Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Öğrenen Organizsayon

Öğrenen Organizsayon

 

Bilgi toplumu insanının taşıdığı temel özellik, “sürekli öğrenme ve kendini geliştirme” isteğine ve olanaklarına sahip olmasıdır.Bireysel bazda öğrenme ve kendini geliştirme, bir örgütte çalışan insanın, çalışırken de öğrenmesini ve kendini geliştirmesini gerektirmektedir.İnsanın öğrenme ve kendini geliştirme olgusunun, ortak bir vizyonla, örgütün tanımına yayılarak, örgütsel bazda öğrenme ve bunun sonucu olarak da “öğrenen organizasyon” olma amacından bahsedilebilir.Dolayısı ile öğrenen organizasyon felsefesi, bilgi çağının yeni örgütlenme anlayışının da temelini oluşturmaktadır.Çünkü öğrenen organizasyonların temeli, bireyler gibi örgütlerin de, öğrenme ve kendini geliştirmeyi, yaşamları boyunca sürdürmeyi amaçladıkları bir süreç olarak görmesidir.
  Öğrenen organizasyonların ortaya çıkmasında çevresel koşullarda yaşanan değişimler önemli rol oynamıştır.Globalleşme, rekabet ve teknoloji alanında yaşanan değişimler, yatay, daha az kademeye sahip yalın örgütlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur.
  Öğrenen  organizasyonda   öğrenmeye öncelik verilir. Öğrenme  hem süreç hem de değerdir.  Birey öğrenme  yoluyla kendisini  her gün  bir önceki günden daha iyi olmaya adar. Kurum da  nasıl öğrenileceğini öğrenmek yoluyla ,  kendisini,  ürünlerini ve hizmetlerini tüm yönleriyle  sürekli  olarak  iyileştirmeye çalışır. Kurum ve birey geliştikçe ,  çalışanlar işlerine karşı yenilenmiş bir bağlılık hissedecekler.
  Öğrenen  organizasyonlar kavramı  Peter M. Senge  tarafından şöyle tanımlanmıştır;  “Öğrenen organizasyon  kişilerin gerçekten arzu ettikleri sonuçları elde etmek için  kapasitelerini  sürekli olarak geliştirdikleri , yeni sınırları zorlayan  düşünce şekillerinin ortaya atıldığı ,   insanların sürekli biçimde beraber öğrenmeyi öğrendikleri organizasyonlardır

Bilgi toplumu insanının taşıdığı temel özellik, “sürekli öğrenme ve kendini geliştirme” isteğine ve olanaklarına sahip olmasıdır.Bireysel bazda öğrenme ve kendini geliştirme, bir örgütte çalışan insanın, çalışırken de öğrenmesini ve kendini geliştirmesini gerektirmektedir.İnsanın öğrenme ve kendini geliştirme olgusunun, ortak bir vizyonla, örgütün tanımına yayılarak, örgütsel bazda öğrenme ve bunun sonucu olarak da “öğrenen organizasyon” olma amacından bahsedilebilir.Dolayısı ile öğrenen organizasyon felsefesi, bilgi çağının yeni örgütlenme anlayışının da temelini oluşturmaktadır.Çünkü öğrenen organizasyonların temeli, bireyler gibi örgütlerin de, öğrenme ve kendini geliştirmeyi, yaşamları boyunca sürdürmeyi amaçladıkları bir süreç olarak görmesidir.

  Öğrenen organizasyonların ortaya ç