Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Farklılaştırılmış bir ritmik sayma çalışması. 3 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Farklılaştırılmış bir ritmik sayma çalışması.

 


''Jest ve mimikler, bilinçsizce elleri ve kolları oynatmaktan ibaret değildir. Jest ve mimik sadece bir iletişim aracı olmayıp amaçlı kullanılırsa insanların akıl ve mantık yürütmelerini kolaylaştırabilir.''

        ''Susan Goldin-Meadow''

''Chicago Üniversitesi psikoloji profesörü''


    Bu cümleyi okuduğumdan beri jest ve mimikleri derslerimde kullanmak için çalışıyorum.Matemetik dersinde toplama işlemi vurgusu için işaret parmaklarımla + işareti,türkçe dersinde eşanlamlı kelimeler için yanyana brleşen işaret parmaklarını,zıt anlamlı kelimeler için çaprazlamasına farklı yönleri gösteren parmaklar kullanımı arttı.Ders içerisinde anlatımımı zenginleştirmek ve anlamayı kolaylaştırmak için  jest ve mimiklerin kullanımını çoğaltmaya çalışıyorum.Anlatımda nasıl kullanırım, bir konuyu anlatırken jest ve mimikleri daha etkin nasıl kullanırım diye kafamda kurarken geçen cumartesi karşılaştığım arkadaşımın oğlu Burak bana ilham kaynağı oldu.

         Burak 2. sınıfa giden bir öğrenciydi ve ritmik sayma yaparken şaşırıyordu.Burak'ın bu durumunu parmaklarını hatırlatıcı ve tamamlayıcı olarak hafızaya erişimini kolaylaştıracağı düşüncesi ile kullanmayı düşündüm.Burak'la karşılıklı olarak 5 sefer 2'şer 2'şer parmaklarımızı sayıları işaret edecek şekilde kullanarak çalıştık.Çalışmamız çok basitti.2-4-6-8-10 ve devamında 12 ve devamı olarak sayıyorduk.100'e kadar bu çalışma pratik şekilde devam ediyordu.


    Okulda 2.sınıf arkadaşlarımızla bu konuyu paylaşınca ritmik sayma konusunda sıkıntılı öğrencilerden 2 ayrı grup oluşturduk.Bir grup uygulama , diğer grup test grubu oldu.Bir saatlik birer çalışma yaptık.Bir grup 2'şer ritmik saymayı yazarak ve okuyarak çalışırken diğer grup parmaklarını kullanarak öğrenme çalışması yaptık.Bir saatlik bir çalışma sonucu 4 'er kişilik gruplardan parmaklarını kullanan gruptan bir öğrenci hiç şaşırmadan ritmik saymayı yapıyordu.Üç öğrenci ise birkaç şaşırma ile etkinliği tamamlayabiliyordu.Yazarak ve okuyarak çalışan öğrencilerde kayda değer bir değişim olmamıştı.Yaptığımız bu çalışma beni kesmemişti.Bu çalışmayı hafta sonuna kadar sürdürürsek ne olur sorusunun cevabının peşine düştük.Aynı  zamanda üzerine 3'er 4'er ritmik çalışmayı ekledik.


    Bu gün yaptığımız uygulama sonucunda dört öğrencimizde hiç şaşırmadan 2'şer, 3'er,4'er ritmik saymayı yapabiliyorlardı.Yazarak ve okuyarak çalışan öğrencilerde değişim neredeyse hiç yok gibiydi.



Şimdi zihnimdeki soru şu;

Bir öğrenci, jest ve mimiklerini daha fazla kullanıyorsa ve jestleri kullanmak öğrenilen şeylerin unutulmaması açısından önemli bir faktörse, acaba jestleri kullanmayı bilinçli olarak öğrenmek daha zeki olmayı sağlar mı?



Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...