Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Hayallerimizi balonlara yazdık, bıraktık gökyüzüne... 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Hayallerimizi balonlara yazdık, bıraktık gökyüzüne...

              Kahvaltı ederken oldu ne olduysa, sıcak çayın buğusu üzerinden pencereyi izlerken geldi aklıma.''Hayallerimiz balon olsaydı.''


                        

                Kısa bir planlama ile hayat bilgisi dersini planladım.3.sınıf Hayat bilgisi dersi ''Benim Eşşiz Yuvam'' temasındaki  ''Amaçlarım uğruna '' konusu ile birleştirdim balonlarımı.Biraz erken gidip hazırlık yapmakta gerekiyordu.Hafif yağan yağmur ile arkadaş olup okula doğru yola çıktım.Okula yaklaşırken hızlanan yağmur bu ayrılıktan pek hoşnut olmadığını söylüyordu sanki.

                    Sınıfa girince sessizliğin içerisinde rahatça çalışırım düşüncesi beni çok rahatlatmıştı ki, sıraların üzerinde çantaları gördüm.Aklıma geldi hemen, bugün halk oyunları çalışması var demeye kalmadı sınıf öğrenciler ile doldu.Yazıcıdan çıkan balon çizimleri üzerinde tahmin yarışması başladı.İşin büyüsü kaçmasın diye verdiğim kaçamak cevaplar onları kandıramıyordu.Çalışmanın ucunu, azıcık açtım.

-Bugün yapacağımız bir etkinlik olacak, dedim.

                            

                 Bu onları susturmak yerine daha da ayrıntılı cevap almak için sorulan profesyonel sorgulamaya dönmüştü.Dışarıdaki yağmur halime acımış olacak ki, yavaşladı.Fırsat bu fırsattır deyip, öğretmenler odasını merkez olarak kullanmaya karar verdim.

Kısaca planladım.

1. Öğrenmeye uygun bir atmosfer yaratılması ( Merak uyandırma): Hazırlık aşamasında sınıfa bir futbol topuyla girmeye karar verdim.Çok  becerikli olmadığım bu oyunla öğrencilere merak uyandırma ile giriş yapmaya karar verdim.Sınıfın kapısında topu sektirerek belirmek öğrencileri çok şaşırtmıştı.

2. Aktarılan bilgiyle ilk karşılaşma ( İlgiyi odaklama ): Sunum canlı olunca tepkileri derse aktamak çokda    zor olmadı.Beyin fırtınası ile konuyu canlandırdım.İyi futbol oynayıp oynamadığı sorduğumda, futbol oynama konusunda becerim olmadığını öğrencilerim hemen yansıttılar.Benim için futbolun uygun olmadığını mı desem,futbol becerimin olmadığını mı desem, yaşımın uygun olmadığını mı desem, antremansız olduğumun ortaya çıkmasını mı desem öğrenciler acımasızdı.Aslında aradığım ortam da bu değil miydi.Aktardığım bilgilerin somut olmasını kolaylaştırmak için sorumu sordum.

-İyi bir futbol oyuncusu olmak istesem neler yapmam gerekir ?

                             

Evde izlenen futbol programlarının etkisi hemen ortaya çıktı.Ardarda tavsiyeler ortaya çıktı.Bu tavsiyeleri hemen tahtaya not aldım.Konu istediğim sınıra gelmişti. Amaçlarıma ulaşmak için neler yapmam gerektiğini gördüğümü belirterek öğrencilerime teşekkür ettim.

-Hayal ettiğiniz meslek nedir ? Bu hedefe ulaşmak için neler yapmanız gerekir? dedim.

3. Yeni bilginin keşfedilmesi ( Öğrenme deneyiminin yaşanması ): Uygulama yapma sırası öğrencilerime gelmişti.Hummalı bir çalışma içerisine girdiler.Biraz önce bana verilen tavsiyeleri kendi yaşamlarına uygulama zamanları gelmişti.Söylemek kolay, uygulamak zordu.Yönergeyi vererek , boş balonları dağıttım.Hayallerini ve o hayallere ulaşmak için neler yapmaları gerektiğini çalışmaya başladı.Oluşan sessizlik çokta hayra alamet değildi.Hayallerimizi boyamaya sıra geldiğinde renkler yetmedi.Boya kalemi depomuzu açmaya karar verdik.Makasların sayısını da 40 kişilik sınıfa yetişmiyordu.Boyanan hayallerimiz sınıfımızı renkli bir masaüstü ile doldurdu.

                           

4. Bilgiyi hayata aktarma ( Deneyimin Paylaşılması ): Paylaşımda bulunmanın zamanı gelmişti.Hayallerini arkadaşları ile paylaşmak isteyenlerin hayallerini dinledik.Sınıfımızda oluşturduğumuz mavi gökyüzüne balonlarımızı gönderdik.Diğer balonların yerini alması ile gökyüzünde hayallerimiz yerini aldı.Bir son nokta koyma zamanı gelmişti. Planlı çalışmanın ve düzenli olarak kitap okumanın  bizim gelişimize olan önemine vurgu yaparken ,söylediklerimin öğrenciler tarafından benimsendiğini gözlerinden anlayabiliyordum.

   

           İki ders saati alan çalışmamız ile hayallerimiz tasarlamış, bu hayallere ulaşmak için neler yapmamız gerektiğini planlamış, bu hayallerimizi  boyayarak zihnimizde renkli bir tablo ile yer almasını sağlamıştık.Panoda yer alan hayallerimiz , gökyüzündeki yıldızlar gibi yıl sonuna kadar bizi izleyecekti.Öğrenciler birbirlerinin hayallerini merak ediyordu.Teneffüslerde oluşan kalabalık bu hayallerin sadece balonlarda kalmayacağını da gösteriyordu.

              Kısacası, ''hayallerimizi balonlara yazdık, bıraktık gökyüzüne...''


                             

Esen kalın.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...