EĞİTİM, GELECEK VE KARAR VERME ÜZERİNE
Eğitim sisteminin amacı başarılı ama mutsuz insanlar yetiştirmek değildir. Mutlu olacağı işi-mesleği seçerek o alanda başarı gösteren insanları topluma kazandırmaktır asıl hedef. Bu da bütüncül bir yaklaşımla eğitim-öğretimi değerlendirmeyi gerektirir.
Çok üstün müzik yeteneği olan bir gencin doktor olmasında bir sıkıntı yoktur, tabii kendisi böyle istiyorsa; yok değilse müzik alanında ilerlemesi ya da her ikisini de bir arada yürütebileceği, tercih yapmak zorunda kalmayacağı bir anlayış daha doğru değil midir?
Gelecekte pişmanlığını yaşamamak için bugün doğrularımız ve değerlerimiz ışığında hedeflerimizi belirlemeli, hayallerimizden de vazgeçmeden hayata sımsıkı sarılmalıyız. Gelecek adına inançla, isteyerek ve bir hedef uğruna yapılan her iş, her mücadele değerlidir; yeter ki insanî, millî ve manevî değerlere aykırı olmasın.
Eğitim sadece sonuca odaklanmaz, süreç de önemlidir.
Eğitimde süreç de sonuç kadar bazen sonuçtan daha fazla önem taşır. Şöyle ki süreç (eğitim hayatı) içinde belki (akademik) sonuca etki etmeyecek, ama yaşam boyu bize rehberlik edecek çeşitli hasletler ve alışkanlıklar kazanabiliriz: Takım ruhu, mücadele, azim, kararlılık, fedakârlık, merhamet gibi. İstediğimiz akademik sonuca ulaşamasak bile bu özellikleri kazanmak hayatımızı kolaylaştıracak, farklı alanlarda başarılı ve mutlu olmanın kapılarını açacaktır.
Tercihlerimiz doğru olsun!
Tercih zamanı yaklaşıyor. 8.sınıf öğrencilerimiz için ve LYS’lerin ardından da lise öğrencilerimiz için tercih sürecine gireceğiz. Öğrencilerimize tavsiyem, öğretmenlerinin ve ailelerinin görüşlerini de almaları, ama en çok da kendi hayal ve hedeflerine onları ulaştıracak okulları tercih etmeleridir. Gelecek onların karar da onların olmalı.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...