Öğretmenlikte özeleştiri
Bugün birçok özelliğine hayranlıkla baktığımız gelişmiş ülkelerin bizden en önemli farkı insan yetiştirme sistemleridir.Ülkemizin insanlarınında kendini ifade edebilen,kendine güvenen,sorgulayan,girişken,insanı,doğayı seven,yaratıcı yetiştirilmesi gerektiği konusunda hemfikir olduğumuzu biliyorum.Bunu sağlayabilecek olanlarda tabiki öğretmenlerdir.Ama başarıyı okul başarısına indirgemiş,sınav kazanmayı başarı sayan öğretmenlerle mı?Bizim artık "eğitim kahramanları" na ihtiyacımız var.Bir insanı,bir mesleği geliştiren ise insanın özeleştiri yapabilmesidir.Dersinin öğretmeni olmuş,bu mesleğin bir "duygu " mesleği olduğunun farkına varamamış öğretmenlerle, çocuklarının her türlü maddi ve fiziki ihtiyaçlarını karşılamayı, olur olmaz bütün sorumlulukları yüklenmeyi ana-baba olmak olarak görenlerle o kıskandığımız ülkelerin seviyesine çıkabilir miyiz?Toplumdaki gelişim ve değişimde itici güç olan bir mesleğin sahiplerinin "değişime en çok direnç gösteren" ler olarak ortaya çıkması bence özeleştiriye nereden başlamamız gerektiği konusunda bize bir ipucu vermektedir.En önemli sorunumuz sıkıcı insanlar olmamız,bence.Bu öğrencilerimizle kurduğumuz ilişkide doğrudan belirleyici olduğu için kurtulmamız gereken bir durumdur.Gelin kendimize bir ayna tutalım ve bazı derslerimizi kaydedip daha sonra izleyelim ya da bilgi ve tecrübesine güvendiğimiz birine izletelim.Bu deneyimden elde ettiklerimiz iyi bir başlangıç noktası olabilir.Kendimizle yüzleşme cesareti ile işe başlamanın başarımızdaki ilk adım olabileceğini düşünüyorum.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Cesaret isteyen bir yazı, Öğretmenler arasında güven ve işbirliği gerçekleştiğinde, zümre öğretmenler kurulları veya oluşturulacak öğrenme toplulukları tam olarak çalışmaya başladığında bu söyledikleriniz neden olmasın. Kaleminize ve kelamınıza sağlık
Yusuf Ziya Güldere
24.4.2015
Öğretmenlerin özeleştirilerine pek alışık olmadığımız için öneriniz bize zor geliyor. Sizin fikriniz üzerine bir deneme
Volkan Bal
24.4.2015
Merhabalar hocam. Iyi aksamlar.
Ordu/Kabatas ilcesinde ogretmenlik yaptiniz mi acaba? Bizim bir ogretmenimiz vardi ve sizi cok benzettim. Acaba siz olabilir misiniz Diye bir sormak istedim.
Emrah CAKIR
27.4.2015
Evet 1997 ve sonrasinda çalıştım.Siz öğretmen olarak mı ordaydımız?
Songül Akar
27.4.2015
Gerçi Emrah adında bir öğrencimde vardı ama soyadını hatırlamıyorum.
Songül Akar
27.4.2015
Merhabalar hocam. Yok ogretmen degildim ama sizin hatirladiginiz o ogrencinizim. Nasilsiniz hocam iyisiniz umarim?
Ogretmen olamayacak kadar sabirsiz biriyim hocam. Ama tesekkur ederim sizin de buyuk katkilarinizla Endustri Muhendisi oldum, nanoteknolojide yuksek lisans yaptim.
Sizi aradim bir kac defa facede ama bulamamistim. Bugune nasipmis.
Emrah CAKIR
27.4.2015
Çok mutlu oldum,gururlandım.sizler ilk öğrencilerimsiniz birkaç arkadaşınla görüşüyorum sizleri de sormuştum faceden Songül Taşdemir akar olarak ararsan daha ayrıntılı konuşuruz.
Songül Akar
27.4.2015
Songül hocam;
Paylaşımın aslında hep kendi kendimize konuştuğumuz belki de açıklama cesareti bulamadığımız öğretmen nitelikleri... Özel bir okul yapabilecek kadar sermayem olsa, üzerinde en çok çalışacağım konu çalışacak öğretmenlerin seçimi olurdu.. Öğrencileri bir gözleyelim; teneffüs zili çaldığında çocuklar sınıftan hangi hızla çıkıyor, ders zili çaldığında hangi hızla sınıflarına giriyorlar.. Okul bahçesinde tur atan öğretmenlerin çevrelerinde kaç öğrenci kümeleniyor? Öğretmenlik mesleğine senin gibi bakan, kendini eleştirebilme yeterliliğine sahip kaç meslektaşımız var?
e-kampüs güzel bir buluşmaya da sebep olmuş!! Öğrencinle buluştun, ne güzel....
(Keşke raporlu olmayıp sınıfta olabilseydin..)
Burhan Bayrak
28.4.2015