Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ERZURUM/HINIS ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

ERZURUM/HINIS ATATÜRK İLKÖĞRETİM OKULU

   13- 15 Mayıs tarihleri arasında Sevgili Özcan Aslan ve Gülden Sümen öğretmenlerimin katkıları ve destekleriyle Erzurum'un uzak bir okadar da güzel ilçesi Hınıstaydık.Atatürk İlköğretim Okulu'nun genç,güleryüzlü öğretmenleri misafir etti bizleri bu defa.Bu arada sevgili Faruk,Cengiz,Ceyhan,Esra,Ceyla,Özgür,Arif,Mesut öğretmenlerime de yol arkadaşlıkları ve hoş sohbetleri için teşekkür etmek istiyorum.Sanal dersimizdeki sınıf arkadaşımız sevgili Arslan Gürbüz'ün Varto'dan kalkıp ziyarete gelmesi,onunla tanışabilmek de ayrı bir güzellik kattı Hınıs günlerimize....

  Erzurum ve Hınıs'tan kareler:))

AY DEDE AY DEDE EVİN BARKIN NEREDE?

AY DEDE AY DEDE EVİN BARKIN NEREDE?

HAYAT BİLGİSİ

KONU: Ayın evreleri

SÜRE:40+40

KAZANIM: Ayın görünüşündeki farklılıkları gözlemler

MERAK UYANDIRMA :Öğrenciler sınıfa girmeden önce Yonca Lodi'den Ay ışığı adlı şarkı biraz yüksek sesle açılır.Sınıfa giren öğrenciler şarkının sözlerine katılarak yerlerine oturdular.(Çoğunun bu şarkıyı biliyor olmasına şaşırdım doğrusu,ben ilk defa dinledim çünkü:))

Ay ışığı, ay ışığı vur yüzüme
Yol göster ıssız geceme
Varabilsem sana, karışmadan denize
Bir sözüm geçmez ölüme
Güz güneşi güz güneşi ısıt beni
Sarıver küskün tenimi
Ah bir geri gelse, geçmişimin düşleri
Al götür dertlerimi
Hey hey hayat denen sevda
Yan yan dur varsın bir daha




  Etkinliğimize başlamadan önce renkli kartonlarla ayın evrelerini daha görselleştirebilmek için bir çalışma yaptım.

 Kartonun üst bölümü ayın evrelerini,bir alttaki pencere her evrenin adını,daha alttaki evrelerin nasıl oluştuğunu anlatıyor. En allttaki küçük pencerede ise ay ile ilgili bilmeceler ve tekerlemeler var.

      Bu çalışma ile her öğrenci kalkıp bir evreyi okuyarak arkadaşlarına tanıttı.En üsstte görüntüsü verilen evreye ait isim,açıklamalar öğrencilere bulduruldu.Çalışmayı pekiştirmek için okulun tamamen karanlık olan arşiv odasında,plastik top ve bir fener yardımıyla evreler bir kez daha görüldü.