Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ÖĞRENCİLERİN SINAVLARDA BAŞARISIZ OLMA SEBEBİNDEKİ BİLİNMEYEN GERÇEK... 2 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ÖĞRENCİLERİN SINAVLARDA BAŞARISIZ OLMA SEBEBİNDEKİ BİLİNMEYEN GERÇEK...

Çocuklarımız eğitim ortamında sürekli bir yarış içinde.Bu sınav ortamında öğrencilerimiz rakiplerini geçmek için çok çaba harcıyorlar.Aileler de çocuklarını dersanelere göndererek özel ders aldırarak çocuklarının bu yarışta  öne geçmesini sağlamaya çalışıyor. Tabi bu konu öğrenci üzerinde baskı oluyor.Ama sınav sonucunda başarısız olunduğu zaman bunun nedeni bir türlü bulunamıyor.Dersaneye göndererek ,çocuğa manevi destek sağlayarak.çocuğa çalışma ortamı sunarak aileler bu konuda kendi üzerine düşen görevlerini yapıyorlar.Dersanede öğretmenler öğrencilere konuları öğreterek,deneme sınavlarına katarak,çeşit çeşit soruları nasıl çözeceklerini göstererek çocuğa büyük destek sağlıyor.Ama ilkokuldan itibaren çocuklarımıza kazandıramadığımız bir durum bu sınav sonuçlarını ciddi oranda etkiliyor.Çocuklarımıza ilk yıldan itibaren neyi nasıl yapmak gerektiğini öğretemediğimiz zaman işler biraz sarpa sarıyor.Mesela çocuğa dört işlemi öğretiyoruz sular seller gibi çarpma işlemlerini,bölmeleri sağlamaları öğretiyoruz.Ancak çocuğa bunları nerede nasıl kullanacağını öğretmiyoruz.Çocuk soruyu gördüğü zaman sudan çıkmış balık gibi ne yapacağını bilemiyor hangi işlemleri uygulayacağını bilemiyor.Bunun sonucunda kaçan sorular ve kaybedilen hedefler ortaya çıkıyor.Peki ne yapmalı...Matematikten verdiğimiz örneğe devam edersek çocuğa dört işlem soracağımıza problem sorarak problemler üzerinden çalışmalarda bulunarak bu konuyu aşabileceğimize inanıyorum.Örneğin benim 5 tavuğum var annem bana 6 tavuk daha verdi daha sonra kardeşim 3 tavuğumu aldı.Geriye kaç tavuğum kaldı?Bu soruda çocuk matematik işlemi yapacak işlemi nasıl yapacağını da biliyor ama hangi işlemi yapacak..Burada çocuğa sorudaki anahtar kelimelerin ona yol göstereceğini öğretmeliyiz.Oradaki daha kelimesinin toplama geriye almanın çıkarma olduğunu öğrenciye kazandırısak öğrencilerimizin başarılı olacağını düşünüyorum.Yoksa sürekli işlem sorarak bir yere varamıyoruz.Bu olayları diğer derslere de anahtar kelimelerin onlarda neyi ne zaman öğreteceğini göstererek problemler üzerinde yaptırırsak sınavlardaki soru karşısında eli ayağı birbirine dolaşan öğrencilerimizin başarılı olmasını sağlayabiliriz.Tabi buradaki konu başarısızlıktaki etkenlerden bir tanesi .Bu konuda nacizane fikirlerimi paylaşmak istedim...Saygılarımla....

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...