Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
kendini yada zamanı yönetmek

kendini yada zamanı yönetmek

KENDİNİ YADA ZAMANI YÖNETMEK

       Antik Yunan düşünürü binlerce yıl öncesinden “Zaman ırmağa benzer aynı suda iki kez yıkanamazsınız” dediğine göre zamanı yönetme işi, o çağlarda da öncelikli konular arasında yer alıyordu.

       Ne zaman, zamanı yönetmekten söz açılsa, zamanı değil kendimizi yönetebileceğimizi düşünmüşümdür. Çok istediğim bir şeyi zamansızlık yüzünden yapamadığımda yaşadığım gerilimin ardında zamansızlıktan çok, kendimi yönetememe gerçeği yattığını fark etmeye başlamış olmak böyle düşünmemin nedeni olabilir. Kim bilir belkide şu anda zamanını bu satırları okumaya ayırmış olan sizde, bu tür gerilimler yaşıyorsunuzdur. 

       Öncesini ve sonrasını düşünmeden salt o andaki işe yoğunlaşmak, kendini sadece o ana vermek, yaptığınız şeyle bütünleşmek, uzmanlar bu eyleme zamana kilitlenme diyor. Bizi hedeflerimize götürecek yapmaya çalıştığımız iş üzerinde yoğunlaşamamak, çok sık rastlanan bir durum. Danışmanlık yaptığım öğrencilerim, velilerim ve öğretmen arkadaşlarımla yaptığım görüşmelerde bu yakınıyla çok karşılaşıyorum.

       Hedeflediğimizin dışında işlere dağılmaktan, anlık yangınlar söndürmekten sıyrılıp öncelikle ele almamız gereken işe yönelemiyoruz. Kültürel kodlarımızda yer alan engelleyicilere günlük programımızdan daha fazla yer veriyor olabilir miyiz? (Tam işe yoğunlaşmışken randevusuz ve davetsiz geliveren misafirleri nasıl karşılıyoruz? İş arkadaşımızın şu işi bırak ta iki lafın belini kıralım teklifi bize neler hissettiriyor? Ve nasıl davranıyoruz? Davranışlarımızı belirleyen tercihlerimiz mi? Yoksa ayıp olur diyerek uyma davranışında bulunduğumuz kültürel kodlarımız mı?)

       Peki kaçımız ajanda kullanıyoruz? Ajandayı yapılacak iş tanımları ve zaman çizelgesi için mi? Yoksa randevular için mi, kullanıyoruz?

      Zaman çalan tuzaklara düşmemek için neler yapabiliriz? Ya da zamanı ve kendimi nasıl yönetebilirim?

       Öncelikli olarak ulaşmayı hedeflediğimiz işle ilgili zaman çizelgesi yapmakla başlayabiliriz. Hedefimle ilgili iş analizimi dikkate aldığımda, bütüne ve parçalara ilişkin ayrı, ayrı ne kadar zaman ayırmam gerekiyor? Gerçekleşmeleri nasıl ve hangi sıklıkta gözden geçirmeliyim, sorularına gerçekçi yanıtlar vermek işimizi kolaylaştırır diye düşünüyorum.

      Günlük “yapacaklarım” listesini gerçekçi hazırlamak, yapabileceğimden az, yetemeyeceğim kadar çok iş olmamasına dikkat etmek yol haritamdan uzaklaşmamama yardım edecektir.

       Öncelik sıramı belirlerken düşüncelerimin net ve berrak olmasını sağlayarak, acil ve önemli, acil ama önemsiz, önemli ama acil değil, ne önemli nede acil gibi işleri ayırd edebilir  ve zamanı daha etkili kullanabilirim.

      İş tanımım dışındaki isteklere uygun bir biçimde “hayır” diyerek, iş tanımıma uygun ancak programıma uygun ve acil olmayan işleri öteleyerek, zaman kaybını önleyebilirim.

       Ajandamın önemli bir bölümünü hedefe dönük zamana bağlanmış işlerden oluşturarak kaybı önleyebilirim.

 &

konuşturan proje

konuşturan proje

      Konuşturan Proje  Öğrenen organizasyonlar kavramı ile ilgili okuduğum birkaç makalenin ardından öğrencilerimizin, okula bağlı kalmadan kendi meraklarını tatmin etmek için gerçekleştirdiği öğrenmeleri göz ardı ettiğimizi, b...

ilköğretim rehberlik etkinliği

ilköğretim rehberlik etkinliği

ilköğretim REHBERLİK ETKİNLİĞİ.doc

ilköğretim 6,7ve 8. sınıflarda hedef belirleme, ve özdeğerlendirmeye yönelik bir çalışmamı sizlerle de paylaşmak istedim. uygulama şansı bulur ve sonuçları hakkında geri bildirimde bulunursanız mutlu olurum.

kaz kafalı olabilmek

kaz kafalı olabilmek

ödev verirken

ödev verirken