Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖĞRETMENİM 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÖĞRETMENİM

ÖĞRETMENİM

  Eğer memur çocuğuysanız,  öğrencilik yıllarınızın farklı şehirlerde geçmiş olma ihtimali yüksektir. Benim için de öyle oldu. Bu yüzden Ankara ve lise yılları yan yanadır zihnimde.  Ankara ile okuduğum liseyi, arkadaşlarımı, anıları, renkleri, sesleri hatırlarım. Öğretmenlerimizi, üç kişi oturduğumuz ve sığamadığımız tahta sıraları, cıvıl cıvıl koridorları, soğuk Ankara kışlarında içimizi ısıtan arkadaşlığımızı, kahkahalarımızı ve bitmek bilmeyen yaşam enerjimizi ve hayallerimizi hatırlarım.

  Ankara kışlarının gri havasına eşlik edercesine sınıfımız, koyu gri taş zemin ve koyu kahverengi tahta sıralardan ibaretti. Tek ders aracımız Coğrafya Dersinde kullandığımız haritaydı. Bu edebiyat şubesinde biz 80 kişiydik. İnanması güç değil mi?

Lise-3’e yeni başlamıştık. Dersler arasında Sanat Tarihi dersi de vardı. Bu dersi görür görmez yorumlar yapmaya başladık.

-          Aaaa son sınıfta bu ders çekilir mi arkadaş?

-          ÖYS’de bu dersten soru çıkıyor mu?

-          Onun yerine keşke Coğrafya olsaydı. Çok eksiğim var.

-          Biz sınava hazırlanıyoruz. Göreceğimiz derse bak.

-          Amaaan boşverin hocayı ikna ederiz test çözeriz biz. Uğraşamam sanatla falan.

 Ders zili çaldı. İstenmeyen dersin öğretmeni içeri girdi. Kendisine önyargı ile bakan 80 çift gözün önünde  etkileyici sesiyle ve gülümseyerek “günaydın arkadaşlar” dedi.  Kucağında daha önce hiç görmediğim bir cihaz taşıyordu.  Cihazı masanın üzerine koydu.  İsmini tahtaya yazdı.

-           Bu sene Sanat Tarihi derslerinde beraberiz.  Ders işleme şeklimiz diğer derslerden biraz farklı olacak. Sanatın güzelliklerini beraber keşfedeceğiz.  Lise 3. Sınıf olduğunuzu ve sınava hazırlandığınızı biliyorum. Amacım sizi sıkmak değil aksine bu derste sınavdan uzaklaşıp sanatla biraz rahatlamanızı sağlamak.

Tahmin edebileceğiniz gibi herkes şaşkındı. Sanat Tarihi dersinde nasıl rahatlayabilirdik? Bu da en nihayetinde sınava gireceğimiz derslerden biri değil miydi?  Fısıldaşmalar başladı. Öğretmenin yaklaşımı gerçekten farklıydı ama ders ile ilgili önyargımız hala kırılmamıştı. İnsan ders ortamında nasıl rahatlardı? İnanamamıştık.

Öğretmenimiz: “ İlk dersimize geçmeden önce bir arkadaşımız aşağıdaki depodan siyah perde getirebilir mi? “ dediğinde burada farklı bir şeyler olacağını anlamıştık. Perdeler geldi. Camlar karardı. O siyah cihazın slayt makinesi olduğunu da çalışınca anlaşıldı.

Serpil Öğretmen: “Duvarda bazı sanat eserlerinin resimleri yansıyacak. Sadece bakmanızı istiyorum” dedi.  Duvarda  Roma Döneminden bir erkek heykeli  belirdi. Gülüşmeler, konuşmalar  uğultu şeklinde bütün sınıfı sardı ve bu durum bir süre devam etti. Serpil Öğretmen bir süre bekledikten sonra:

-          Arkadaşlar aklınıza gelenleri ve neden güldüğünüzü biliyorum. Dersimizde burada gösterdiğim objelere, heykellere, resimlere farklı bakmayı öğreneceğiz.  BİR SANAT ESERİNE BAKMAYI ÖĞRENECEĞİZ.  Farklı baktığınız zaman bu sanat eserlerini komik bulmaktan öte onlarda farklı şeyler göreceksiniz ve bu da sizi mutlu edecek.

Şaşırdık, çünkü bize kızmadı. Hatta gülümsedi.  Önyargılarımız yerle bir olmuştu. Sene başında istemediğimiz ders git gide  en sevilen derslerin arasına girdi. Her şeyden önemlisi Sanat Tarihi Dersi sıkıcı değildi. Hatta eğlenceli olmaya başlamıştı.

Daha sonra müzelere gittik. Sanat eserlerini inceledik. Öğretmenimiz zaman zaman antik çağlardan hikayeler de  anlatıyordu. Bu hikayeler ve eserler zihinde birleştiği zaman o dönemleri gözümüzde canlandırıyorduk. Dediği olmuştu. Sanat Tarihi Dersinde başka dünyalara yolculuklar yapıyorduk. Herkes kendi yolculuğunda mutluydu.

Sınava hazırlanmaktan bunalmış gençlerin sınıfına  tüm renkleriyle gelmişti Serpil Öğretmenim. Onun dersleri adeta bir terapiydi.  Evet biz bu derste sanatla rahatlıyorduk. Açıkçası dersin sınavlarıyla  ilgilenmiyorduk. Onun amacı bilgi kazandırmaktan çok sanata yönelik tutumumuzu olumlu hale getirmek, sanattan zevk almayı ve farklı bakış açılarıyla bakmamızı sağlamaktı.  BAŞARDI. Hatta öyle başarılı oldu ki o dönem arkeolog olmayı bile düşünmüştüm.

Derse yönelik tutumlar olumlu hale gelince zaten bilgi de kazanılıyordu. Çünkü merak ediyorduk. Bir sanat eserini gördüğümüzde acaba hangi dönemin özelliklerini taşıyor? Sanatçısı kim? Şu anda hangi ülkede sergileniyor?  gibi sorular soruyorduk. İşte o zaman bilgi öğretmen tarafından sunulan bir şey değil sizin talep ettiğiniz ve istediğiniz bir şey haline geliyordu.  

Öğretmenimiz her ders slayt makinesini koltuğunun altında taşıdı. Farklı resimler getirdi sınıfımızın duvarına astı. Müzelere götürdü. Öğretmenime bu çabasından dolayı maaş artışı mı sağlandı?  Ya da bu kadar özverili olduğu  ve yaptıkları için  takdir mi gördü? Böyle olduğunu düşünmüyorum.  Peki mesleğine ve öğrencilerine bu kadar bağlı olmasının sırrı neydi?

Ben bu sırrın SEVGİ olduğunu düşünüyorum. Bizlerle olmayı seviyordu. Okulda ve bizlerle olmaktan mutluydu. biz bunu hissedebiliyorduk.

Peki ödülü neydi?

Bizlerin onu ve dersini sevmemiz  ve hayatımızda bir fark yarattığını düşünmesi, sanatın hak ettiği değeri göremediği toplumumuzda en azından ulaşabildiği gençlerin sanata olumlu bakabilmelerini sağlamak, onun için  ödül olmuştu sanırım.

Hayatımda fark yarattığın ve bizleri sevdiğin için çok teşekkürler Serpil Öğretmenim. Böyle bir öğretmenin öğrencisi olduğum için gurur duyuyorum.

Serpil Öğretmenim gibi imkansızı imkanlı kılan tüm öğretmenlerimize sonsuz sevgi ve saygılarımla..

Ömüray Akdemir

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • " Onun amacı bilgi kazandırmaktan çok sanata yönelik tutumumuzu olumlu hale getirmek, sanattan zevk almayı ve farklı bakış açılarıyla bakmamızı sağlamaktı.  BAŞARDI. Hatta öyle başarılı oldu ki o dönem arkeolog olmayı bile düşünmüştüm.
    "
    Teşekkürler Ömüray Öğretmenim,  kaç öğrenciye böyle bir ilham verebildiğimi bir kez daha düşündürdüğün için.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Etki alanlarımız o kadar güçlü ki.. Serpil Öğretmenim kendindeki bu gücü keşfeden bir öğretmendi.Bizleri zorlamadan sadece sevgisiyle, ilgisiyle ve çabasıyla olumsuz tutumlarımızın olumlu hale gelmesini sağladı. Sizin de pek çok öğrenciye ilham kaynağı olduğunuzu düşünüyorum. Çok teşekkür ederim Sinan Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • "Ben bu sırrın SEVGİ olduğunu düşünüyorum. Bizlerle olmayı seviyordu. Okulda ve bizlerle olmaktan mutluydu. biz bunu hissedebiliyorduk." İnsanı ve mesleğini seven öğretmenlerimiz bize yaşamı da sevdiriyor. Teşekkürler Ömüray Hocam..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    sedat subaşı

    1.5.2012

  • Kesinlikle katılıyorum Sedat Öğretmenim.
    Öğrencilerimizle olmayı seviyorsak, onların yeni ufuklar keşfetmeleri için çaba harcıyorsak bu duygu ve çabalar çocuklar tarafından görülüyor ve hissediliyor. Yarumunuz için teşekkürler Sedat Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Selam :)
    yazınızdaki Serpil öğretmen gibi Seval öğretmenim oldu...Ve ben onun sevdirdiği Sanat Tarihini okuyup, hukuk okumaktan vazgeçtim. Hiç de pişman olmadım...
    Sanatı sanatçıyı seven nesiller yetiştirebilmek umuduyla..

    Ne iyi yazmışsınız...Çok teşekkürler.

    Hülya MAHMUTOĞLU

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Hülya Mahmutoğlu

    1.5.2012

  • Ne güzel bir tesadüf:) Duygularımızı ve yaşadıklarımızı paylaşmak beni çok memnun etti.Size ilham kaynağı olan Seval Öğretmene sevgi ve saygılarımı yolluyorum. Sanatı ve sanatçıyı seven nesiller yetiştirmek ortak arzumuz. Paylaşımınız için çok teşekkürler Hülya Öğretmenim. Güzel paylaşımlarda tekrar buluşabilmek dileğiyle..

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Benim de Ziraat Mühendisi olduğum halde öğretmen olmam ve hep birgün gelip ben de onun gibi öğretmen olacağım düşüncesine sahip olmamda ilkokul birinci sınıftaki öğretmenimin katkısı çok büyük. O da bizleri sevdi ve okumayı sevdirdi. Dahası onun gibi öğretmen olacağımız düşüncesinin ilham kaynağı oldu. Hani bir söz vardır ya "VASAT ÖĞRETMEN KONUŞUR,İYİ ÖĞRETMEN İZAH EDER,USTA ÖĞRETMEN GÖSTERİR,
    BÜYÜK ÖĞRETMEN İLHAM VERİR." diye. Bizleri eski günlerimizde yolculuğa çıkardığınız için teşekkürler Ömüray Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    1.5.2012

  • "VASAT ÖĞRETMEN KONUŞUR,İYİ ÖĞRETMEN İZAH EDER,USTA ÖĞRETMEN GÖSTERİR, BÜYÜK ÖĞRETMEN İLHAM VERİR."  Çok etkili bir söz. Adeta yazdıklarımın özeti olmuş. Öğretmeninizi, sizi bu camiaya kazandırdığı için kutluyorum. Sevgi ve saygılarımla Ümriye Öğretmenim. Yeni paylaşımlarımızda buluşmak üzere..

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Ömüray öğretmenim o kadar güzel kaleme almışsın ki; ben okurken sizin sınıfta ve Serpil öğretmenleydim...SERPİL ÖĞRETMENLERİN çoğalması dileğiyle...

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • O duyguyu sizlere geçirebildiysem ne mutlu bana. Serpil Öğretmenlerin çoğalması benim de en büyük dileğim. Tüm öğretmenlerin içinde bu cevherin olduğundan eminim ve umutluyum. Onun için hep beraber "Öğretmenin Sınırı Yok" diyoruz. Yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle..Paylaşımın çok teşekkürler Ayşen.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Serpil öğretmen ve onun gibi olmaya çalışana tüm meslektaşlara sonsuz teşekkürler. Ömüray öğretmenim yüreğine sağlık.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    2.5.2012

  • Çok teşekkürler Veysel Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Serpil öğretmeniniz ödüllerin en güzelini alıyor şimdi HATIRLANMAK :))

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Katılıyorum. Hatırlanmak ve öğrencilerimizin  hayatındaki etkilerimizi yıllar sonra görmek en büyük ödülümüz. Çok teşekkürler Havva Öğretmenim. Yeni paylaşımlarda buluşmak dileğiyle..

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Ömüray Hocam,ne güzel anlatmışsınız.Serpil öğretmenim sizlerin zihninizdeki önyargıları olumlu tutum ve davranışlarıyla sizlere olan samimane yaklaşımlarıyla kırmış. Öğretmen işte bu noktada bunu yapabilendir, Önce kendini sevdirir,sonra da dersini sevdirir. Öğretmen kendini sevdirirse gerisi kolay diye düşünüyorum. Öğretmenimi düşününce gözlerimin içi parlıyor bir öğretmen öğrencisinde bu duyguyu verebilmelidir bence.Teşekkürler paylaşımınız için. Teşekkürler bendeki emeğiniz için gözümün parlaklığı için

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Mehmet Boyraz

    2.5.2012

  • Düşüncelerinize katılıyorum Mehmet Öğretmenim. Öğretmen öğrencisiyle olumlu bir iletişim ve sevgi bağı kurabiliyorsa dersini de sevdirmeyi başarıyor. İlk adımı attıktan sonra sonraki adımlar daha rahat ilerliyor.  E-kampüste, sanal derslerde, Öğrenen Lider Öğretmen seminerleimizde, okullarımızda meslektaşlarım paylaşımlarıyla bana yeni kapılar açıyor. Ufkum genişliyor.
    Teşekkürler Mehmet Öğretmenim. Yeni paylaşımlarda görüşmek üzere.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Yüreklerde iz bırakmak dünyada iz bırakmaktır.Ne mutlu size ve öğretmeninize.Umarım bizler de o minicik yüreklere iz bırakabiliriz...Kim bilir.Emeğenize sağlık Ömüray Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    F.Bilge KAPLAN

    6.5.2012

  • Teşekkürler Bilge Öğretmenim. Buradan takip edebildiğim kadarıyla sizin de minik yüreklerde iz bırakan öğretmenlerden biri olduğunuzu düşünüyorum. Sınıfınızda yaptıklarınız ve güncelerinizde paylaştıklarınızdan bu özelliğiniz çok rahat anlaşılıyor. Yeni paylaşımlarda buluşmak üzere sevgiyle kalın öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle