Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
YAŞADIĞIMIZ YER ( HAYAT BİLGİSİ ) 1 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

YAŞADIĞIMIZ YER ( HAYAT BİLGİSİ )

DERS: HAYAT BİLGİSİ

SINIF: 3

KONU: YAŞADIĞIMIZ YER

SÜRE: 40+40 DK

TEMA: DÜN, BUGÜN, YARIN

KAZANIM: Yaşadığı yerleşim biriminin eski ve yeni hâlini araştırır, bunlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME: Bilimin temel kavramlarını tanıma ( değişkenlik, benzerlik ), araştırma

KİŞİSEL NİTELİKLER: Vatanseverlik, kültürel değerleri koruma ve geliştirme.

KAVRAM: Yerleşim birimi 

ARAÇ VE GEREÇLER: Türkiye haritası, yaşadıkları yeri anlatan resim ve fotoğraflar,slayt gösterileri, resim kâğıdı, A4 ve A3 kâğıtlar, boyalar

TÜRKÇE: Resim ve fotoğrafları yorumlar. Duygu,düşünce ve hayallerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.

MATEMATİK: Geometrik Şekiller

GÖRSEL SANATLAR: 200 YIL SONRA

BEDEN EĞİTİMİ: "ESKİYDİM YENİLENDİM"

MERAK UYANDIRMA: İzledikleri görselleri çok dikkatli bir şekilde okumaları istenerek, internet üzerinden indirilen Diyarbakır'ın eski ve yeni hâlini gösteren slayt gösterisi izlettirildi. Bu fotoğraf ve videoların hangi şehre ait olduğu ve bulundukları şehrin ne ile ünlü olduğu soruldu. Türkiye haritasından yaşadıkları şehri bulmaları istendi.

kucuk_Yaşadığımız Yer 002.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 005.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 008.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 009.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 069.jpg

 İLGİYE ODAKLAMA: İzledikleri slayt gösterilerindeki ve videolardaki benzerlik ve farklılıkların neler olduğu soruldu. "İnsanlar, dünyanın neresinde olurlarsa olsunlar tek başına yaşayabilirler mi?" sorusu ile devam edildi.

ÖĞRENME DENEYİMİ: "İnsanların yaşamlarını devam ettirebilmeleri için ne tür gereksinimlere ihtiyaçları vardır?", " Hastalandığınız zaman nereye gidiyorsunuz?"," Yiyecek ve giyecek ihtiyaçlarınızı nerelerden karşılarsınız?" sorularıyla yerleşim biriminin ne demek olduğu buldurulmaya çalışıldı. Yerleşim biriminin tarifi yapıldıktan sonra öğrencilerden yaşadıkları yerleşim biriminde sağlık, eğitim öğretim ve yiyecek giyecek ihtiyaçlarını nerelerden karşıladıklarına dair bir kroki çizmeleri istendi. ( Böylelikle kroki çizmeye yönelik kazanımın tekrar edilmesi sağlandı. )

kucuk_Yaşadığımız Yer 021.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 022.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 025.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 026.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 027.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 028.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 029.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 031.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 032.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 034.jpg

Yaşadıkları yerleşim biriminin kimin tarafından yönetildiği sorularak muhtar ertesi gün sınıfa çağrıldı. Öğrencilerden sormak üzere ikişer soru hazırlamaları istendi. Özellikle de yaşadıkları yerleşim biriminin eski hâlini muhtardan öğrenmeleri istendi. 

kucuk_Yaşadığımız Yer 049.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 051.jpg

Müdür Bey ve Muhtarımız Şükrü DEMİREL sınıfımızı ziyaret ettiler.

kucuk_Yaşadığımız Yer 052.jpg

 Yaşadıkları yerin eski ve yeni hâlini anlatan fotoğrafları araştırıp bulduktan sonra A3 kâğıdına bu fotoğraflarla bir sunu hazırlanması, Diyarbakır'ı hiç tanımayan birine yaşadıkları yerin eski ve yeni hâlini anlatan bir mektup yazılması, Diyarbakır'ı anlatan bir afişin ve bir gazete haberinin oluşturulması, istasyon çalışması ile yapıldı.

 kucuk_Yaşadığımız Yer 060.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 062.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 071.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 074.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 077.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 079.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 081.jpg

 kucuk_Yaşadığımız Yer 086.jpg

kucuk_Yaşadığımız Yer 089.jpg

GÖRSEL SANATLAR: Yine "200 Yıl Sonra" etkinliği kapsamında yaşadıkları yerleşim biriminde ne tür değişimlerin olacağını hayal edip oyun hamurları ile canlandırmaları istendi.

kucuk_Yaşadığımız Yer 036.jpg

Bazı öğrencilerim şimdiki gibi evlerin yeryüzünde değil de yer altında olacağını düşündü.

kucuk_Yaşadığımız Yer 037.jpg

Bazı öğrencilerim yaşadığımız yerin "Üçkuyu Mahallesi" olması ve eskiden gerçekten üç tane kuyunun olması nedeniyle ileride Diyarbakır'da denizin olacağını düşünüyor.

kucuk_Yaşadığımız Yer 039.jpg

Bazı öğrencilerim binaların üst üste küreler şeklinde olacağı ve deprem anında kürelerin birbirinden ayrılıp sıra üzerindeki kalemlikler tarzında kızakların üzerinde yol alıp içindeki insanları kurtaran evler olacağını düşündü.

kucuk_Yaşadığımız Yer 042.jpg

Bazı öğrencilerim silindir şeklinde çok yüksek kulelerin, üçgen ve dikdörtgen ama yatay dikdörtgen evlerin olacağını düşündü. 

kucuk_Yaşadığımız Yer 044.jpg

Figürlerdeki gibi şimdiki Toki evlerinin yerine bazı evlerin kaplumbağa gibi herhangi bir tehlike anında kendi içine çekileceği tarzda evlerin ya da yunus gibi - ne garip ki bu öğrencilerim de Diyarbakır'da deniz olacağını düşündü - yakındaki suya atlayıp içindekileri koruyacak tarzda evlerin  ya da çiçek şeklinde evlerin olacağını düşündü. 

MATEMATİK: Konumuz geometrik şekiller olduğu için yaptıkları krokileri, bildiğimiz şekilde değil de, öğrendikleri ve bildikleri geometrik şekiller hâlinde yapbozlara dönüştürmeleri ve her bir grubun istasyon çalışmasında olduğu gibi belirli zaman aralıkları ile yer değiştirerek, bu yapbozları düzenleyeceği şekilde oyun oynanacağı belirtildi.

BEDEN EĞİTİMİ: Dışarı çıkılarak "ESKİYDİM YENİLENDİM" oyunu oynandı. ( Oyunun nasıl oynanabileceği ve kurallarının neler olduğu öğrencilere bulduruldu ya da ürettirildi. )

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:

1- Yaşadığınız yerin eski ve yeni hâli hakkında bilgi sahibi olmak size hangi duyguları yaşattı?

2- Yaşadığınız yerin geçmişten günümüze gösterdiği değişiklik sizde hangi fikirleri oluşturdu?

3- Yaşadığınız yerde gelecekte ne tür değişimler yapmak isterdiniz?

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...