HAYALİMDEKİ ÜRÜN ( HAYAT BİLGİSİ )
DERS : HAYAT BİLGİSİ
SINIF : 3
TEMA : DÜN, BUGÜN, YARIN
KONU : HAYALİMDEKİ ÜRÜN
KAZANIM : Geleceğin teknolojik bir ürününü tasarlar, bunu akıcı ve özgün bir şekilde ifade eder.
SÜRE : 4O + 40 DK ( HAYAT BİLGİSİ )
40 DK GÖRSEL SANATLAR ( 200 YIL SONRA )
40 DK MATEMATİK : AÇI ÇEŞİTLERİ
TÜRKÇE : Duygu, düşünce ve hayallerini sözlü olarak ifade eder.
KAVRAM : TEKNOLOJİK ÜRÜN
MERAK UYANDIRMA : Sınıfa bir bilgisayar kamerası ile girildi. Bunun bir bilgisayar kamerası olduğu söylendi. Merakla incelediler.
İLGİYİ ODAKLAMA : Bununla neler yapılabileceği soruldu. "İnsanların bilgisayar üzerinden birbirleri ile görüntülü iletişim kurmalarını sağlar." "Sınıfta yaptıklarımızı kamera ile bilgisayara kaydedebilirsiniz." gibi cevaplar verildi. Bundan sonra sınıfta yaptığımız her davranışın kaydedilmesinin iyi fikir olduğu ve bunun yapılabileceği söylendi.
ÖĞRENME DENEYİMİ : Teknolojik ürün kavramının kendileri için neler çağrıştırdığı ve günlük yaşamımızda hangi teknolojik ürünlerin kullanıldığı soruldu. Bu ürünlerin bugünkü şekliyle kalıp kalmayacağı gelecekte değişime uğrayıp uğramayacağı sorularak bir önceki "Havada, Karada, Suda" konusunun kazanımı ile bağlantı kuruldu. ( Kazanım : Ulaşım araçlarının geçmişten günümüze nasıl bir değişim geçirdiğini araştırarak bulgularını sınıfta sunar.) Atatürk'ün dayısının çiftliğinde bakla tarlasındaki kargalarla karşılaştığı problemi o günün şartlarında nasıl çözdüğü anlatılarak "Günlük yaşamımızda karşılaştığımız birtakım problemleri çözebileceğimiz ürünler tasarlayabiliriz." diyerek bu konu ile ilgili takım çalışması istendi.
OYUN : Oyun hamurları ile tasarladıkları ürünleri canlandırmaları istendi.
İnsanların konuşmadan sadece düşünceleriyle iletişim kurdukları "FİRİMA" isimli telefon.
Herhangi bir doğal afet sırasında hemen uçağa dönüşerek içindeki insanları o afetten kurtaran "UÇAĞA DÖNÜŞEN EV"
Güneş sisteminde bulunan tüm gezegenler ve özellikle de Dünya'da yerin merkezine yolculuk yapabilen "YERALTI ARACI"
Depremi 20 dk öncesinden haber verebilen "ROBOT X"
Eve giren hırsızları anında polise bildiren ve kamerası ile aynı zamanda kayıt yapabilen "POLİS LAMBA" ve denizaltında insansız araştırmalar yapabilen ve çok hızlı giden "DENİZALTI ARACI"
GÖRSEL SANATLAR : "200 YIL SONRA" etkinliği ile bağlantılı olarak tasarladıkları ürünün resmini çizmeleri istendi. Bir öğrencim "Öğretmenim ben 400 yıl sonrasını çizeceğim." dedi. Yıl 2412 diye de belirtti.
Buharla çalışan ve bu buhar gücünü sürekli olarak geri dönüşebilen kâğıt ya da diğer malzemelerden elde eden "BUHAR UÇAK"
Savunmada kullanılabilecek çok hızlı giden "DEV UÇAK"
"POLİS LAMBA" ve "DENİZALTI"
Olumsuz hava koşullarından sürücüsünü koruyan ve tekerlekleri yerdeki cam kırıklarından etkilenmeyen "ULTRA ÇELİK BİSİKLET"
Hem karada giden hem denizde yüzen hem de havada uçabilen "YENİ YIL YELKENİ"
"UÇAĞA DÖNÜŞEN EV"
" YERALTI ARACI"
Zor durumda kaldığımız zamanlarda ve durumlarda bizi o durumdan kurtarmaya yarayacak ve cebimizde taşıyabileceğimiz kadar küçük "GEÇİT MAKİNESİ"
"ROBOT X"
Bizi dünyada ve uzayda afetlerden koruyan ve istediğimiz yere gitmemizi sağlayan "IŞINLAYICI"
Havada sürekli gezinerek yerdeki çöpleri ışınlayarak toplayan ve çevreyi temiz tutan "ÇÖP TOPLAYICI"
Havayı kirleten fabrikaları ortadan kaldıran "IŞINLAYAN MAKİNE"
Öğrencilerimin yaptığımız ders o kadar hoşuna gitmiş olacakki, hâlâ hayalindeki ürünleri tasarlamaya devam edenler var.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI :
Öğrencilere;
1- "Gelecekteki Teknolojik Ürünler" deyince akıllarına neler geldiği soruldu ve tasarladıkları ürünler ile bağlantısını arkadaşlarına anlatmaları istendi. Zihin haritası oluşturmaları istendi.
2- "Bugünkü kullanılan hangi teknolojik ürünü nasıl değiştirmek isterdiniz?" sorusu soruldu.
Daha sonra dışarı çıkılarak "IŞINLANMA" oyunu oynandı. Öğrenciler birbirlerini ışınlayarak zor durumlardan kurtardılar. Bu arada ışınlama makinesi ile çevredeki çöpleri topladılar.
MATEMATİK : Matematik dersinden konumuz "Açı Çeşitleri" olduğu için tasarladıkları çizimlerde hangi açıların olduğu üzerinde konuşuldu.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Hepsi oldukça yaratıcıydı ama ben "Geçit Makinesi" ve "Işınlayıcı"ya bayıldım. Olur mu olur :))
Berna Öz
16.5.2012
Yorumlarınızla destek olduğunuz için çok teşekkür ederim Berna Öğretmenim.
Ümriye Çelik
17.5.2012
Hayal edilemeyen şeyler, hiçbir zaman gerçekleşmeyenlerdir. Hayal edilenler ise gerçekleşenlerdir.
Yusuf Ziya Güldere
17.5.2012
Aynı şekilde düşündüğüm için öğrencilerimin hayallerini sürekli olarak canlı tutmaya çalışıyorum Yusuf Öğretmenim. Desteğiniz ve yorumunuz için çok teşekkürler.
Ümriye Çelik
17.5.2012
Hepsi gerçekten çok başarılı. Benim favorim Firima ve Işınlayıcı:) Çocukların hayalleri hiç bitmesin. Yaratıcılıkları körelmesin. Paylaşımınız için çok teşekkürler Ümriye Öğretmenim.
Ömüray Akdemir
17.5.2012
Öğrencilerime yorumunuzu okuyacağım Ömüray Öğretmenim. Şimdiden yüzlerindeki mutlu ifadeyi görür gibiyim. Desteğiniz için çok teşekkür ederim.
Ümriye Çelik
17.5.2012
Ümriye hocam paylaştığınız ikinci plan.Ne kadar emek vererek güncelere yüklemeyi başardığınızı bildiğim için size sonsuz saygı duyuyorum.Rengarenk etkinlikler,mutlu çocuklar gördüm bu paylaşımda.Çocuklarımızın tasarımlarıyla gurur duymamızı paylaşarak sağladınız.İyi ki varsınız.Günceler müthiş bir kalem daha kazandı.
Murat Kaçar
17.5.2012
Murat Hocam ortaya birşeyler çıktıysa, bu tamamen sizin desteğiniz, gayretiniz ve ilham kaynağı olmayı başardığınız içindir. Sonsuz desteğiniz için çok teşekkürler.
Ümriye Çelik
17.5.2012
Öğrencilerin bu çalışmadan, ileriki yaşamlarınna neler taşıyacaklarını düşününce heyecanlandım. İnovatif düşünebilme ve bunu tasarımlarımıza yansıtma açısından mükemmel bir çalışma. Emeğine, yüreğine sağlık öğretmenim. İyiki varsın.
VEYSEL PARLAK
17.5.2012
Ben de inovasyonun geleceğin nesli için çok önemli olduğuna inanıyorum. Siz de kaleminizle ve yorumlarımınızla verdiğiniz desteğiniz için iyiki varsınız Veysel Öğretmenim. Çok teşekkürler.
Ümriye Çelik
17.5.2012
Kazanım kazanılmıştır. Ne mutlu ki bizlerde sizin gibi değerli bir öğretmen kazandık. Geleceğin yaratıcılarını ellerinden öpüyorum...
Arslan Gürbüz
17.5.2012
"Kazanım kazanılmıştır." cümlesi her şeyi çok güzel özetlemiş. Siz de müthiş ve değerli bir öğretmensiniz. Öğrencileriniz çok şanslı. Desteğiniz için çok teşekkürler Arslan Öğretmenim.
Ümriye Çelik
17.5.2012
süper, keşke sınıfların başarısı deneme sınavı sonuçlARI İLE DEĞİL BU ETKİNLİKLERLE ÖLÇÜLSE.
Saim Çelik
18.5.2012
Ben de aynı düşüncedeyim Saim Bey. Dün akşam dersin birinde de bu konu tartışılıyordu. Ölçme değerlendirme konularının artık öğretmenler tarafından tartışılması ve ne yapılacağının düşünülmesi bile umut verici. Önemli olan bu işin ciddiyetinden haberdar olmayan diğer öğretmenleri minik yavrucakların geleceği için nasıl haberdar edeceğimiz? Yorumunla destek verdiğin için çok teşekkür ederim.
Ümriye Çelik
18.5.2012
Güzel bir çalışma olmuş Ümriye öğretmenim sizi ve öğrencilerinizi tebrik ediyorum.
F.Bilge KAPLAN
18.5.2012
ben kimsenin düşüncesini ddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddddüüüüüşüünmeme
merve
14.5.2013
hepdi çok yetenekli
derin
23.5.2013
ve çok muthiş yapmışlar hepsini
derin
23.5.2013