Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Sanal Ülkelerimiz :)) 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Sanal Ülkelerimiz :))



Yıllar önce, öğrencilerin tarih dersini daha keyifle takip etmeleri konusunda ne yapabileceğimi düşünürken, I.Dünya Savaşı konusuna farklı bir giriş yapmak istemiştim.
Fiziki /dilsiz harita üzerinde, sınırları belirleyip, oluşan ülkelere de öğrenci isimlerinden uyarladığım isimleri verip yeni bir kıta oluşturmuştum. Öğrencilere hem bu haritayı hem de o günün koşullarına uygun verilerle doldurduğum (Yönetim şekli, nüfusu, kaynakları, dini, okur-yazar oranı, ordusu vs) bir tabloyu verip, 1910-1920 tarihleri arasında coğrafi özellikleri, verileri değerlendirip kendi ülkeleri için bir plan yazmalarını istemiştim. Planı oluşturmaları için; ön hazırlık, araştırma ve yüz yüze görüşmeler için 2 dersimizi ayırıyorduk.
İşte o dersler benim en zevkli derslerim oluyordu. Çünkü onların ciddi ciddi konuşmaları, tartışmaları görülmeye değerdi. Bazı öğrencilerden sorunlar, sorular da geliyordu tabii, örn. "Hocam ben meşruti monarşiyim ama o mutlak monarşi. Ya benim meclis kabul etmezse??" Bir süre sonra "Hocam ben 2 yıllığına meclisi kapatsam?":)))) " Hocam, potasyum var bende, ne işe yarıyor?" (Kimya öğretmenine sormasını söylerdim) ertesi ders; “Tamam, şimdi görürsünüz, potasyumdan barut yapılıyormuş”:) (Bölümler arası işbirliği !)
Sonra planlarını tüm sınıfa sunarlar, eleştirileri ve tartışmalara cevap verirlerdi. Yazılan planları da hazırladığım bir kontrol listesi ile notlandırırdım.
Bir gün vapurda Volkan’la giderken, eski bir öğrencime rastladım. O da bu harita oyunundan keyifle bahsedince Volkan (yapısı gereği :) hemen “bunu biz de yapalım” dedi ve dün biz de ülkelerimiz yönettik. Ülkelerimiz; Domatos, Levrek İmp. Patatesya, Kereviz İmp., Patlıcanistan, Somon Cumhuriyeti, Mantarya, Pilavistan, Bulgurya, Nohut Krallığı, Biberya, Brokolistan idi. Tabii ağır ve derin tartışmalar yapıldı:) Öğle yemeğinde pakta dahil edilmek istenen ülkenin yanında yer almaya dikkat edilerek diplomatik ilişkinin önemi vurgulandı. Türlistan adıyla Federasyon da kuruldu (ancak geçerliliği Kereviz İmp. yoluyla hala tartışılıyor !)
Gerçi dönem özellikleri zaman zaman gözardı edildi ama ?? Örneğin; kıtanın iki ucunda yer alan ülkeler “merak etme sen saldırıya uğrarsan biz sana donanmamızı göndeririz” diye garanti veriyorlardı ama o dönemde gemilerin en yüksek hızı saatte 8 deniz miliydi. (yaklaşık 15 km):) ) Bir diğer örnek “Valla biz çok rahatız, hiçbir şeye de ihtiyacımız yok? Neden bir antlaşma yapalım ki” diyerek güçlü bir devletin dizinin dibinde rahat rahat oturacaklarını düşünenlerdi :)
Yöneticisiyle en uyuşan ülke saç şekli ve sakin yapısıyla Budist Brokolistan oldu. (Ali Arı):) Bu arada tartışmaların vehametini gizli kamera görüntüleri sesli olarak size iletmek istedim:)


 

                                                            

Sonuç olarak İsmail Eryaşar (İzmir Ekin OO), Merve Tama (İstek Acıbadem Anadolu Lisesi), Tuba Toköz (İELEV Eğitim Kurumları) öğretmenlerimizle bu işi geliştirmeye karar verdik. Volkan ve Ali’nin çok güzel önerileri oldu. Volkan herkese 3 hedef vermemizin sınırlandırmaya yarayacağını söyledi. Yurdagül Hocam ölçme-değerlendirmeyle ilgili önerilerde bulundu. Esin, ülkesi için marş bile yazdı: “ Savaş kazan, aksın kan, yaşasın Patlıcanistan !!!” :) ))
Sizlerin de görüş ve önerilerinizle; hem bazı tarih konularını daha zevkli işlemeye yarayacak hem de öğrencilerin, araştırma, analiz yapma, çok yönlü ve dönemin koşullarında düşünme, topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik katkımızı pekiştirelim:) 
Sevgilerimle
Serap Benibol

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...