Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Öğrencilerin sınıf içi etkinlik düzeyleri ile algıladıkları sınıf atmosferi arasındaki ilişki 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Öğrencilerin sınıf içi etkinlik düzeyleri ile algıladıkları sınıf atmosferi arasındaki ilişki

Bu güncede 2008’de yazmış olduğum tezimin konusundan ve ortaya çıkan sonuçlardan bahsetmek istiyorum.

Öğrenmenin zevkli hale gelmesi ve kalıcı olabilmesi için öğrencinin sınıf içinde yapılan etkinliklerde aktif bir şekilde yer alması gerekir. Çünkü sınıf içerisinde yapılan etkinlikler öğrencilerin potansiyellerini kullanıp geliştirebilecekleri uygulamalardır. Öğrencilerin algıladıkları sınıf atmosferinin sınıf içi etkinliklere katılım düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla bir çalışma yaptım. Bazı araştırmalar öğretmenin etkili öğretimde en önemli etken olduğunu savunsa da öğretme- öğrenme ortamı olan sınıf fiziksel (masa, sıra, dolap, ders araç-gereçleri, ısı ve ışık), sosyal (öğrenciyi toplumun üyesi haline getirme) ve psikolojik (öğrencinin kendine güvenmesi, biz duygusunun oluşması) özellikler gibi birçok nitelik taşır. Olumlu bir sınıf ortamı öğrencinin aktif katılımını sağlar. Sınıfta çocuğun yeteneklerini sergilemesini sağlayacak etkinliklerin düzenlenmesi ve bu ekinliklere anlamlı bir şekilde katılması sağlanırsa çocuk kendine değer verildiğini anlayacak bu da beraberinde çocuğun sorumluluk duygusunu geliştirecektir. Derse katlım çocuğun başarısını etkileyen en önemli faktörlerden biridir diyebiliriz. Araştırmamın genel amacı; öğrencilerin algıladıkları sınıf atmosferinin sınıf içi etkinliklerde aktif ya da pasif olmaları üzerinde belirleyici etkilerinin olup olmadığını varsa bu etkinin ne düzeyde olduğunu belirlemekti. Bu amaçla su sorulara cevap aradım.

1-Sınıf atmosferi ve sınıf içi etkinlik düzeyleri öğrencilerin;

Cinsiyetlerine

Genel başarılarına

Sınıf mevcuduna

Devam ettikleri okulların sosyo-ekonomik düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermekte midir?

 
2-Öğrencilerin sınıf içi etkinlik düzeyleri ile algıladıkları sınıf atmosferi arasında anlamlı bir ilişki var mıdır?

Sonuç olarak;

Öğretmenin etkisinin genel başarıyı olumlu yönde etkilediği,

Cinsiyete göre herhangi bir farklılık olmadığı,

Sınıf mevcudunun aktif katılımı etkilediği (Kalabalık sınıflarda öğretmen merkezli bir eğitim sözkonusu olacağından öğrenciler derse aktif olarak katılamayabilir),

Sosyo-ekonomik düzeyin etkin katılımı etkilediği

Sınıf içi etkinlik düzeyi ile algılanan sınıf atmosferi arasında olumlu bir ilişki olduğu ortaya çıkmıştır.

            Çalışmamı daha kapsamlı incelemek isterseniz tezime şu linkten ulaşabilirsiniz:

               http://library.cu.edu.tr/tezler/6809.pdfr

Bir dahaki güncede görüşmek üzere…

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...