''FARKLILAŞTIRILMIŞ SINIF EĞİTİMİ'' DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM MI?
"Deney hiç yanılmaz, yanılan kişisel deneyimlerimize ters düşen sonuçları vaat eden yargılarımızdır”
''Leonardo Da Vinci''
Öğrencilerimin gözlerindeki ışık ve öğrenme hevesleri beni yeni etkinlikler ve çalışmalara yönlendiriyor.Sınıfımın fiziksel şartlarını zorlayan öğrenci sayısına rağmen istasyon çalışmalarını hafta sonu değerlendirme çalışmaları olarak cuma günleri kullanıyorum.Öğrencilerimin hoşuna giden bu çalışma ile hafta içinde öğrendiğimiz konuların etkili bir tekrarını yapıyoruz.
İstasyon çalışmasının ismini çocuklar için yeniden düzenledim.''DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM...''
Dolaşarak tamamlayalım etkinliği ile amaçladığım bir çok sonuca doğru yol alabiliyorum.Araç olarak kullandığım etkinlik çalışmaları aynı konuyu farklı anlatım ve kavrama teknikleri ile aynı konuya hizmet eden birden fazla müfredata dönüştürmüş gibi oluyorum.Benim görevim sadece istasyonda yapılacak etkinliği planlamak ve istasyonun işlemesi için koçluk yapmak oluyor.
Türkçe dersinde denediğimiz farklı bir dolaşarak tamamlayalım çalışmasından da bahsetmek istiyorum.Hikaye tamamlama etkinliği sırasında kağıtlar istasyon kurulmadan her uyarıda bir yana geçerek, her öğrencide birer dakika kalacak şekilde, bir derste tamamlanıyor.Çoçuklar her hikayede farklı bir aşamada oldukları ve kendilerine gelen hikayede olayların farklı kısımlarını tamamladıkları için çok heyecanlanıyorlar ve çok eğleniyorlar.Ortaya çıkan hikayelerde öğrencilerim, çok farklı ayrıntıları ve arkadaşlarının farklı bakış açılarını görüyorlar.Diğer öğrencilerin olaylar karşısında farklı baktıklarını hissediyorlar.
İlk yaptığımızda tam olarak istediğimiz çalışma ortaya çıkmasa da , daha sonra etkileyici sonuçlar ortaya çıktı.Bu çalışma öğrencilerin özgür yanını ortaya çıkarttı.Bu yanı ile yaptığımız çalışmanın kışkırtıcı bir yönü olduğunu söyleyebilirim.Farklı düzeydeki öğrencilerim, sınıfın bütünlüğü bozulmadan birlikte çalışıyor ve birlikte başarmanın mutluluğunu paylaşıyorlar.Uzun ve sıkıcı tekrarların yerine eğlenceli ve ilginç bir öğrenme deneyimi paylaşıyorlar.
Türkçe dersinde son yaptığımız bir etkinliği tüm aşamaları ile sizinle paylaşmak istiyorum.Etkinliğimizin konusu sesli ve sessiz harfler.Bu çalışma da daha önce yaptığımız ''ülkeler harf bulmacasını'' kullanmaya karar verdik.
Masaları birleştirerek 6 tane istasyon oluşturdum., Her istasyona yönergeyi yerine getirebilmek için gerekli olan hazırlamış olduğum harf bulmacasını, kırmızı ve mavi bova kalemleri bıraktım.Yönergemiz basitti.Sesli harfler kırmızıya , sessiz harfler maviye boyanacaktı.Boyanan kareler dışına taşmadan boyanacaktı.Çalışma sona erdiğinde öğrencilerimin yüzlerine baktım.Yüzlerindeki gülümseme bana onların etkili bir öğrenme deneyimi yaşadıklarını gösteriyordu.Sınıfımda öğrenmeyi sağlayan bir öğrenme ortamı meydana çıkmıştı.
Yaşadığımız öğrenme deneyimi için hazırladığımız rubriği doldurarak etkinliğimizi tamamladık.
Çalışmalar sırasında öğrencilerimi izlerken ortaya çıkan durumu değerlendirdiğimde;
1-Takım halinde çalışırken,sorumluluk alma ve kendine güven duygusunun oluştuğunu,
2-Takım halinde çalışırken, demokratik bir disiplinin öğrencilerin kendisi tarafından oluşturulduğunu,
3-Takım halinde çalışırken, öğrencilerimin öğretmen, benimde öğrenci olduğumu gözlemledim..:))
Esen kalın...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Son madde çok iyiydi Uğur Öğretmenim.:) Bu etkinliklerle geçen bir dersin sıkıcı olması mümkün değil. Çok keyifli bir ders olduğuna eminim. Paylaştığınız için teşekkürler.
Ömüray Akdemir
6.1.2013
Öğrencilerimi öğrenirken gördüğümde, onlar bana nasıl öğrendiklerini öğretiyorlar.Teşekkürler...
Uğur Özeren
6.1.2013
çok güzel olmuş etkili
Şebnem Şahin
6.1.2013
Çok teşekkürler...
Uğur Özeren
6.1.2013
madem ortada bir alış-veriş var, bende bunu alıp kullanıyorum kardeşim... ellerine sağlık..
MUHAMMED YILDIRIM
7.1.2013
Alış verişiniz bol olması dileğiyle. Ellerine sağlık.
Yusuf Ziya Güldere
7.1.2013
Sevgili Uğur;
Tek bir şey yapar gibi görünüp her şeyi yapmak... Küçük bir etkinliğin ardında bir haftayı sığdırmak, harikasınız:) Gülümseyen miniklerin düşüncelerini de merak ettim, onların duygularını paylaşma ihtimalin de var mı?
Burcu Esin İLİŞ
8.1.2013
Esin,
Değerli katkın için çok teşekkür ediyorum.Bu çalışmada yapılması gereken belki de en önemli kısım öğrencilerin duygularının öğrenilmesiydi.Acil olarak matematikten bir istasyon çalışma planladım.'' Bu çalışmada ki duygularım'' diye ayrı bir bölüm açtım.
Yazılan duyguları değerlendirince takım çalışmasının öğrencilerimin duygusal gelişimini etkilediği gördüm. Duygularını rahat ifade eden öğrencilerimin ,arkadaşları ile iyi geçinen, uyum yeteneği yüksek bir birey olmasına yardım ettiğini gözlemledim.
Dikkatimi çeken bir ayrıntı daha oldu.İstasyon çalışmaları arttıkça, sınıf içinde yeni liderler çıktığını gözlemledim.Bu liderler daha önce takipçi konumundayken istasyon çalışmaları ile takip ettikleri liderlerden sıyrılarak takip edilen kişiler olduklarını gözlemledim.
Ortaya çıkan bu liderlerin çalışma sonunda duygularını okuyunca, duygularını rahat ifade etmelerinin, arkadaşları ile daha rahat ve etkili iletişim kurmalarını sağladığını, bunun sonucunda bilgiyi kullanma becerilerini artırdıklarını gözlemledim.Bu gözlemi yapmamı sağladığın için teşekkür ediyorum.
Uğur Özeren
9.1.2013
Verdiğiniz örneklerde gerçekten, Farklı düzeydeki öğrenciler, sınıfın bütünlüğü bozulmadan birlikte çalışabilir ve birlikte başarmanın mutluluğunu paylaşabilirle.
Muhteşem
Volkan Bal
9.1.2013
Çok teşekkürler..Yeni yaptığımız çalışmaları sizlerle paylaşmak için hazırlıyorum...
Uğur Özeren
16.1.2013
hareketli, eğlenceli ve öğretici bir uygulama
meziyet mozakoğlu
11.1.2013
Çok teşekkür ediyorum.Öğrencilerimin eğlendiği ve öğrendiği bir çalışma oldu.
Uğur Özeren
16.1.2013
uğur hocam, çalışmanız çok hoşuma gitti. ancak daha önce kullanmadığım bir yöntem. öğrencilerin istasyonlarda çalışmasını nasıl organize ediyorsunuz? öğrencilerin istasyonlar arasındaki hareketi için kurallar var mı? çalışmanızı bu yönüyle de anlatırsanız memnun olacağım.
özlem tayşi
15.1.2013
Özlem hocam,
İstasyon çalışmalarında öğrenciler yarım kalmış çalışmaları tamamlarken, öğrendikleri tüm bilgileri kendi beceri düzeylerinde en üst düzeyde kullanıyorlar.Ders içerisinde istediğimiz düzeyde olmayan kazanımları , üst düzey zihinsel becerilerini akran öğrenmesiyle birleştirerek kazanabiliyorlar. Bu süreç içerisinde öğrencilerin neyi öğrendiklerini ve ne yapabildiklerini net olarak gözlemleme fırsatı elde edebiliyorum.
Benim çalışmayı organize etmek için önem verdiğim iki nokta var;
*Yapılacak çalışmayı önceden planlayarak öğrencilerin ilgisine göre ortaya çıkarmak ve çalışmayı kısaca özetleyen anlaşılır bir yönerge oluşturmak.Bu yapılacak ön hazırlık öğrencilerin organize olmasını kolaylaştırıyor.Masaların oluşturulması ve masalar arasındaki hareket etmek için belirlediğiniz uygulama adımlarını yönergede açık bir şekilde belirtince öğrenciler bir kaç uygulamadan sonra uyum sağlıyorlar.Masaların değişimleri için müzik kullanmakta oldukça etkili oluyor.Müzik sesi kesilince öğrenciler size dönüyorlar.Değişim komutu verip, değişimi yapıp çalışmaya devam edebiliyorsunuz.
Uğur Özeren
16.1.2013
teşekkür ederim Uğur hocam.
bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşan tüm arkadaşlarımı gönülden kutluyorum.
özlem tayşi
17.1.2013
UYGULAMAYA DÖNÜK ÇOK GÜZEL BİR SINIF İÇİ ÇALIŞMA. ÖZELLİKLEDE ÖĞRENCİLERİN BİRLİKTE ÇALIŞMA BİLİNCİNİ GELİŞTİRMESİ VE YAVAŞ ÖĞRENENLERİNDE BU OLUŞUM İÇERİSİNDE KENDİLERİNİ DAHA MUTLU HİSSETTİKLERİNİ DÜŞÜNÜYORUM. SINIFIMDADA UYGULAYACAĞIM. EMEKLERİNİZE SAĞLIK. KOLAY GELSİN.BAŞARILAR DİLERİM.
ALİCAN DURMUŞ
2.12.2013
Çok teşekkür ederim.Öğrencilerin katılımı ile onların daha iyi öğrendiklerini gözlemlediğim için etkinlik içeren çalışmalara ağırlık vermeye çalışıyorum.
Uğur Özeren
2.12.2013
çalışmanızı tesadüfen gördüm çok güzel ben de benzer çalışma yapmıştım,müzik kullanmamıştım müzik güzel bir fikir
Gülhan
17.6.2015