e-içerik (Elektronik İçerik) ve z-kitap (Zenginleştirilmiş Kitap)
Değerli Yusuf Ziya Güldere Öğretmenimizin çağrısı ile katıldığımız Sosyal Bilgeler dersinde güncel bir konu hakkında müfredattaki kazanımlar üzerinden nasıl ders planları çıkarılabileceği gruplar halinde
tartışıldı...
Öğretmenlerimizin planlarını paylamaşlarını merakla bekliyoruz...
Bak DOSTUM!
Cahil ile dost olma
İlim bilmez, İrfan bilmez, Söz bilmez, Üzülürsün
Saygısızla dost olma
Usul bilmez, Adap bilmez, Sınır bilmez, Üzülürsün
Aç gözlü ile dost olma
İkram bilmez, Kural bilmez, Doymak bilmez, Üzülürsün
Görgüsüzle dost olma
Yol bilmez, Yordam bilmez, Kural bilmez, Üzülürsün
Kibirliyle dost olma
Hal bilmez, Ahval bilmez, Gönül bilmez, Üzülürsün.
Ukalayla dost olma
Çok konuşur, Boş konuşur, Kem konuşur, Üzülürsün.
Namertle dost olma
Mertlik bilmez, Yürek bilmez, Dost bilmez, Üzülürsün.
- İlim bil, İrfan bil, Söz bil
- İkram bil, Kural bil, Doyum bil
- Usul bil, Adap bil, Sınır bil
- Yol bil;Yordam bil,
- Hal bil, Ahval bil, Gönül bil
- Çok konuşma, Boş konuşma, Kem konuşma
- Mert ol, Yürekli ol,
- Kimsenin umudunu kırma.
Müfredat Okulları -1995 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/969.html
Toplam Kalite-1999 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/74.html
Okul Temelli Mesleki Gelişim - 2007 http://otmg.meb.gov.tr/Yayin.html (2010’da klavuz güncellendi)
Stratejik Planlama 2003 kanun http://www.sp.gov.tr/documents/5018kmykk.pdf
2006 yönetmelik … genelgeler ve MEB stratejik planı
2010 İlçe okul ve kurumlar genelgesi http://oyegm.meb.gov.tr/butce/genelge14.pdf
İKS – 2011 http://mevzuat.meb.gov.tr/html/8080_8051.html
İKS’ den bir madde
MADDE 20- (1) Bu Yönerge’de hüküm bulunmayan hususlarda, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı Yönergesi, Eğitim kurumlarında planlı ve sürekli gelişimi sağlayacak gelişim süreci basamaklarını açıklayan “Planlı Okul Gelişim Modeli”, Eğitim kurumlarında bireysel ve mesleki gelişim süreci basamaklarını açıklayan “Okul Temelli Mesleki Gelişim Modeli”, 25 /6/ 2010 tarihli ve 4194 sayılı Makam Oluru ekinde yürürlüğe giren Millî Eğitim Müdürlükleri Araştırma Geliştirme (AR-GE) Birimleri Yönergesi, 2506 sayılı Tebliğler Dergisinde yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Toplam Kalite Yönetimi Uygulama Yönergesi, Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim Müfettişleri Başkanlıkları Rehberlik ve Teftiş Yönergesi, İlköğretim Genel Müdürlüğünün Görev Yetki ve Sorumluluklarına İlişkin Yönerge hükümleri uygulanır.
Öğretmen Yeterlilikleri http://websites.ekampus.orav.org.tr/yziyaguldere/2011/10/10/20511/content.aspx
http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html
Peformans Yönetim Sistemi - 2011 14 il 2. Pilot uygulama
“Performans Yönetim Sistemi Taslak Yönetmeliği” de hazırlanmış nette bulan yoruma ekleyebilir....
Bu kadar emek, zaman, kaynaklar ve sonuç… ?
Hepsini destekleyen bir eğitim:
Öğrenen Lider Öğretmen eğitimi
Sonuç : http://www.orav.org.tr/files/2020/2010%20faaliyet%20raporu%20-%20internet.pdf?download=1
Yeterli mi? daha neler olabilir?
(Nasıl anlattım? çok güzel anlattım... :) Arada ARGE yi unutmuşum... ARGE-2010
http://mevzuat.meb.gov.tr/html/4194_65.html
Şimdi bütün bu projeler içinde bir yerde kaynak israfı vardı.
İyi dostu olanın aynaya ihtiyacı yoktur.
Mevlana
Aynasız günler... :)