HAYAT BİLGİSİ;EVİN BÜTÜNLÜĞÜ İLE TÜRKİYE'NİN BÜTÜNLÜĞÜ ARASNDA BAĞLANTI KURAR.
DERS: HAYAT BİLGİSİ
SINIF: 3
TEMA: BENİM EŞSİZ YUVAM
KAZANIM: Bir evin farklı işlevlere sahip bölümleri ile ülkenin farklı özelliklere sahip yerleri arasında bir benzerlik görür; evin bütünlüğü ile Türkiye’nin bütünlüğü arasında bağlantı kurar.
SÜRE: 40+40 dk
MERAK UYANDIRMA:Bir gün önceden yapılan kirigami etkinliklerinde kesilmiş olan insan figürlerini elbisemin çeşitli yerlerine iğneleyerek ve yine derse girmeden a3 kağıtları birbirine yapıştırarak oluşturduğum büyük çarşaf kağıtla sınıfa girdim,çarşaf kağıdı sınıfın uygun bir duvarına astım.Hiçbir yorum yapmadan şaşkın bakışlarla ne yapacağımı beklemeye başladılar.
İLGİYİ ODAKLAMA : İnsan figürlerini çıkarıp bir kenara koyarak,insanlar nerede bulunur?Nerede yaşar? Sorularıyla konuya giriş yapıldı,genel olarak alınan cevap evde,şehirde oldu.Ev nerededir?Mahalle nerededir?Şehir nerededir? Vb. sorular sorarak Türkiye haritasının incelenmesi sağlandı.
ÖĞRENME DENEYİMİ: Evimiz ve ülkemiz arasındaki benzerlikler nelerdir sorusu yöneltildi.Her ikisinde de biz yaşarız cevabı geldi.Ülkemizi evimiz gibi düşünürsek ,hangi bölümlerden oluşurdu?sorusu yöneltildi.öğrencilere fikir vermesi açısından Türkiye siyasi,Türkiye tarım ürünleri vb.haritalar sınıfın farklı yerlerine asıldı ve incelemeleri sağlandı.Duvara astığımız kağıda kurşun kalemle kabataslak bir Türkiye haritası çizilerek kenarlarından öğrencilerin kalın bir kalemle geçmesi sağlandı.
Ülkemizi evimizin bölümleri gibi düşünerek büyük haritamızın içinide odalara ayırdık.Öğrencilerimden çok yaratıcı cümlelerin çıktığını ve beni çok şaşırttıklarını söylemek isterim.
Ege bölgesi,zengin tarım ürünle