Grup Çalışmalarında Etkili Bir yöntem "Kalem Konuşur"
Grup Çalışmalarında Etkili Bir yöntem "Kalem Konuşur"
Meslektaşım Benal ALKANLAR ile birlikte çalıştığımız Mavişehir İlköğretim Okulu'nda velilerimize yönelik yaptığımız eğitim söyleşilerimizde ve seminer dönemlerinde meslektaşlarımızla yaptığımız çalışmalarda hem zaman yönetimini kolaylaştıracak ve hemde katılımcıları etkin kılacak çeşitli yöntemler kullanıyoruz. ."Kalem konuşur" da Örav çalıştaylarından alıp zenginleştiğimiz bir yöntem oldu.
Önce Eylül seminer döneminde meslektaşlarımızla "Veliyle iletişimde karşılaştığımız engelleri aşma yöntemleri" başlığıyla yaptığımız çalışmada kullandık. "Velilerimizle iletişimlerimizde karşılaştığımız engeller nelerdir" sorusuna yaz yapıştır yöntemiyle yanıt aradık.
Katılımcıların yazdıklarından üzerinde çalışabileceklerimizi ayırdıktan sonra bunları dört ana başlık altında birlikte grupladık.
1-Okula gelmeyen veli, 2-Benmerkezli veli 3- Öğrencisini tanımayan veli 4- Okulun kurallarını dikkate almayan veli
Başlıkları belirledikten sonra "kalem konuşur" yöntemini uyguladık. dört başlığı ayrı ayrı tahta kağıtlarına yazıp uygun yerlere astık. Veliyle iletişimlerimizde engelleyici olarak belirlediğimiz bu başlıklar için çözüm önerilerini yazmalarını istedik.
Katılımcılardan gelen çözüm önerilerini iletişim becerileri açısından değerlendirerek etikili sonuç verebileceğini düşündüğümüz başlıklar üzerinden paylaşımlar yaptık.