ORİGAMİYLE ÖRÜNTÜ OLUŞTURALIM
Geçen hafta iki matematik dersimizi origamiyi kullanarak işledik.Öğrencilerim ikinci sınıflar, onlarla dört aydır birlikteyim.Onlarla origami yapmaya da geçen hafta başlamıştık.2. sınıf matematik konularımızı gözden geçirdiğimde, origamiyi bütün konularda kullanabilceğimizi fark ettim.Bu dersimizde kazanımımız; öğrenilen origami modellerini kullanıp katlayarak örüntüler oluşturmaktı.Bu derste biz sadece bu kazanımıza değil, başka kazanımlara da ulaştık.Şimdi fotoğraflar ile neler yaptığımızı sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle kare, üçgen şekilleri oluşunca onlara hep sordum.Bu şeklin adı ne?Nereden anladınız?Ya da bu şekilde kaç tane üçgen var?Gösterelim."Bu soruyu Esin'den kıskandım:))"
Öğrenciler kağıtları katlarken daha önce öğrendiğimiz köşe ve kenar kavramlarını pekiştirdiler."Bu şeklin kaç köşesi var?" hadi gösterelim ve "Bu şeklin kaç kenarı var?" hadi gösterelim...
Öğrenciler öncelikle kedi, köpek ve tilki modellerini öğrendiler.
Daha sonra sınıfta dört grup şeklinde çalışarak, bu üç hayvan modelinin bir kısmını ya da tamamını kullanarak bir örüntü düzenlemelerini istedim.Örüntüde renklerden, büyüklük-küçüklükten, desenlerden de yararlanabileceklerini belirttim.Ve her masaya katlamalar için bol miktarda kare şeklinde kağıt, yapıştırıcı ve örüntüyü oluşturup yapıştıracakları şerit şeklinde uzunca beyaz kağıtlar dağıttım.
SONUÇTA:
Üç köpek, bir tilki, iki kedi örüntüsü;
Bir köpek, iki tilki örüntüsü;
Dört köpek, beş tilki ve üç kedi örüntüsü; ve
Yedi yeşil tilki, altı pembe tilki, on dört mavi tilki örüntüleri elde ettiler.
Bizim için keyifli, bol origami bir çalışmaydı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...