EĞİTİMİN REVİZYONU
EĞİTİM SİSTEMİNİN REVİZYONU
20 yilldir egitimin icinde biri olarak, eğitim sistemimizin yeniden sil bastan revize edilmesi düşüncesindeyim. Gerek bizzat gidip yerinde gordugum AB ulkelerinin egitim sistemleri ve gerekse yuksek lisans tez konum olan AB ulkeleri ile Turk Eğitim Sistemini karsilastirdigimda bunu daha net söyleyebilirim. Bizim egitim sisteminde kazanimlar bilgi duzeyinde kaliyor. Halbu ki Bloom Taksinimine gore Bilgi, Analiz ve Sentez surecleri harmanlanmali. Ozellikle kavram duzeyine inemedigimizde ezber duzeyinde kalmaktadir ogrenilenler. PİSA raporlari da bu tezimi dogrular niteliktedir. PİSA Sonuclarina gore basarili olan ulkelerin egitim sistemleri incelendiginde bu durum yine görülmektedir. Ders saat sayılarının dusurulmesinin gundemde oldugu su gunlerde bu konuyu ozellikle gundeme getirmek istedim. Onemli olan mufredata derinlik kazandirmaktir. Kazanimlar bilgi düzeyinde kalmayip, kavram duzeyine de inmelidir..
RAMAZAN YAVUZ
Eğitmci - Yazar
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Hocam bu değerli yazınızın devam etmesini umuyorum.Araştırma sonuçlarınızı eğitimde örnekleme yaparak açıklarsanız sevinirim.Eğitimde müfredat yetişmeli anlamsız düşüncesinin bir çok farklı yeniliği engellediğini düşünüyorum.Bu boşa uğraş zaten başaracak olan çok az öğrenci için.Sınıfın geri kalanını öğrenmekten ve okuldan soğutuyoruz.Sonuç olarak bir öğretmenin bu değişimi sınıfta yapabilecek esnekliğe sahip olduğunu düşünüyorum.Bilgiye boğmadan kazanımlarda derinleşme çalışmasını yapabiliriz .Bu konuda bilgiye ve örnek çalışmaların incelenmesine ihtiyaç var.Bu konuda görüş ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Bülent Pişkin
29.5.2016