Farklılaştırılmış öğretim, öğretmenin girişimiyle başlar düşüncesiyle çarpma işlemi ve çarpım tablosunun farklılaştırılmış öğretimi nasıl olur ? sorusunun cevabını bulmaya çalıştım.Soruyu sormak kolayda cevap vermek biraz zormuş.Başlangıç noktamız zor bir soru olduğu için vereceğimiz cevaba geçen haftadan hazırlık yaptık.
Planlamam şöyle oldu.Ne anlatacağım ? Nasıl anlatayım? Öğrenciler için eğlenceli etkinlik nasıl planlayabilirim? Öğrenilen konu ile geri bildirimi öğrencilerden nasıl alacağım?
6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6+6=?
Tahtaya yazılan 30 tane 6 sayısının toplamını sorarak başladık.Bu kadar toplamamı olur? Bu sayıları nasıl toplayalım? serzenişlerine Sizce bu toplamın yapılması için bir kısa yol var mıdır ? sorusu ile alternatif toplama yolları bulmaya çalıştık.Parçalara bölerek toplama, ritmik sayma yaparak toplama çözümleri geldi.
Artık işin teori kısmına yani doğrudan öğretim kısmına girebilirdim..
Bir sayıyı kendi kendisiyle başka bir sayı kadar toplama işlemine çarpma işlemi denir.Bir çarpma işleminde tekrarlı olarak toplanan ve toplananın kaç defa toplandığını belirten sayıya çarpan denir. Çarpma işleminin sonucuna çarpım denir,dedik.

Toplama işlemi 6+6+6+6+6+6+6 = 42
Çarpma işlemi Terim sayısı x Toplanan sayılardan biri
Çarpma işlemi 7 x 6 = 42
örnek işlemi yaptıktan sonra grup çalışmasına uygun hale getirdiğimiz masalarımızda


Toplama işleminin çarpma işlemi ile gösterilmesi etkinliğini İstasyon çalışması bizim sınıftaki adı ''Dolaşarak tamamlayalım mı'' ile yaptık.Müzikle beraber başlatılan çalışmada 8'er kişiden oluşan gruplar büyük bir heyecanla çalışmaları tamamladılar.








Bu çalışma ile akran etkileşimi ayağı tamamlanmıştı.Aynı çalışmaların öğrencilerin defterlerine bireysel olarak yapılması ile akranları ile öğrenen öğrenciler bireysel performanslarını sergilediler.Çarpma işlemini ve çarpım tablosunun anafikrini alan öğrencilerimize çarpım tablosunu verebilirdim.Öğrencilerimiz 2'ler,3'ler,4'leri çarpım tablosunu öğrenmede bir sıkıntıları olmuyordu.
Güvenli bir çarpma deneyimi yaşamaları için ellerimizi kullanmaya öğretecektim.

Öğrencilerimizin en çok zorlandığı 6'lar,7'ler,8'ler,9'lar için ellerimizi kullanmayı anlatacaktık.Ellerimizi avuç içleri bize bakacak şekilde açtık.Başparmağımız devamlı 6 oluyor.İşaret parmağımız 7, orta parmağımız 8, yüzük parmağımız 9, serçe parmağımız devamlı 10 oluyor, dedik...Örnek olarak 7*9 işlemini aldık.

Sol elimizi birinci sayı olarak düşünerek 6 ve 7.sayılara gelen baş ve işaret parmaklarımızı kapattık.
Sağ elimizide ikinci sayı olarak düşünerek 6,7,8,9 sayılarına gelen dört parmağımızı kapattık.
Altı tane kapalı parmağımızı onar onar saydık.Altmış ettiğini gördük.
Açık kalan parmakları birbiri ile çarptık. 3*1=3
Sonuç doğruydu.Ellerimizi kullanarak tereddütte kaldığımız çarpımları yapabilirdik.İki ders saatinde bu çalışmalarımızın tamamını rahatça tamamlayabildik.
Artık ileri besleyen geri bildirim almaya sıra geldi.Yaptıklarımızın daha iyi bir öğretim ortamı sağlaması ve öğrencilerin öğrenme ortamlarının öğretmen ve öğretmenin lehine geliştirilmesi için fikirlerini almak çok önemliydi.Amacımız değerlendirme yapmak değildi.Öğrenci gelişimi için neler yapabildik? sorusunun ilk önce kendime sonrada öğrencilere sorularak yansıması bunu sağlayabilirdi.

Eminim ki günceyi okuyan sizlerde tanılayıcı ve iyileştirici geri bildirimleriniz ile 3/B sınıfı olarak becerilerimizin geliştirilmesine ve daha iyi etkinlik planlamamıza destek olacaksınız.
Görüntülenme Sayısı:Google.Apis.Requests.RequestError
User does not have sufficient permissions for this profile. [403]
Errors [
Message[User does not have sufficient permissions for this profile.] Location[ - ] Reason[insufficientPermissions] Domain[global]
]
Uğur Öğretmenim,9 lar ile çarpma işlemi için daha basit bir yöntem var.Aynı şekilde sol el serçe parmağından itibaren 1 den 10 a kadar numaralandırıyoruz.4 çarpı 9 için 4.parmağımızı kapatıyoruz.Solda açık kalan parmaklar onluk,sağda açık kalan parmaklar birlik.Solda 3 onluk(30) sağda 6 birlik(6) =36 Onluk ve birlikler de pekiştirilmiş oluyor.Sizin uyguladığınız yöntemi 7 ve 8 ler ile çarpma işleminde kullanıyorum.Emeğinize sağlık Öğretmenim...
Havva Atalay
3.12.2013
Hocam bu pratik bilgi için çok teşekkür ederim. İlginç geldi ilerde kullanacağım. Selamlar
Mehmet Köysüren
5.12.2013
Ben teşekkür ediyorum.
Uğur Özeren
9.12.2013
salam!Çok iyi bi ranlatma ..çok beğendim!
teşekkür ederim!
metanet
7.12.2013
Salam, Azərbaycanlı qardaşıma...Ben çok təşəkkür edirəm.Sizlerin bəyənmələri yeni günceler için cəsarət veriyor.
Uğur Özeren
9.12.2013
Elinize emeğinize sağlık,çok güzel bir çalışma,cepteee...
Banu Uzun
12.12.2013
Ben teşekkür ederim.
Uğur Özeren
23.12.2013
Ben de bu parmaklar ne işe yarar diyordum 10dan çok toplanacağında... :) Kalemine ve paylaşımına teşekkürler...:)
Burcu Esin İLİŞ
18.12.2013
Ben teşekkür ederim..
Uğur Özeren
23.12.2013
Hocam çarpma terimleri nelerdi
BUSE YILMAZ
23.12.2013
Çarpan x çarpan = Çarpım olmasın..:)
Uğur Özeren
24.12.2013
Hocam bunu ürüne çevirelim (veya kopyalayalım)
Ali Arı
31.1.2014
Super. Çok güzel bir bilgi yanliz 6x6=49 cikiyor.
aykut celik
24.6.2014
Baş parmağımızı 6 olarak başlarsak, iki elimizde 2 tane kapalı parmağımız olacaktır. 2*10 =20 ''4'' parmağımız bir elimizde , ''4'' parmağımız bir elimizde 4*4=16 olacaktır. 20+16=36 olarak doğru sonucu bulabiliriz.Değerli katkılarınız için teşekkür ediyorum...
Uğur Özeren
24.6.2014
Bas parmagi saymaya 6'dan basladigim için yanlis cikmis, özür diliyorum. :-)
Çok güzel bilgiler paylasiyorsunuz...
Ben tesekkur ederim.
aykut celik
24.6.2014