Destek Odalar
Üstün yetenekli öğrencilerin doğru şekilde tanılanması ve yönlendirilmesi bütün dünyada bir sorundur. Avrupa'nın pek çok ülkesinde bu öğrencilerin tespit edilmesine yönelik çalışmalar hiç yer almaz. Bizim ülkemizde bu öğrencilerin tespiti Bilim Sanat Merkezleri'ne öğrenci alımı sırasında uygulanan bir takım testler ile sistemli bir şekilde yapılabilmektedir. Ancak bu öğrencilere verilen eğitim de çok tartışılan bir konudur. Bu yıldan itibaren Milli Eğitim Bakanlığı yeni bir uygulama başlatıyor ve üstün yetenekli öğrencilerin okullarda açılan destek odalarda verilen özel eğitim hizmetlerinden yararlandırılması yoluna gidiliyor. Bu uygulama elbette bir seferde anlaşılıp planlanabilecek gibi görünmüyor. Biz de gelen yazıyı okuduğumuzda ilk etapta ne yapacağımızı şaşırdık. Çünkü üstün yetenekli öğrencilere eğitim vermek farklı bir uzmanlık alanı gibi görünüyor. Ancak bu öğrencilerin normal sınıf ortamında normal öğrencilerle aynı müfredata göre eğitim alabildikleri de düşünülürse, destek odada okul bünyesindeki branş öğretmenlerinin görevlendirilerek oluşturulacak bir bireyselleştirilmiş eğitim planı dahilinde bu öğrencilere ek ders uygulaması çok da zor görünmedi bize. Önce bu öğrencilerin farklı eğitsel ihtiyaçları nelerdir, bunları belirlemeye karar verdik. Şimdi de Türkçe, Fen Bilgisi ve Matematik öğretmenlerine soracağız; "bu öğrencilerle ne yapmak, onlara ne vermek istersiniz" diye. Bizim ilk aklımıza gelenler yaratıcı yazarlık çalışmaları ve çeşitli fen ve matematik projeleri geliştirmek oldu. Ardından destek oda ders planlamasında değişikliğe gideceğiz. Ayrıca destek odadan halihazırda faydalanan kaynaştırma öğrencilerinin de bu şekilde motivasyonunun artacağına inanıyoruz. Çünkü okulun o bölümü şu haliyle biraz izole bir bölüm gibi. Üstün yetenekli öğrencilerin de katılımıyla destek odası canlanacak, renklenecek ve cazip hale gelecek diye umuyoruz.
Siz de bu konudaki görüş ve önerilerinizi bizimle paylaşın. Destek odası sorununa bir el atalım..
Sevgiler..
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...