Veli Toplantısında Kalem Konuşur Uygulamak
Birlikte çalışmaktan ve öğrenmekten keyif aldığım öğretmen arkadaşım Ayşen TONGA yapacağı sınıf veli toplantısına davet ederek, öğrencilerin olumlu davranışlarını desteklemek konusunda anne-babalarla konuşmamı rica etti. Bilirsiniz bu tür toplantılarda ebeveynler genellikle çocuklarının bireysel gelişimleri ve davranışları hakkında özel bilgiler almak isterler. Ders öğretmenlerinin öğrenciler hakkındaki görüşlerini almayı önemserler. Bu yüzden genel bilgilendirme ve gelişimsel rehberlik içerikli korsan söylevlerden pek hoşnut olmazlar, çünkü zamanları kısıtlıdır. Toplam 30 dakikayı aşmayacak bir söyleşiye mümkün olduğu kadar ilgi çekici ve işe yarar bilgiyi sıkıştırmak gerekiyordu. Böyle durumlar için konuşma yapılacak konuda grubun ilgisini yoğunlaştıracak ve konu hakkındaki görüşlerinin bir fotoğrafını çekecek tekniğe ihtiyaç duyarım. Bir çok çalışmada kullandığım ve oldukça işe yarar sonuçlar elde ettiğim "kalem konuşur" tekniğini kullanmaya karar verdim.
Ayşen TONGA öğretmenimin hoş geldiniz konuşması ve ön bilgilendirme yapmasının ardından, bu toplantıda velilerimizle konuşmak istediğimiz konu hakkında görüşlerine ihtiyacımız olduğunu, duvarlara asılmış kağıtlarda yer alan sorulara konuşmadan sadece kalemlerini konuşturarak görüşlerini yazmalarını istedik. Beş dakika içinde öğrencilerimizin ebeveynleri tarafından beğenilen davranışları, bu davranışları geliştirmek için velilerin nasıl davrandıkları ve neler yaptıkları, okuldan beklentileri hakkında verileri almıştık. Bu veriler üzerinden karşılıklı konuşmak ve söyleşmek için yeterli ilgi odaklanması gerçekleşti.
Yazılanları birlikte okuduktan sonra; "Çocuğunuzun en beğendiğiniz yönleri ile olumlu davranış geliştirmesi için yaptıklarınız ve yapmak istedikleriniz arasında nasıl bir ilişki görüyorsunuz ?" diye sorduk. ve onlardan gelenlerle olumlu davranışların nasıl geliştiğine vurgu yaptık. Ödül ceza yerine, takdir ve eleştirinin eğitici ve geliştirici etkisini konuştuk. Son olarak okuldan beklentilerini ve okul veli işbirliğinin etkilerini konuştuk. toplantının ardından Ayşen öğretmenimle 30 dakikaya sığdırılan verimli bir söyleşinin keyfini yaşayarak kahvelerimizi yudumladık.
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError User does not have sufficient permissions for this profile. [403] Errors [ Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global] ]
Çok faydalı buldum teşekkür ederim öğretmenim
baykal deniz
12.3.2015
Baykal hocam bu ve benzeri tekniklere ders tasarımlarında yer vermek zamanı etkili kullanmak ve öğrencileri aktifleştirmekte çok işe yarıyor. belki bir deneyiminizi bizimle paylaşırsınız. teşekkürler.
Sedat Subaşı
14.3.2015
Sedat Öğretmenim etkileyici anlamlı bir veli toplantısı örneği...ilkokul için uygulamayı nasıl yapabiliriz acaba??
Hoşeda Ebru Kaynar
13.3.2015
Hoşeda Ebru hocam; değerli yorumun için teşekkürler. Doğru yere ışık tutan sorularla başlamak, öğretmenin ve ebeveynlerin ihtiyacına yanıt veren çalışmalarla sonuçlanıyor desem, aklınızdan neler geçer?
Sedat Subaşı
14.3.2015
Sedat hocam üzerinde konuşulan soruları çok beğendim. Bir de tabi bunları anlamlı bir şekilde bağlamak için Sedat hoca olmak gerekiyor o da ayrı :)
Aysun Yağcı
13.3.2015
Aysun hocam onur veren yorumunuz için teşekkürler. Biraz emek, biraz tasarımcılık ve çokça katılımcıyı dinleyip ihtiyacı anlamakla tüm meslektaşlarımız benzer bağlantılar kurmakta zorlanmayacaktır. ilham veren yazılarınızı özledik, haberiniz olsun.
Sedat Subaşı
14.3.2015
elinize sağlık...
Özcan Aslan
13.3.2015
Teşekkürler Özcan hocam.
Sedat Subaşı
14.3.2015
Ne güzel kalemler kelam olmuş...Tebrikler...
F.Bilge KAPLAN
14.3.2015
Ne güzel kalemler kelam olmuş...Tebrikler...
F.Bilge KAPLAN
14.3.2015
Ve kelamlar da yol haritasına dönüştü; teşekkürler Bilge hocam..
Sedat Subaşı
16.3.2015
Bu etkinlik bana söz uçar yazı kalır sözünü anımsattı
Saadet Ersoylu
12.4.2015
Çok haklısınız Saadet Öğretmenim, Yazının kalıcılığı yanında yazarken yapılan zihinsel hazırlık bazen yapma yerine getirme sözü vermiş gibi de hissettirir, ve uygulamayı kolaylaştırır. teşekkürler değerli yorumunuz için.
Sedat Subaşı
18.5.2015