Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Farklılaştırılmış çarpma öğretimi 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Farklılaştırılmış çarpma öğretimi

        Farklılaştırılmış öğretim, öğretmenin girişimiyle başlar düşüncesiyle çarpma işlemi ve çarpım tablosunun farklılaştırılmış öğretimi nasıl olur ? sorusunun cevabını bulmaya çalıştım.Soruyu sormak kolayda cevap vermek biraz zormuş.Başlangıç noktamız zor bir soru olduğu için vereceğimiz cevaba geçen haftadan hazırlık yaptık.

       Planlamam şöyle oldu.Ne anlatacağım ? Nasıl anlatayım? Öğrenciler için eğlenceli etkinlik nasıl planlayabilirim? Öğrenilen konu ile geri bildirimi öğrencilerden nasıl alacağım?

            

       6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6=?

         Tahtaya yazılan 30 tane 6  sayısının toplamını sorarak başladık.Bu kadar toplamamı olur? Bu sayıları nasıl toplayalım? serzenişlerine Sizce bu toplamın yapılması için bir kısa yol var mıdır ? sorusu ile alternatif toplama yolları bulmaya çalıştık.Parçalara bölerek toplama, ritmik sayma yaparak toplama çözümleri geldi.

         Artık işin teori kısmına yani doğrudan öğretim kısmına girebilirdim..

Bir sayıyı kendi kendisiyle başka bir sayı kadar toplama işlemine çarpma işlemi denir.Bir çarpma işleminde tekrarlı olarak toplanan ve toplananın kaç defa toplandığını belirten sayıya çarpan denir. Çarpma işleminin sonucuna çarpım denir,dedik.

 

Toplama işlemi       6+6+6+6+6+6+6 = 42                                 

 

Çarpma işlemi       Terim sayısı x  Toplanan sayılardan biri

Çarpma işlemi        7        x       6      =    42

örnek işlemi yaptıktan sonra grup çalışmasına uygun hale getirdiğimiz masalarımızda



        Toplama işleminin  çarpma işlemi ile gösterilmesi etkinliğini İstasyon çalışması bizim sınıftaki adı ''Dolaşarak tamamlayalım mı'' ile yaptık.Müzikle beraber başlatılan çalışmada 8'er kişiden oluşan gruplar büyük bir heyecanla çalışmaları tamamladılar.


        Bu çalışma ile akran etkileşimi ayağı tamamlanmıştı.Aynı çalışmaların öğrencilerin defterlerine bireysel olarak yapılması ile akranları ile öğrenen öğrenciler bireysel  performanslarını sergilediler.Çarpma işlemini ve çarpım tablosunun anafikrini alan öğrencilerimize çarpım tablosunu verebilirdim.Öğrencilerimiz 2'ler,3'ler,4'leri çarpım tablosunu öğrenmede bir sıkıntıları olmuyordu.

        Güvenli bir çarpma deneyimi yaşamaları için  ellerimizi kullanmaya öğretecektim.

 

Öğrencilerimizin en çok zorlandığı 6'lar,7'ler,8'ler,9'lar için ellerimizi kullanmayı anlatacaktık.Ellerimizi avuç içleri bize bakacak şekilde açtık.Başparmağımız devamlı 6 oluyor.İşaret parmağımız 7, orta parmağımız 8, yüzük parmağımız 9, serçe parmağımız devamlı 10 oluyor, dedik...Örnek olarak 7*9 işlemini aldık.

 

Sol elimizi birinci sayı olarak düşünerek 6 ve 7.sayılara gelen baş ve işaret parmaklarımızı kapattık.
Sağ elimizide ikinci sayı olarak düşünerek 6,7,8,9 sayılarına gelen dört parmağımızı kapattık.
Altı tane kapalı parmağımızı onar onar saydık.Altmış ettiğini gördük.
Açık kalan parmakları birbiri ile çarptık.  3*1=3
 
Sonuç doğruydu.Ellerimizi kullanarak tereddütte kaldığımız çarpımları yapabilirdik.İki ders saatinde bu çalışmalarımızın tamamını rahatça tamamlayabildik.
 

     Artık ileri besleyen geri bildirim almaya sıra geldi.Yaptıklarımızın daha iyi bir öğretim ortamı sağlaması ve öğrencilerin öğrenme ortamlarının öğretmen ve öğretmenin lehine  geliştirilmesi için fikirlerini almak çok önemliydi.Amacımız değerlendirme yapmak değildi.Öğrenci gelişimi için neler yapabildik? sorusunun ilk önce kendime sonrada öğrencilere sorularak yansıması bunu sağlayabilirdi.

                                          

     Eminim ki günceyi okuyan sizlerde tanılayıcı ve iyileştirici geri bildirimleriniz ile 3/B sınıfı olarak becerilerimizin geliştirilmesine ve daha iyi etkinlik planlamamıza destek olacaksınız.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...