Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Rehberlik ve Etwinning 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Rehberlik ve Etwinning

Etwinning projeleriyle 2012 Kasım ayında Etwinning çalıştayında tanıştım. O ana kadar etwinning benim için Comenius projelerine ortak aranan bir forum platformuydu. Etwinning'in  (sanal ortamda ancak gerçek etkinliklerin uluslarası ortaklar aracılığıyla yürütülmesi), uluslararası, kültürel ve kültürlerarası olması, öğrenci merkezli ve öğrenciyi bire bir etkinliklerin odağına alması, yaratıcı düşünmeyi, iletişim kurmayı, özgüveni ve başarı duygusunu geliştirmesi anlamında rehberlik çalışmalarına çok katkısı olacağı belliydi. Ama ilk projenin ilk etkinliğini uygulamaya başlayana kadar öğrenciler ile nasıl bir etkileşim yaratacağını tam sezememiştim. İlk projemiz Çek Cumhuriyeti'nin Uherske Hradiste kentinden bir okul ile 6. sınıflardan biriyle ortak yürüttüğümüz "Postcrossing Fun" adlı proje oldu. Proje tüm dünyadan rastgele seçilen adreslere kartpostal gönderme ve aynı sayıda sürpriz kartpostallar alma mantığıyla çalışan www.postcrossing.com sitesinin sistemini kullanarak çeşitli etkinlikler yoluyla öğrencilerin ufkunu açmayı hedefliyordu.  Projenin adında da geçtiği üzere "Postcrossing Fun", Postcrossing Eğlence.. Öğrenciler yapılan etlinliklerde hem çok eğlendiler, hem yeni arkadaşlar edindiler, hem İngilizce'yi eğlenerek geliştirme imkanı buldular, hem de başka kültürleri tanıma fırsatı buldular. Proje için öğrencilerimiz okulun web sitesinde yayınlanan haberde şunları söylediler: "Bizce postcrossing yapmamız İngilizce’mizin gelişmesinde büyük bir rol oynamıştır. Ayrıca yeni arkadaşlar edinmemizi sağladı. Postcrossing sayesinde bizler ilk kez kartpostal yolladık ve bu işleri yaparken çok güzel ve eğlenceli vakitler geçirdik. Postcrossing bizlere internet, telefon kullanmadan da haberleşebileceğimizi öğretti.İlk önce postcrossing.com’a üye olduk. Karpostal göndereceğimiz kişileri rastgele seçtikten sonra adreslerini aldık. Daha sonra Almanya, Rusya, Hollanda ve Çin’e kartpostallar gönderdik. Bir süre sonra karşı taraftan da kartpostallar aldık. Bu kartpostalların pullarını niçin sevdiğimizi yazdık. Bunları yaparken Çekçe kelimeler öğrendik. Tüm bunları bilmemize etwinning ve postcrossing yardımcı oldu."

Peki basitçe bir kartpostal hikayesini nasıl eğlenerek öğrenmeye dönüştürdük. Önce ortak okulumuzdaki öğrencilerle kendi öğrencilerimizi eşleştirdik ve onlardan yeni arkadaşlarını tanıtan bir sunum hazırlamalarını istedik. Facebook ve twinspace gibi araçları kullanarak birbirleriyle sohbet ettiler ve sonra arkadaşlarını tanıtan renkli resimli harika sunumlar hazırladılar. Ayrıca çeşitli Web 2.0 araçlarıyla gelen kartpostalların üzerindeki pulları inceleyip en beğendiklerini tanıtmalarını sağladık. Bu etkinlik sayesinde de ülkelerin kültürlerini pulları aracılığıyla öğrenme fırsatı buldular.  Öğrenciler kendileri de pullar tasarladılar ve  bu el ürünü pullar ile Çek arkadaşları için bir mini sınav hazırladılar. Pullar aracılığıyla ülkelerin genel bilgilerini vererek hangi ülkeye ait olduğunu tahmin etmelerini sağladılar. Yeni arkadaşlarımızın bizim için hazırladığı mini sınavda da gayet başarılı olduk..Projenin en eğlenceli etkinliklerinden biri de bizlerin Çekçe, arkadaşlarımızın ise Türkçe konuştuğu eğlenceli videolar çekmek oldu..

Proje, çok emek ve zaman isteyen ama eğlenceli bir işti. Öğrencilere bir dünya insanı olma yolunda bir altyapı kazandırdığını düşünüyorum. Bir öğrencinin söylediği gibi; "bu proje ile yabancı öğrencilerle konuşmanın mümkün olduğu bir ortamdan haberdar" oldular.

Umarım beni heyecanlandırdığı kadar sonuçları da heyecan verici olur..

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...