Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
''FARKLILAŞTIRILMIŞ SINIF EĞİTİMİ'' DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM MI? 10 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

''FARKLILAŞTIRILMIŞ SINIF EĞİTİMİ'' DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM MI?

‎"Deney hiç yanılmaz, yanılan kişisel deneyimlerimize ters düşen sonuçları vaat eden yargılarımızdır”

''Leonardo Da Vinci''

                                                                       

              Öğrencilerimin gözlerindeki ışık  ve öğrenme hevesleri beni yeni etkinlikler ve çalışmalara yönlendiriyor.Sınıfımın fiziksel şartlarını zorlayan öğrenci sayısına rağmen istasyon çalışmalarını hafta sonu değerlendirme çalışmaları olarak cuma günleri kullanıyorum.Öğrencilerimin hoşuna giden bu çalışma ile hafta içinde öğrendiğimiz konuların etkili bir tekrarını yapıyoruz.

İstasyon çalışmasının ismini çocuklar için yeniden düzenledim.''DOLAŞARAK  TAMAMLAYALIM...''

              Dolaşarak tamamlayalım etkinliği ile amaçladığım bir çok sonuca doğru yol alabiliyorum.Araç olarak kullandığım etkinlik çalışmaları aynı konuyu farklı anlatım ve kavrama teknikleri ile aynı konuya hizmet eden birden fazla müfredata dönüştürmüş gibi oluyorum.Benim görevim sadece istasyonda yapılacak etkinliği planlamak ve istasyonun işlemesi için koçluk yapmak oluyor.

              Türkçe dersinde denediğimiz farklı bir dolaşarak tamamlayalım çalışmasından da bahsetmek istiyorum.Hikaye tamamlama etkinliği sırasında kağıtlar istasyon kurulmadan her uyarıda bir yana geçerek, her öğrencide birer dakika kalacak şekilde, bir derste tamamlanıyor.Çoçuklar her hikayede farklı bir aşamada oldukları ve kendilerine gelen hikayede olayların farklı kısımlarını tamamladıkları için çok heyecanlanıyorlar ve çok eğleniyorlar.Ortaya çıkan hikayelerde öğrencilerim, çok farklı ayrıntıları ve arkadaşlarının farklı bakış açılarını görüyorlar.Diğer öğrencilerin olaylar karşısında farklı baktıklarını hissediyorlar.

              İlk yaptığımızda tam olarak istediğimiz çalışma ortaya çıkmasa da , daha sonra etkileyici sonuçlar ortaya çıktı.Bu çalışma öğrencilerin özgür yanını ortaya çıkarttı.Bu yanı ile yaptığımız çalışmanın kışkırtıcı bir yönü olduğunu söyleyebilirim.Farklı düzeydeki öğrencilerim, sınıfın bütünlüğü bozulmadan birlikte çalışıyor ve birlikte başarmanın mutluluğunu paylaşıyorlar.Uzun ve sıkıcı tekrarların yerine eğlenceli ve ilginç bir öğrenme deneyimi paylaşıyorlar.

                                                                    

              Türkçe  dersinde son yaptığımız bir etkinliği tüm aşamaları ile sizinle paylaşmak istiyorum.Etkinliğimizin konusu sesli ve sessiz harfler.Bu çalışma da daha önce yaptığımız ''ülkeler harf bulmacasını'' kullanmaya karar verdik.

                                                              

 

                                                                      

 

              Masaları birleştirerek 6 tane istasyon oluşturdum., Her istasyona yönergeyi yerine getirebilmek için gerekli olan hazırlamış olduğum harf bulmacasını, kırmızı ve  mavi bova kalemleri bıraktım.Yönergemiz basitti.Sesli harfler kırmızıya , sessiz harfler maviye boyanacaktı.Boyanan kareler dışına taşmadan boyanacaktı.Çalışma sona erdiğinde öğrencilerimin yüzlerine baktım.Yüzlerindeki gülümseme bana onların etkili bir öğrenme deneyimi yaşadıklarını gösteriyordu.Sınıfımda öğrenmeyi sağlayan bir öğrenme ortamı meydana çıkmıştı.

                                                                         

                                                            

 

Yaşadığımız öğrenme deneyimi için hazırladığımız rubriği doldurarak etkinliğimizi tamamladık.

                                                                             

Çalışmalar sırasında öğrencilerimi izlerken ortaya çıkan durumu değerlendirdiğimde;

1-Takım halinde çalışırken,sorumluluk alma ve kendine güven duygusunun oluştuğunu,

2-Takım halinde çalışırken, demokratik bir disiplinin öğrencilerin kendisi tarafından oluşturulduğunu,

3-Takım halinde çalışırken, öğrencilerimin öğretmen, benimde öğrenci olduğumu gözlemledim..:))

 

Esen kalın...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...