Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ORİGAMİYLE TEKİL ve ÇOĞUL ADLARIN ÖĞRETİMİ 7 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ORİGAMİYLE TEKİL ve ÇOĞUL ADLARIN ÖĞRETİMİ

        Bugünkü Türkçe dersimizden kesitleri sizlerle paylaşmak istedim...2. sınıfta tekil ve çoğul adların çocuklara fark ettirilmesi gerekiyor.Dün kitabımızdaki bir etkinlikte geçen bu konuyu pekiştirmek için akşam bir etkinlik tasarladım ve bugün uygulamaya döktük. Öğrencilerimin tekil ve çoğul sözcükleri fark etmeleri için yine origamiyi bir araç olarak kullandım. Böylece hem öğrendikleri dokuz modelin tekrarını yapacaklardı, hem de tekil ve çoğul adları kavrayacaklardı. İşte Türkçe dersimizin uygulama aşamaları....

 

DERS: Türkçe

KONU: Tekil ve Çoğul Adlar

SINIF: 2. sınıf

SÜRE: 40+40 dakika

 

UYGULAMA AŞAMALARI:

1. AŞAMA:MERAK UYANDIRMA

Renkli kağıtlar, beyaz kağıt, yapıştırıcı, makas, renkli kalemlerden oluşan malzemeler hazırlandı ve katlanacak kağıtlar kare şekline dönüştürüldü.

           Şimdiye kadar öğrenilen kedi, köpek, tilki, fil, kalp, kurbağa, balık, ev, rüzgar gülü modellerinin isimleri kağıtlara yazılarak katlandı bir torbaya atıldı ve öğrencilere katlayacakları modelin rastgele seçileceği belirtildi.Böylece herkes aynı modeli katlamadığı için çeşitlilik olacaktı ve tüm modeller tekrar edilmiş olacaktı.Hepsi kendilerine gelen modeli kabul etti.

2. AŞAMA: İLGİYİ ODAKLAMA

  Öğretmen tarafından hazırlanan iki örnek çalışma tahtaya asıldı.Öğrenciler sorular sorularak çalışmalar hakkında konuştular.

3. AŞAMA:ÖĞRENME DENEYİMİÖğretmen çalışmanın nasıl yapılacağını öğrencilere aktardı. Öğrenciler, origami modelleri katlayarak tekil ve çoğul adlar oluşturarak iki boyutlu çalışmalar tasarladılar.

      

      

        

 4. AŞAMA: DENEYİMİN PAYLAŞILMASI Öğrenciler birbirlerinin ortaya çıkardıkları çalışmaları incelediler.Tüm çalışmalar sınıfın bir köşesinde sergilendi.

       

           

          

        

 

     

 

DEĞERLENDİRME: Öğrencilerim ve benim için çok keyifli bir dersti. Koskoca iki ders hiç sıkılmadık. Onların giderek daha düzgün, hatta eksiksiz katladıklarını görmek mutluluk verici. Tabi ki bu etkinlikle tekil ve çoğul adları arasındaki farkı da çok iyi kavradılar...Origaminin eğlenerek öğrenmek için etkili bir araç olduğu konusunda bir deneyim daha kazanmıştım...Beğenmeniz dileyiğle...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...