Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER

MATEMATİK DERSİ İÇİN KİNESTETİK-DOKUNSAL MATERYALLER

         Beşinci sınıf "GEOMETRİK ŞEKİLLER" ve "HAYATIMIZDAKİ SAYILAR" üniteleri için hazırlanmış olduğum kinestetik-dokunsal materyalleri aşağıdan açıklamaları ve resimleri ile takip edebilirsiniz.

1)Altıgen Parçalar:

           Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş düzgün altıgen parçalarını kullanarak değişik şekiller oluştururlar.

2)Kare Parçalar:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş kare parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

3)Üçgen Parçalar:

          Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş üçgen parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

4)Daire Parçaları:

         Öğrenciler, bireysel ya da grupça değişik boyutlarda ve değişik renkte kartonlardan kesilmiş daire parçalarını kullanarak farklı şekiller oluştururlar.

5)Şekil Çarkı:

            Öğrenci çarkı çevirir, okun üzerine geldiği eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen düzgün altıgen, düzgün yedigen, eşkenar dörtgen, paralelkenar, yamuk şeklini özellikleriyle tanıtır ya da drama yöntemiyle şeklin rolünü canlandırabilir.

6)Sayı Flaş Kartları:

           Öğrenci, renkli kartonlardan okunuşları ve rakamlarla yazılışları hazırlanan sayıları eşleştirir.

7)Şekil Desenli Halı:

          Büyük ebatlarda hazırlanan renkli bir mukavva üzerine eşkenar dörtgen, düzgün beşgen, eşkenar üçgen, kare, dikdörtgen, düzgün sekizgen, düzgün altıgen, yamuk ve paralelkenardan desenler yapılır. Üzeri de jelâtinle kaplanır. Sınıfta müzik açılır, öğrenciler halı üzerindeki şekillerde dans eder ve müzik kesilince hangi şeklin üzerinde dururlarsa o, şekli anlatırlar ya da o şeklin rolünü canlandırırlar.