Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Veli Toplantısında Kalem Konuşur Uygulamak 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Veli Toplantısında Kalem Konuşur Uygulamak

Birlikte çalışmaktan ve öğrenmekten keyif aldığım öğretmen arkadaşım Ayşen TONGA yapacağı sınıf veli toplantısına davet ederek, öğrencilerin olumlu davranışlarını desteklemek konusunda anne-babalarla konuşmamı rica etti. Bilirsiniz bu tür toplantılarda ebeveynler genellikle çocuklarının bireysel gelişimleri ve davranışları hakkında özel bilgiler almak isterler. Ders öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki görüşlerini almayı önemserler. Bu yüzden genel bilgilendirme ve gelişimsel rehberlik içerikli korsan söylevlerden pek hoşnut olmazlar, çünkü zamanları kısıtlıdır. Toplam 30 dakikayı aşmayacak bir söyleşiye mümkün olduğu kadar ilgi çekici ve işe yarar bilgiyi sıkıştırmak gerekiyordu. Böyle durumlar için konuşma yapılacak konuda grubun ilgisini yoğunlaştıracak ve konu hakkındaki görüşlerinin bir fotoğrafını çekecek tekniğe ihtiyaç duyarım. Bir çok çalışmada kullandığım ve oldukça işe yarar sonuçlar elde ettiğim "kalem konuşur" tekniğini kullanmaya karar verdim.

Ayşen TONGA öğretmenimin hoş geldiniz konuşması ve  ön bilgilendirme yapmasının ardından, bu toplantıda velilerimizle konuşmak istediğimiz konu hakkında görüşlerine ihtiyacımız olduğunu, duvarlara asılmış kağıtlarda yer alan sorulara konuşmadan sadece kalemlerini konuşturarak görüşlerini yazmalarını istedik. Beş dakika içinde öğrencilerimizin ebeveynleri tarafından beğenilen davranışları, bu davranışları geliştirmek için velilerin nasıl davrandıkları ve neler yaptıkları, okuldan beklentileri hakkında verileri almıştık. Bu veriler üzerinden karşılıklı konuşmak ve söyleşmek için yeterli ilgi odaklanması gerçekleşti.

Yazılanları birlikte okuduktan sonra; "Çocuğunuzun en beğendiğiniz yönleri ile olumlu davranış geliştirmesi için yaptıklarınız ve yapmak istedikleriniz arasında nasıl bir ilişki görüyorsunuz ?" diye sorduk. ve onlardan gelenlerle olumlu davranışların nasıl geliştiğine vurgu yaptık. Ödül ceza yerine, takdir ve eleştirinin eğitici ve geliştirici etkisini konuştuk. Son olarak okuldan beklentilerini ve okul veli işbirliğinin etkilerini konuştuk. toplantının ardından Ayşen öğretmenimle 30 dakikaya sığdırılan verimli bir söyleşinin keyfini yaşayarak kahvelerimizi yudumladık.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...