Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Simge "Bugün öğretmenimiz çekilmez haldeydi."

Simge "Bugün öğretmenimiz çekilmez haldeydi."

Simge, benim akıllı, duyarlı, içten, güzel öğrencim;

Geçen hafta beni annesi aradı Simge’nin. Her gün eve mutlulukla gelen, yarın olsa da okula tekrar gidiversem diyen Simge üzgün gelmiş eve. “Çok az da olsa arada böyle geldiği oluyor.” Diyor annesi. “Nedenini sormuş. Simge; “ Öğretmenimizi bir-iki arkadaşımız ilk dersin başında sinirlendirdi. Ardından 6 ders saati boyunca sakinleşmedi. Hep esprilerle, eğlenerek, eğlendirerek ders işleyen öğretmenimiz bugün çekilmez haldeydi.” Diye cevaplamış.

Simge… Akıllı, sevecen, duyarlı, samimi Simge…

Telefonu kapattım. Düşünmeye başladım. Haklı, sonuna kadar haklı… O günü hatırlıyordum. Çok değil birkaç gün öncesi… Birbirlerine fiziksel şiddet uygulayarak “günaydın” diyen öğrencilerime kızmıştım, yetmemiş bağırıp çağırmıştım. Sonra, sonra… Tüm gün “çekilmez bir öğretmen” olarak kalmıştım.

Hangi benlik durumundaydım?

Duygu kontrolümü sağlamayacak lükse sahip miydim bir 2. sınıf öğretmeni olarak?

Acaba o gün kaç öğrencim eve mutsuz döndü?

 

 

ALİ ALKAN VE KOCATEPE İ.Ö. OKULLARI İLE KEKEYİFLİ BİR EĞİTİM

ALİ ALKAN VE KOCATEPE İ.Ö. OKULLARI İLE KEKEYİFLİ BİR EĞİTİM

BİRLİKTE ÜRETMEK...

BİRLİKTE ÜRETMEK...

duyuorganları20.JPGduyu organları 18.JPGduyu organları6.JPGduyu organları11.JPGduyu organları12.JPGduyu organları13.JPGduyu organları16.JPGduyu organları15.JPGduyu organları21.JPGduyu organları19.JPGduyu organları17.JPG

abaküs ile matematik

abaküs ile matematik

abaküs21.JPGBu sınıfta herkesin abaküsü var...

 abaküs 6.JPGabaküs.JPGabaküs5.JPGabaküs1.JPGabaküs2.JPGabaküs3.JPGabaküs4.JPGabaküs8.JPGabaküs9.JPGabaküs10.JPGabaküs11.JPGabaküs13.JPGabaküs14.JPGabaküs15.JPGabaküs15.JPGabaküs16.JPGabaküs17.JPGabaküs18.JPGabaküs19.JPG

hayat bilgisi

hayat bilgisi

3. SINIF

KAZANIM: A.3.5. Arkadaşlarıyla ve başkalarıyla ilişkilerinde duygularını uygun biçimde ifade eder.

Süre: 40’+40’

 

Merak uyandırma: Farklı duygu durumlarını içeren bir hikâye öğretmen tarafından ( sınıfa bir pandomin ustası getirilebilse ne iyi olur) sözsüz olarak öğrencilere aktarılır.

 

İlgiyi Odaklama: Oyunu anlatmaları, hikâyedeki duygu durumları nelerdi? Sorusu yöneltilir.

 

Öğrenme deneyimi: Sınıftaki her guruba bir duygu ( sevinç, üzüntü, öfke, korku, şaşkınlık) verilir. Bu duygu durumunu ortaya koyan bir hikâye yazmaları istenir. Hikâyelerinde bu duyguları yaşadığımızda nasıl ifade etmemiz gerektiğini de düşünüp yer vermeleri istenir. Hikâyelerini yazdıktan sonra dramatize edecekleri ve buna da hazırlanmaları istenir.

 

Deneyimin paylaşılması: Her gurup hikâyesini oynar.