Düne dair,''ŞÖK''
''İnsan kendiyle işbirliği yaptı mı, başkalarıyla da işbirliği yapabilir demektir. ''
''Goethe''
Dün akşam kendi yaşamlarımızdan örnekler ile Şube öğretmenler kurulu toplantısı hakkında görüşlerimizi paylaştık.Katkılarından dolayı katılarak düşüncelerini bizlerle paylaşan Oğuz Öztürk, Mustafa Göktaş, Berna Kokulu ve Evşen Eymen Peker'e bir kez daha teşekkür ediyorum.
Şube Öğretmenler Kurulu ile İlgili Açıklamalara baktığımızda Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin “Sınıf ve Şube Öğretmenler Kurulu” ile ilgili maddesinde;
MADDE 35 –
(1) Sınıf öğretmenler kurulu aynı sınıf seviyesinde, şube öğretmenler kurulu ise aynı şubede ders okutan öğretmenler ile rehberlik ve psikolojik danışman öğretmenlerinden oluşur.Kurulun başkanı, o sınıf ve şubelerden sorumlu müdür yardımcısıdır. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda kurula başkanlık eder. Görüşülen konuların özelliğine göre öğrenci velileri de kurul toplantılarına davet edilebilir.
(2) Kurulda kararlar oy çokluğu ile alınır ve müdürün onayı ile uygulanır.
(3) Bu toplantılarda, kaynaştırma eğitimine karar verilmiş özel eğitim gerektiren öğrenciler için gerekli önlemler alınır.
(4) Sınıf veya şube öğretmenler kurulu toplantıları ders saatleri dışında yapılır. Ancak, gerekli hâllerde okul veya kurum müdürünün önerisi, millî eğitim müdürlüğünün uygun görmesi ve mülki amirin onayı ile ders saatleri içinde de yapılabilir.
Şube öğretmenler kurulu, okul yönetimince yapılacak planlamaya göre birinci (Değişik ibare:RG-20/08/2007-26619) dönemin ikinci ayında, ikinci (Değişik ibare:RG-20/08/2007-26619) dönemin birinci veya ikinci haftasında ve yıl sonunda okul müdürü ya da görevlendireceği müdür yardımcısı veya şube rehber öğretmeninin başkanlığında toplanır. Ayrıca, gerektiğinde şube rehber öğretmeni veya okul rehber öğretmeninin önerisinin okul yönetimince uygun görülmesi hâlinde de toplanabilir.
Hususları yer almaktadır.
İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 96.maddesinde de belirtildiği üzere o şubeye kayıtlı öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkilerin yanı sıra bu Yönetmeliğin 47. maddesi hükmünce başarıları ile ailenin ekonomik durumu değerlendirilerek karara bağlanması gerekir.
Şubedeki öğrencilerin genel bir değerlendirmesi yapılarak kararlar alınması doğru değildir. Öğrencilerin tek tek değerlendirilerek bireysel olarak durumları açıklanmalı, hazırlanan gözlem notları gözlenebilir davranışlar ile açıklanmalıdır. Hazırlanan çizelgeler şube öğretmenler kurulu toplantısından önce şube rehber öğretmenlerine verilerek şubede yer alan öğrencilerin ad-soyadları ve numaraları yazılmış bir halde toplantıya getirmeleri sağlanmalıdır. Çizelgede yer alan tüm öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkileri ve başarı durumları değerlendirilmelidir.
Şube öğretmenler kurulunda nelere dikkat edilmelidir;
* Rehber öğretmen bu toplantılarda öğretmenlerin gözlemlerini değerlendirerek öğrencilerin durumları hakkında bilgi verir ve veri toplayabilir.
* Başarısızlığın yanısıra başarılı öğrencilerin güçlü yanları belirtilmelidir.
* Öğretmenler gözlediklerini paylaşıp birleştirerek, ortak akıl oluşturabilirler.
* Kullanılacak yöntem ve teknikler nedenleri ile belirtilerek bu uygulamaların sonuçları öngörülmelidir.
* Kullanılacak materyaller müfredata uygun olarak planlanmalı, çevre koşulları da düşünülerek alınmalıdır.
* Yapılacak faaliyetler belirtilerek, sonuç raporları için yapılacak çalışma veya etkinlikler belirtilmelidir.
* Alınan kararlar yuvarlak ifadeler yerine açık ve net olarak belirtilmelidir.
* Toplantılarda alınan kararlar oy çokluğu ile alınmalıdır.
* Öğrencilerin kişilik, beslenme, sağlık, sosyal ilişkileri ile ailenin ekonomik durumunu gösteren çizelge hazırlanmalıdır.
Öğretmen olarak bizim görevimiz ; kime neyi, ne ölçüde öğretebileceğimizi bilmek ise öğrencilerimizin ilgi ve yeteneklerini tespit ederek hangi öğrenci hangi bilgi ve becerileri ne kadar kazanabilir bu konuda ortak bir karar oluşturmaktır.Şube öğretmenler kurulu bu sonuca ulaşmamız için bize ışık olacak kararları konuştuğumuz kurullar olmalıdır.''ŞÖK'' sene sonlarında öğrenci karnelerine ŞÖK ile bir üst sınıfa geçti yazmak için oluşturulmuş kurullar değillerdir.
Ne demiş Gazali;
''Ceviz kabuğunu kırmayan , cevizin tamamını kabuk zannedermiş.''
Esen kalın...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...