Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
''FARKLILAŞTIRILMIŞ SINIF EĞİTİMİ'' DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM MI? 10 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

''FARKLILAŞTIRILMIŞ SINIF EĞİTİMİ'' DOLAŞARAK TAMAMLAYALIM MI?

‎"Deney hiç yanılmaz, yanılan kişisel deneyimlerimize ters düşen sonuçları vaat eden yargılarımızdır”

''Leonardo Da Vinci''

                                                                       

              Öğrencilerimin gözlerindeki ışık  ve öğrenme hevesleri beni yeni etkinlikler ve çalışmalara yönlendiriyor.Sınıfımın fiziksel şartlarını zorlayan öğrenci sayısına rağmen istasyon çalışmalarını hafta sonu değerlendirme çalışmaları olarak cuma günleri kullanıyorum.Öğrencilerimin hoşuna giden bu çalışma ile hafta içinde öğrendiğimiz konuların etkili bir tekrarını yapıyoruz.

İstasyon çalışmasının ismini çocuklar için yeniden düzenledim.''DOLAŞARAK  TAMAMLAYALIM...''

              Dolaşarak tamamlayalım etkinliği ile amaçladığım bir çok sonuca doğru yol alabiliyorum.Araç olarak kullandığım etkinlik çalışmaları aynı konuyu farklı anlatım ve kavrama teknikleri ile aynı konuya hizmet eden birden fazla müfredata dönüştürmüş gibi oluyorum.Benim görevim sadece istasyonda yapılacak etkinliği planlamak ve istasyonun işlemesi için koçluk yapmak oluyor.

              Türkçe dersinde denediğimiz farklı bir dolaşarak tamamlayalım çalışmasından da bahsetmek istiyorum.Hikaye tamamlama etkinliği sırasında kağıtlar istasyon kurulmadan her uyarıda bir yana geçerek, her öğrencide birer dakika kalacak şekilde, bir derste tamamlanıyor.Çoçuklar her hikayede farklı bir aşamada oldukları ve kendilerine gelen hikayede olayların farklı kısımlarını tamamladıkları için çok heyecanlanıyorlar ve çok eğleniyorlar.Ortaya çıkan hikayelerde öğrencilerim, çok farklı ayrıntıları ve arkadaşlarının farklı bakış açılarını görüyorlar.Diğer öğrencilerin olaylar karşısında farklı baktıklarını hissediyorlar.

              İlk yaptığımızda tam olarak istediğimiz çalışma ortaya çıkmasa da , daha sonra etkileyici sonuçlar ortaya çıktı.Bu çalışma öğrencilerin özgür yanını ortaya çıkarttı.Bu yanı ile yaptığımız çalışmanın kışkırtıcı bir yönü olduğunu söyleyebilirim.Farklı düzeydeki öğrencilerim, sınıfın bütünlüğü bozulmadan birlikte çalışıyor ve birlikte başarmanın mutluluğunu paylaşıyorlar.Uzun ve sıkıcı tekrarların yerine eğlenceli ve ilginç bir öğrenme deneyimi paylaşıyorlar.

                                                                    

              Türkçe  dersinde son yaptığımız bir etkinliği tüm aşamaları ile sizinle paylaşmak istiyorum.Etkinliğimizin konusu sesli ve sessiz harfler.Bu çalışma da daha önce yaptığımız ''ülkeler harf bulmacasını'' kullanmaya karar verdik.

                                                              

 

                                                                      

 

              Masaları birleştirerek 6 tane istasyon oluşturdum., Her istasyona yönergeyi yerine getirebilmek için gerekli olan hazırlamış olduğum harf bulmacasını, kırmızı ve  mavi bova kalemleri bıraktım.Yönergemiz basitti.Sesli harfler kırmızıya , sessiz harfler maviye boyanacaktı.Boyanan kareler dışına taşmadan boyanacaktı.Çalışma sona erdiğinde öğrencilerimin yüzlerine baktım.Yüzlerindeki gülümseme bana onların etkili bir öğrenme deneyimi yaşadıklarını gösteriyordu.Sınıfımda öğrenmeyi sağlayan bir öğrenme ortamı meydana çıkmıştı.

                                                                         

                                                            

 

Yaşadığımız öğrenme deneyimi için hazırladığımız rubriği doldurarak etkinliğimizi tamamladık.

                                                                             

Çalışmalar sırasında öğrencilerimi izlerken ortaya çıkan durumu değerlendirdiğimde;

1-Takım halinde çalışırken,sorumluluk alma ve kendine güven duygusunun oluştuğunu,

2-Takım halinde çalışırken, demokratik bir disiplinin öğrencilerin kendisi tarafından oluşturulduğunu,

3-Takım halinde çalışırken, öğrencilerimin öğretmen, benimde öğrenci olduğumu gözlemledim..:))

 

Esen kalın...

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Son madde çok iyiydi Uğur Öğretmenim.:) Bu etkinliklerle geçen bir dersin sıkıcı olması mümkün değil. Çok keyifli bir ders olduğuna eminim. Paylaştığınız için teşekkürler.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Ömüray Akdemir

    6.1.2013

  • Öğrencilerimi öğrenirken gördüğümde, onlar bana nasıl öğrendiklerini öğretiyorlar.Teşekkürler...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    6.1.2013

  • çok güzel olmuş etkili

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Şebnem Şahin

    6.1.2013

  • Çok teşekkürler...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    6.1.2013

  • madem ortada bir alış-veriş var, bende bunu alıp kullanıyorum kardeşim... ellerine sağlık..

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • Alış verişiniz bol olması dileğiyle. Ellerine sağlık.

    | cevapla |2 defa beğenildi.
  • Sevgili Uğur;
    Tek bir şey yapar gibi görünüp her şeyi yapmak... Küçük bir etkinliğin ardında bir haftayı sığdırmak, harikasınız:) Gülümseyen miniklerin düşüncelerini de merak ettim, onların duygularını paylaşma ihtimalin de var mı?

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  •       Esin,
         Değerli katkın için çok teşekkür ediyorum.Bu çalışmada yapılması gereken belki de en önemli kısım öğrencilerin duygularının öğrenilmesiydi.Acil olarak  matematikten bir istasyon  çalışma planladım.'' Bu çalışmada ki duygularım''  diye ayrı bir bölüm açtım.
          Yazılan duyguları değerlendirince takım çalışmasının öğrencilerimin duygusal gelişimini etkilediği gördüm. Duygularını rahat ifade eden öğrencilerimin ,arkadaşları ile iyi geçinen, uyum yeteneği yüksek bir birey olmasına yardım ettiğini gözlemledim.
                Dikkatimi çeken bir ayrıntı daha oldu.İstasyon çalışmaları arttıkça, sınıf içinde  yeni liderler çıktığını gözlemledim.Bu liderler daha önce takipçi konumundayken istasyon çalışmaları ile  takip ettikleri liderlerden sıyrılarak takip edilen kişiler olduklarını gözlemledim.
             Ortaya çıkan bu liderlerin çalışma sonunda duygularını okuyunca, duygularını rahat ifade etmelerinin, arkadaşları ile daha rahat ve etkili iletişim kurmalarını sağladığını, bunun sonucunda bilgiyi kullanma becerilerini artırdıklarını  gözlemledim.Bu gözlemi yapmamı sağladığın için teşekkür ediyorum.

    | cevapla |3 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    9.1.2013

  • Verdiğiniz örneklerde gerçekten, Farklı düzeydeki öğrenciler, sınıfın bütünlüğü bozulmadan birlikte çalışabilir ve birlikte başarmanın mutluluğunu paylaşabilirle.

    Muhteşem

    | cevapla |2 defa beğenildi.

    Volkan Bal

    9.1.2013

  • Çok teşekkürler..Yeni yaptığımız çalışmaları sizlerle paylaşmak için hazırlıyorum...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    16.1.2013

  • hareketli, eğlenceli ve öğretici bir uygulama

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    meziyet mozakoğlu

    11.1.2013

  • Çok teşekkür ediyorum.Öğrencilerimin eğlendiği ve öğrendiği bir çalışma oldu.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    16.1.2013

  • uğur hocam, çalışmanız çok hoşuma gitti. ancak daha önce kullanmadığım bir yöntem. öğrencilerin istasyonlarda çalışmasını nasıl organize ediyorsunuz? öğrencilerin istasyonlar arasındaki hareketi için kurallar var mı? çalışmanızı bu yönüyle de anlatırsanız memnun olacağım.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    özlem tayşi

    15.1.2013

  • Özlem hocam,
      İstasyon çalışmalarında öğrenciler yarım kalmış çalışmaları tamamlarken, öğrendikleri tüm bilgileri kendi beceri düzeylerinde en üst düzeyde  kullanıyorlar.Ders içerisinde istediğimiz düzeyde olmayan kazanımları , üst düzey zihinsel becerilerini akran öğrenmesiyle birleştirerek kazanabiliyorlar. Bu süreç içerisinde öğrencilerin neyi öğrendiklerini ve ne yapabildiklerini net olarak gözlemleme fırsatı elde edebiliyorum.
     
     Benim çalışmayı organize etmek için önem verdiğim iki nokta var;
    *Yapılacak çalışmayı önceden planlayarak öğrencilerin ilgisine göre ortaya çıkarmak ve çalışmayı kısaca özetleyen anlaşılır bir yönerge oluşturmak.Bu yapılacak ön hazırlık öğrencilerin organize olmasını kolaylaştırıyor.Masaların oluşturulması ve masalar arasındaki hareket etmek için belirlediğiniz uygulama adımlarını yönergede açık bir şekilde belirtince öğrenciler bir kaç uygulamadan sonra uyum sağlıyorlar.Masaların değişimleri için müzik kullanmakta oldukça etkili oluyor.Müzik sesi kesilince öğrenciler size dönüyorlar.Değişim komutu verip, değişimi yapıp çalışmaya devam edebiliyorsunuz.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    16.1.2013

  • teşekkür ederim Uğur hocam.
    bilgilerini meslektaşlarıyla paylaşan tüm arkadaşlarımı gönülden kutluyorum.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    özlem tayşi

    17.1.2013

  • UYGULAMAYA DÖNÜK ÇOK GÜZEL BİR SINIF İÇİ ÇALIŞMA. ÖZELLİKLEDE ÖĞRENCİLERİN BİRLİKTE ÇALIŞMA BİLİNCİNİ GELİŞTİRMESİ VE YAVAŞ ÖĞRENENLERİNDE BU OLUŞUM İÇERİSİNDE KENDİLERİNİ DAHA MUTLU HİSSETTİKLERİNİ DÜŞÜNÜYORUM. SINIFIMDADA UYGULAYACAĞIM. EMEKLERİNİZE SAĞLIK. KOLAY GELSİN.BAŞARILAR DİLERİM.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    ALİCAN DURMUŞ

    2.12.2013

  • Çok teşekkür ederim.Öğrencilerin katılımı ile onların daha iyi öğrendiklerini gözlemlediğim için etkinlik içeren çalışmalara ağırlık vermeye çalışıyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    2.12.2013

  • çalışmanızı tesadüfen gördüm çok güzel ben de benzer çalışma yapmıştım,müzik kullanmamıştım müzik güzel bir fikir

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Gülhan

    17.6.2015

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle