Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Farklılaştırılmış bir ritmik sayma çalışması. 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Farklılaştırılmış bir ritmik sayma çalışması.

 


''Jest ve mimikler, bilinçsizce elleri ve kolları oynatmaktan ibaret değildir. Jest ve mimik sadece bir iletişim aracı olmayıp amaçlı kullanılırsa insanların akıl ve mantık yürütmelerini kolaylaştırabilir.''

        ''Susan Goldin-Meadow''

''Chicago Üniversitesi psikoloji profesörü''


    Bu cümleyi okuduğumdan beri jest ve mimikleri derslerimde kullanmak için çalışıyorum.Matemetik dersinde toplama işlemi vurgusu için işaret parmaklarımla + işareti,türkçe dersinde eşanlamlı kelimeler için yanyana brleşen işaret parmaklarını,zıt anlamlı kelimeler için çaprazlamasına farklı yönleri gösteren parmaklar kullanımı arttı.Ders içerisinde anlatımımı zenginleştirmek ve anlamayı kolaylaştırmak için  jest ve mimiklerin kullanımını çoğaltmaya çalışıyorum.Anlatımda nasıl kullanırım, bir konuyu anlatırken jest ve mimikleri daha etkin nasıl kullanırım diye kafamda kurarken geçen cumartesi karşılaştığım arkadaşımın oğlu Burak bana ilham kaynağı oldu.

         Burak 2. sınıfa giden bir öğrenciydi ve ritmik sayma yaparken şaşırıyordu.Burak'ın bu durumunu parmaklarını hatırlatıcı ve tamamlayıcı olarak hafızaya erişimini kolaylaştıracağı düşüncesi ile kullanmayı düşündüm.Burak'la karşılıklı olarak 5 sefer 2'şer 2'şer parmaklarımızı sayıları işaret edecek şekilde kullanarak çalıştık.Çalışmamız çok basitti.2-4-6-8-10 ve devamında 12 ve devamı olarak sayıyorduk.100'e kadar bu çalışma pratik şekilde devam ediyordu.


    Okulda 2.sınıf arkadaşlarımızla bu konuyu paylaşınca ritmik sayma konusunda sıkıntılı öğrencilerden 2 ayrı grup oluşturduk.Bir grup uygulama , diğer grup test grubu oldu.Bir saatlik birer çalışma yaptık.Bir grup 2'şer ritmik saymayı yazarak ve okuyarak çalışırken diğer grup parmaklarını kullanarak öğrenme çalışması yaptık.Bir saatlik bir çalışma sonucu 4 'er kişilik gruplardan parmaklarını kullanan gruptan bir öğrenci hiç şaşırmadan ritmik saymayı yapıyordu.Üç öğrenci ise birkaç şaşırma ile etkinliği tamamlayabiliyordu.Yazarak ve okuyarak çalışan öğrencilerde kayda değer bir değişim olmamıştı.Yaptığımız bu çalışma beni kesmemişti.Bu çalışmayı hafta sonuna kadar sürdürürsek ne olur sorusunun cevabının peşine düştük.Aynı  zamanda üzerine 3'er 4'er ritmik çalışmayı ekledik.


    Bu gün yaptığımız uygulama sonucunda dört öğrencimizde hiç şaşırmadan 2'şer, 3'er,4'er ritmik saymayı yapabiliyorlardı.Yazarak ve okuyarak çalışan öğrencilerde değişim neredeyse hiç yok gibiydi.



Şimdi zihnimdeki soru şu;

Bir öğrenci, jest ve mimiklerini daha fazla kullanıyorsa ve jestleri kullanmak öğrenilen şeylerin unutulmaması açısından önemli bir faktörse, acaba jestleri kullanmayı bilinçli olarak öğrenmek daha zeki olmayı sağlar mı?



Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • 8 er ve 9 ar  ritmik sayma yaparken de tam tersini uyguluyorum ben de...10 parmaktan birer ve ikişer eksilterek. Dediğiniz gibi daha kalıcı oluyor...Emeğinize sağlık Uğur Öğretmenim :)

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Havva Atalay

    15.11.2013

  • Jest ve mimikler derken aslında yaptığımız tüm hareketler bu kapsam içinde karşımızdaki bireye ulaşıyor.Öğrenci için anlamlı hale getirdiğimiz herşey bize öğrenme yolculuğunda yardımcı oluyor.Katkılarınız için çok teşekkürler...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    18.11.2013

  • Bu sanıyorum zihinsel kodlama süreçlerimizin farkına varma. Her anı ve her bilgiyi kodluyoruz ve bilerek ya da bilmeyerek bu şekilde öğreniyoruz. İnsanların kokuları, ses tonları,... Hayat bilgisi, Türkçe, Matematik,... Mesela rakamları tanırken aslında yazılışları ile kodlayarak öğrenmiyor muyuz? Okula gitmeyen bir çocuk (bireysel bile) rakamları ve seslerini, harflerin(hangi yazılışını görmüşse) sesleri ile yazılışlarını öğrenemiyor mu... Bu onun zihnindeki kodlama ile oluyor bana kalırsa. Jest ve mimikler ile de bilgiyi bir görselle kodlamış oluyoruz. Bu da bilgiye direkt iki boyut kazandırıyor, duyduğumuzdan daha çok akılda kalıcı olmaz mı... Soruna yanıt veremediysem de kendi yanıtımı anlatabildim değil mi:) Sevgiler, teşekkürler Uğur...

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • Jest ve mimikler ile kodlanan bilgiler anlamlı bilgi haline geldiği için farklı çağrışımlar ile hızla geri getirilebiliyor.Jestleri kullanmayı öğrenmek ve Jest ve mimikleri etkin olarak kullanmayı bu süreci hızlandırıp kolaylaştırdığı , öğretmen ve öğrenci için ortak bir ''konuşmadan anlaşma dili''ortaya koyduğu için çok önemsiyorum.Çok teşekkür ederim..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    27.11.2013

  • O halde tiyatro, drama eğitimleri öğrenme sürecimizi ne destekleyici olacaktır. Biz bu uygulamaları çoklukla sosyalleşmeyi desteklemek amacıyla kullanırız. Bu açıdan yaklaştığımızda daha küçük yaşlarda etkin ve yoğun drama eğitimleri yapılması öğrenmenin öğrenilmesi açısından önemli olacaktır diye düşünüyorum. Okul öncesi etkinliklerde yoğun kullanılıyor olmasının üzerinde durulmalı sanki. Orada biraz daha okuma-yazma bilinmiyor olması hakimken ilerleyen yaşlarda bireysel öğrenme stillerinin fark edilmesi açısından drama eğitimlerine ağırlık verilmeli diyorum. Ne dersiniz?

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • çok güzelmiş :)

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Nurgül Sapanci

    28.11.2013

  • Çok teşekkür ederim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    2.12.2013

  • EMEKLERİNİZE SAĞLIK. PARMAKLARI KULLANIRKEN ÇOCUKLAR EL VE GÖZ KOORDİNASYONUNUDA KULLANIYORLAR. MENTAL ARİTMETİKTE KULLANILAN TEKNİKLERDE BEYİN EĞİTİM İÇİN ÖNCE ABAKÜSLE ÇALIŞMA SONRADA ELLERİ ABAKÜS GİBİ KULLANMA SÖZ KONUSU. TABİKİ ÇOCUKLAR BURCU HANIMINDA DEDİĞİ GİBİ İKİ BOYUTLU GÖRSELLİĞİDE BEYİNDE KODLAYABİLİYORLAR..GÜZEL BİR ÇALIŞMA..
    ÖZELLİKLE HAFİF VE ORTA ZİHİNSEL ENGELLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNDE DE KULLANILABİLECEK BİR YÖNTEM OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM. KOLAY GELSİN.. İYİ ÇALIŞMALAR..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    ALİCAN DURMUŞ

    2.12.2013

  • Sağolun.Sizlerin katkıları ile daha anlamlı oluyor.Öğrenmede ilk basamak olarak düşünebileceğimiz kavrama çalışmalarında öğrencilerin kendine güvenini sağlama konusunda çok etkili oluyor.Jest ve mimikler aynı zamanda bireysel çalışma sırasında öğrencinin hiçbir araca gerek duymadan her an pratik yapması konusunda öğrenme arkadaşı olabiliyor.Değerli katkılarınızdan dolayı teşekkür ederim...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    2.12.2013

  • çok güzel hemen uygulayacağım

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    seyhan

    8.2.2015

  • iyi günler, 2.sınıfa giden çocuğum ritmik saymada bayağı sıkıntılı. malum okullarda öğretmenlerimiz hep yazarak veya 100 lük tabloda boyayarak veriyor muhakkak işe yarıyordur ama kızımda pek etkili olmadı. birde bu şekilde  hemen bu akşam uygulamaya başlayacağım. umarım işe yarar. :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    cemile

    10.3.2016

  • Jest ve mimikler  bireysel çalışma sırasında öğrencinin  öğrenme arkadaşı olabiliyor.Çalışma sonunda sonuçlarınızın olumlu olacağını düşünüyorum.Uygulama sonuçlarını paylaşırsanız memnun olurum.Katkılarınız için şimdiden çok teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    10.3.2016

  • Mrb benim oğlum da ritmik saymayı beceremiyor sizin çalışmanızi yaptiracagim fakat pek anlamadım ayrıntılı anlatirmisiniz

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Hakan

    8.10.2016

  • Yapmanız gereken öğrencinin kafasında soyut olarak beliren rakamı somut olarak elleriyle gösterilmesi ve bunu ritmik olarak artırabilmesine dayanıyor.Kolay gelsin..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    15.11.2016

  • benimde 1. sınıfta kızım var yavas yavas ritmik saymalara basladık bende deneyeceğim insallah hızlı sonuç alabilirim şimdiden teşekkrler.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    buket

    5.12.2016

  • Ben teşekkür ederim. Kolay gelsin..

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    6.12.2016

  • Hay Allah razi olsun bir veli olarak ders calistirirken siyiracaktim kafayi internette ararken buldum ve okudum cok guzel bisey anlattiginiz ins. deneyecegim cok saolun bilgiler icin

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    Ayla

    4.10.2017

  • Ayla hanım, geribildirim için çok teşekkür ediyorum. Uyguladıktan sonra sonuçlarını paylaşırsanız çok memnun olurum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    5.10.2017

  • Suan birinci siniftayiz. 2 ser 3 er saymayi ogreniyoruz. 5 er ve 10 arda tabii. Sizce normal mi. 2.sinif dersleri diye biliyorumm Ayrica onluk ve birlik toplamada 😂 Okuma ve yazmayi da bitirdik gibi.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    tugba

    27.11.2017

  • Tuğba Hanım, matematik öğrencileri doğru sonuçlara ve kesinlik isteyen buluşlara yöneltir. Aynı zamanda eğitimin diğer alanlardaki problemleri, doğru anlayabilme ve öğrencilerin soyut yaratıcı ve eleştirel düşünme yönünde bilgi ve becerilerini geliştirir. Sınıf seviyesi öğretmen tarafından izlendiği için yapılan çalışmalar da  sınıf seviyesine uygundur diye düşünüyorum. Öğrenciniz yapabiliyorsa ve hatta yaparken küçük zorlanmalar yaşıyorsa endişelenmeye yer yok derim. Esen kalın.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Uğur Özeren

    28.11.2017

  • Peki hocam örneğin 5 in üstüne 6 şar sayma nın öğretimi için neler yapılabilir nasıl materyal hazırlayabilirim

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Hilal

    27.3.2018

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle