Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X

model örneği

BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF OKUTAN ÖĞRETMENLER İÇİN BİR ÇALIŞMA MODELİ

Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin işlerine yarayacağını düşündüğüm bir uygulamayı paylaşmak istiyorum. Bilindiği üzere birleştirilmiş sınıflarda sınıf yerine öğrencilerin seviyeleri esastır. Yani öğrencilerin sınıflarına bakılmaksızın bildiklerinden hareket edilir. Bunun için de öncelikle onların seviyelerinin tespit edilmesi gerekir. Eğer köye yeni tayin olduysanız ve 5 sınıfı bir arada okutuyorsanız 1. sınıfları ayırı tutup diğerleri için kolaydan zora doğru bir veya iki metin hazırlayabilirsiniz. İki veya üç sınıf birleştirilmiş ise sınıfların durumuna göre olması gereken (öğrencilerinizin içinde bulunduğu durumu dikkate alarak; örneğin ikinci sınıf öğrencisinin okuma yazma ve dört işlemi yapabilme durumu ne olmalı? sorusunu yanıtlayabilecek biçimde) metinleri düzenleyebilirsiniz. Öğrencilere dağıtacağınız kağıtlara onların adlarını ve soyadlarını, o günün tarihini yazarak imzalamayı ihmal etmeyiniz. Daha sonra metinleri okuyarak yazdırabilirsiniz. Yine bütün sınıfları kapsayacak şekilde ve kolaydan zora doğru dört temel işlemi içeren problemler hazırlayıp ve yaptırabilirsiniz. Öğrencilerin kağıtlarını toplayarak dosyalayabilirsiniz. Artık öğrencilerin yapabildiklerinden hareketle onları Türkçe ve matematikten seviyelerine ayırabilirsiniz. Sıra her seviyeye göre hedef geliştirmeye ve bu hedeflerin planlanmasına geldi demektir. Artık onların ne kadar yol alacağını, nerelerde sorun yaşadıklarını, nasıl daha iyi yapabileceklerini belirlemek elinizde… Diyelim ki, hedeflerinizi 3. ayın sonu için planladınız. Bu süreç içinde ara değerlendirmelerinizi yaparak beklenen tarihe geldiğinizde ilk başta uyguladığınız ölçüm aracınızı tekrar devreye sokarak her bir öğrenci için almış olduğunuz yolu görebilirsiniz. Her hangi bir öğrenciniz için değişim kaydememişseniz sorun izlediğiniz yöntemin o öğrenciniz için uygun olmamasındandır. Hemen uygun yöntemi bulmaya yönelin. Unutmayın ki aynı yöntemle farklı sonuçlar elde etmek delilerin işidir (Einstein). Bu değerlendirme ile yeni bir duruma ulaşmış olmanız gerekir. Bu yeni durum aslında gerçekleştireceğiniz yeni hedeflerin zamanı geldiğinin habercisidir. Her değerlendirme sonundaki öğrencilerin kağıtları aynı zamanda onların gelişimlerinin de belgesi demektir. Senede bir veya iki kez sizleri denetime gelen denetçiler göstermek üzere bu belgeler performansınızın en iyi göstergelerini oluşturacaktır. Aşağıdaki süreç diyagramı görsel öğrenenler için

C:\Documents and Settings\tuncaya\Desktop\grafik.PNG

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...