hayat bilgisi
3. SINIF
KAZANIM: A.3.5. Arkadaşlarıyla ve başkalarıyla ilişkilerinde duygularını uygun biçimde ifade eder.
Süre: 40’+40’
Merak uyandırma: Farklı duygu durumlarını içeren bir hikâye öğretmen tarafından ( sınıfa bir pandomin ustası getirilebilse ne iyi olur) sözsüz olarak öğrencilere aktarılır.
İlgiyi Odaklama: Oyunu anlatmaları, hikâyedeki duygu durumları nelerdi? Sorusu yöneltilir.
Öğrenme deneyimi: Sınıftaki her guruba bir duygu ( sevinç, üzüntü, öfke, korku, şaşkınlık) verilir. Bu duygu durumunu ortaya koyan bir hikâye yazmaları istenir. Hikâyelerinde bu duyguları yaşadığımızda nasıl ifade etmemiz gerektiğini de düşünüp yer vermeleri istenir. Hikâyelerini yazdıktan sonra dramatize edecekleri ve buna da hazırlanmaları istenir.
Deneyimin paylaşılması: Her gurup hikâyesini oynar.
hayat bilgisi
2. SINIF
Kazanım: A.2.14. Arkadaşları ile farklılıklarının doğal olduğunu kabul eder.
Süre: 40’+40’
Merak uyandırma: İki akvaryum maketi hazırlanır. Birine farklı büyüklük ve renklerde balık resimleri konur. Diğerine de aynı büyüklük ve renkte balık resimleri konur.
İlgiyi Odaklama: Hangi akvaryumu daha çok beğendiniz? Neden?
Öğrenme deneyimi: Sınıfımızdaki öğrencilerin ilgi alanları ve yetenekleri ile ilgili resimler hazırlanır.(Her grup için sınıftaki öğrencilerin isimleri de küçük kâğıtlara grup sayısı kadar yazılıp önceden hazırlanır.)
Her gruba resim, müzik, matematik, beden eğitimi, kitap okuma, espri yapma, taklit yapma, sinema gibi yetenek ve ilgi alanlarını anlatan resimler ve öğrenci adlarının yazılı olduğu kâğıtlar dağıtılır. Arkadaşlarının isimlerinin yazılı olduğu kâğıtları ilgi duydukları alanın yer aldığı resmin üzerindeki boş yerlere yapıştırmaları istenir.
Sınıf içinde aynı yeteneklere ve ilgilere sahip bireyler olduğu gibi farklı olanların olduğuna dikkat çekilir. Bunun doğal ve zenginlik kaynağı olduğu vurgulanır. Daha doğrusu hatırlatılır. Sınıfça yapılan çalışma ve etkinliklerin çok güzel ve başarılı olmasını sağlayanın bu farklılıklılarımız olduğu örneklerle açıklanır.
Deneyimin paylaşılması: Her gurubun çalışması panolara asılıp inceleyip karşılaştırma yapmalarına fırsat verilir.
NOT: Bu çalışma için sınıfını çok iyi tanıyan ve her öğrencinin iyi yönlerini ortaya çıkartarak öğrencilerin birbirlerinin iyi yönlerini fark etmelerini sağlayan bir öğretmen gerekir. İlgi alanları ve yetenekleri ile ilgili resimler hazırlanırken hiçbir öğrencinin atlanmamasına dikkat edilmelidir.
Bu çalışma çok riskli midir? Fikirlerinizi bekliyorum.