Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
HAYALİMDEKİ ÜRÜN ( HAYAT BİLGİSİ ) 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

HAYALİMDEKİ ÜRÜN ( HAYAT BİLGİSİ )

DERS : HAYAT BİLGİSİ

SINIF : 3

TEMA : DÜN, BUGÜN, YARIN

KONU : HAYALİMDEKİ ÜRÜN

KAZANIM : Geleceğin teknolojik bir ürününü tasarlar, bunu akıcı ve özgün bir şekilde ifade eder.

SÜRE : 4O + 40 DK ( HAYAT BİLGİSİ )

40 DK GÖRSEL SANATLAR ( 200 YIL SONRA )

40 DK MATEMATİK : AÇI ÇEŞİTLERİ

TÜRKÇE : Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder.

KAVRAM : TEKNOLOJİK ÜRÜN

MERAK UYANDIRMA : Sınıfa bir bilgisayar kamerası ile girildi. Bunun bir bilgisayar kamerası olduğu söylendi. Merakla incelediler.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 045.jpg

İLGİYİ ODAKLAMA : Bununla neler yapılabileceği soruldu. "İnsanların bilgisayar üzerinden birbirleri ile görüntülü iletişim kurmalarını sağlar." "Sınıfta yaptıklarımızı kamera ile bilgisayara kaydedebilirsiniz." gibi cevaplar verildi. Bundan sonra sınıfta yaptığımız her davranışın kaydedilmesinin iyi fikir olduğu ve bunun yapılabileceği söylendi.

ÖĞRENME DENEYİMİ : Teknolojik ürün kavramının kendileri için neler çağrıştırdığı ve günlük yaşamımızda hangi teknolojik ürünlerin kullanıldığı soruldu. Bu ürünlerin bugünkü şekliyle kalıp kalmayacağı gelecekte değişime uğrayıp uğramayacağı sorularak bir önceki  "Havada, Karada, Suda" konusunun kazanımı ile bağlantı kuruldu. ( Kazanım : Ulaşım araçlarının geçmişten günümüze nasıl bir değişim geçirdiğini araştırarak bulgularını sınıfta sunar.) Atatürk'ün dayısının çiftliğinde bakla tarlasındaki kargalarla karşılaştığı problemi o günün şartlarında nasıl çözdüğü anlatılarak "Günlük yaşamımızda karşılaştığımız birtakım problemleri çözebileceğimiz ürünler tasarlayabiliriz." diyerek bu konu ile ilgili takım çalışması istendi.

OYUN : Oyun hamurları ile tasarladıkları ürünleri canlandırmaları istendi.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 047.jpg

İnsanların konuşmadan sadece düşünceleriyle iletişim kurdukları "FİRİMA" isimli telefon.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 053.jpg

Herhangi bir doğal afet sırasında hemen uçağa dönüşerek içindeki insanları o afetten kurtaran "UÇAĞA DÖNÜŞEN EV"  

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 068.jpg

Güneş sisteminde bulunan tüm gezegenler ve özellikle de Dünya'da yerin merkezine yolculuk yapabilen "YERALTI ARACI"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 035.jpg

Depremi 20 dk öncesinden haber verebilen "ROBOT X"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 051.jpg

Eve giren hırsızları anında polise bildiren ve kamerası ile aynı zamanda kayıt yapabilen "POLİS LAMBA" ve denizaltında insansız araştırmalar yapabilen ve çok hızlı giden "DENİZALTI ARACI"

GÖRSEL SANATLAR : "200 YIL SONRA" etkinliği ile bağlantılı olarak tasarladıkları ürünün resmini çizmeleri istendi. Bir öğrencim "Öğretmenim ben 400 yıl sonrasını çizeceğim." dedi. Yıl 2412 diye de belirtti.

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 056.jpg

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 026.jpg

Buharla çalışan ve bu buhar gücünü sürekli olarak geri dönüşebilen kâğıt ya da diğer malzemelerden elde eden "BUHAR UÇAK"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 027.jpg

Savunmada kullanılabilecek çok hızlı giden "DEV UÇAK"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 063.jpg

"POLİS LAMBA" ve "DENİZALTI"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 028.jpg

Olumsuz hava koşullarından sürücüsünü koruyan ve tekerlekleri yerdeki cam kırıklarından etkilenmeyen "ULTRA ÇELİK BİSİKLET"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 029.jpg

Hem karada giden hem denizde yüzen hem de havada uçabilen "YENİ YIL YELKENİ"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 062.jpg

"UÇAĞA DÖNÜŞEN EV"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 067.jpg

" YERALTI ARACI"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 073.jpg

Zor durumda kaldığımız zamanlarda ve durumlarda bizi o durumdan kurtarmaya yarayacak ve cebimizde taşıyabileceğimiz kadar küçük "GEÇİT MAKİNESİ"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 076.jpg

"ROBOT X"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 082.jpg

Bizi dünyada ve uzayda afetlerden koruyan ve istediğimiz yere gitmemizi sağlayan "IŞINLAYICI"

 

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 083.jpg

Havada sürekli gezinerek yerdeki çöpleri ışınlayarak toplayan ve çevreyi temiz tutan "ÇÖP TOPLAYICI"

kucuk_Ümriye Celik Resimler 15.05.2012 087.jpg

Havayı kirleten fabrikaları ortadan kaldıran "IŞINLAYAN MAKİNE"

Öğrencilerimin yaptığımız ders o kadar hoşuna gitmiş olacakki, hâlâ hayalindeki ürünleri tasarlamaya devam edenler var.

 

DENEYİMİN PAYLAŞIMI :

Öğrencilere;

1- "Gelecekteki Teknolojik Ürünler" deyince akıllarına neler geldiği soruldu ve tasarladıkları ürünler ile bağlantısını arkadaşlarına anlatmaları istendi. Zihin haritası oluşturmaları istendi.

2- "Bugünkü kullanılan hangi teknolojik ürünü nasıl değiştirmek isterdiniz?" sorusu soruldu.

Daha sonra dışarı çıkılarak "IŞINLANMA" oyunu oynandı. Öğrenciler birbirlerini ışınlayarak zor durumlardan kurtardılar. Bu arada ışınlama makinesi ile çevredeki çöpleri topladılar.

MATEMATİK : Matematik dersinden konumuz "Açı Çeşitleri" olduğu için tasarladıkları çizimlerde hangi açıların olduğu üzerinde konuşuldu.


Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Hepsi oldukça yaratıcıydı ama ben "Geçit Makinesi" ve "Işınlayıcı"ya bayıldım. Olur mu olur :))

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Berna Öz

    16.5.2012

  • Yorumlarınızla destek olduğunuz için çok teşekkür ederim Berna Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • Hayal edilemeyen şeyler, hiçbir zaman gerçekleşmeyenlerdir. Hayal edilenler ise gerçekleşenlerdir.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Aynı şekilde düşündüğüm için öğrencilerimin hayallerini sürekli olarak canlı tutmaya çalışıyorum Yusuf Öğretmenim. Desteğiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • Hepsi gerçekten çok başarılı. Benim favorim Firima ve Işınlayıcı:) Çocukların hayalleri hiç bitmesin. Yaratıcılıkları körelmesin. Paylaşımınız için çok teşekkürler Ümriye Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Öğrencilerime yorumunuzu okuyacağım Ömüray Öğretmenim. Şimdiden yüzlerindeki mutlu ifadeyi görür gibiyim. Desteğiniz için çok teşekkür ederim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • Ümriye hocam paylaştığınız ikinci plan.Ne kadar emek vererek güncelere yüklemeyi başardığınızı bildiğim için size sonsuz saygı duyuyorum.Rengarenk etkinlikler,mutlu çocuklar gördüm bu paylaşımda.Çocuklarımızın tasarımlarıyla gurur duymamızı paylaşarak sağladınız.İyi ki varsınız.Günceler müthiş bir kalem daha kazandı.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Murat Kaçar

    17.5.2012

  • Murat Hocam ortaya birşeyler çıktıysa, bu tamamen sizin desteğiniz, gayretiniz ve ilham kaynağı olmayı başardığınız içindir. Sonsuz desteğiniz için çok teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • Öğrencilerin bu çalışmadan, ileriki yaşamlarınna neler taşıyacaklarını düşününce heyecanlandım. İnovatif düşünebilme ve bunu tasarımlarımıza yansıtma açısından mükemmel bir çalışma. Emeğine, yüreğine sağlık öğretmenim. İyiki varsın.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    VEYSEL PARLAK

    17.5.2012

  • Ben de inovasyonun geleceğin nesli için çok önemli olduğuna inanıyorum. Siz de kaleminizle ve yorumlarımınızla verdiğiniz desteğiniz için iyiki varsınız Veysel Öğretmenim. Çok teşekkürler.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • Kazanım kazanılmıştır. Ne mutlu ki bizlerde sizin gibi değerli bir öğretmen kazandık. Geleceğin yaratıcılarını ellerinden öpüyorum...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Arslan Gürbüz

    17.5.2012

  • "Kazanım kazanılmıştır." cümlesi her şeyi çok güzel özetlemiş. Siz de müthiş ve değerli bir öğretmensiniz. Öğrencileriniz çok şanslı. Desteğiniz için çok teşekkürler Arslan Öğretmenim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    17.5.2012

  • süper, keşke sınıfların başarısı deneme sınavı sonuçlARI İLE DEĞİL BU ETKİNLİKLERLE ÖLÇÜLSE.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Saim Çelik

    18.5.2012

  • Ben de aynı düşüncedeyim Saim Bey. Dün akşam dersin birinde de bu konu tartışılıyordu. Ölçme değerlendirme konularının artık öğretmenler tarafından tartışılması ve ne yapılacağının düşünülmesi bile umut verici. Önemli olan bu işin ciddiyetinden haberdar olmayan diğer öğretmenleri minik yavrucakların geleceği için nasıl haberdar edeceğimiz? Yorumunla destek verdiğin için çok teşekkür ederim.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Ümriye Çelik

    18.5.2012

  • Güzel bir çalışma olmuş Ümriye öğretmenim sizi ve öğrencilerinizi tebrik ediyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    F.Bilge KAPLAN

    18.5.2012

  • ben   kimsenin   düşüncesini   ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddüüüüüşüünmeme

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    merve

    14.5.2013

  • hepdi çok yetenekli

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    derin

    23.5.2013

  • ve çok muthiş yapmışlar hepsini

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    derin

    23.5.2013

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle