Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
"BİR BİLMECEM VAR ÇOCUKLAR,HAYDİ SOR SOR"HAYAT BİLGİSİ

"BİR BİLMECEM VAR ÇOCUKLAR,HAYDİ SOR SOR"HAYAT BİLGİSİ

 

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF:3

KAZANIM:B.3.26 Çocuklara yönelik reklamların işlevlerini;reklamlar,ihtiyaçlar ve imkanlar arasındaki ilişkiyi sorgular. 

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.

ARAÇ GEREÇ:Sınıftaki değişik materyaller,reklam afişleri

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

YAZMA

   1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

    3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

6.Yazılarında betimlemeler yapar

    2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme

3. Yazısına uygun başlık belirler

    GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

    1.Görsel Okuma

15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular

MERAK UYANDIRMA :Çocukluğumdan hafızamda kalan bir reklam şarkısın söyleyerek derse girdim."Bir bilmecem var çocuklar,haydi sor sor.Çayda kahvaltıda yenir,acaba nedir nedir?"

 Ön

ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

ETKİNLİK ÖRNEKLERİ

           Öğrencilerimizin yaptığı bazı çalışmaları sizlerle paylaşmak istedim.Eğitimde görselliğin,bilginin somutlaştırılmasının çok önemli olduğunu,bunun öğrenmede kalıcılığı arttırdığını ve öğrencilerin öğrenmeyi sevmelerine yol açtığını düşünenlerdenim.Bu yüzden sıkça grup çalışmasını gerektiren görseller hazırlarız çocuklarla işte bunlardan birkaç örnek.....

   ORİGAMİ HAYVANLAR

  Hem katladılar,hem araştırdılar,hem yardımlaştılar.....

  ATASÖZÜ AĞACI

       Ağacımız üç renk yapraktan olşuyor.Her renkten üç büyük yaprağa atasözü,deyim ve özdeyişin tanımı yazıldı ve ağaçtaki aynı renkteki yapraklara zaman içinde öğrendikleri,duydukları atasözlerini,deyimleri ve özdeyişleri yazıyorlar.Yapraklar yavaş yavaş doluyor.Bu çalışma koridorda duruyor ve tüm öğrenciler ağaçta çalışabiliyor..

        ÇORAP KUKLALAR

    Evdeki eski çoraplar,biraz örgü yünü ve bir silikon tabancası.Bunları yaparken nasıl eğlendiklerini görmeliydiniz.Kestiler,biçtiler,yapıştırdılar.Başlamadan önce bazı tereddütlerim vardı,yapabilirler mi?diye,beni yine şaşrttılar.Kuklaları bir çok etkinlikte materyal olarak kullanıyoruz,bunların dışında öğrencilerin kendilerini ifade etmelerine de katkı sağlıyor,Arada bir çocuklar öğretmenim Ayşe(kuklanın adı)konuşmak istiyor deyip duygularını bizimle paylaşıyorlar.

BUZZZ GİBİ MEMLEKETTEN SICACIIIK İNSAN MANZARALARI..

BUZZZ GİBİ MEMLEKETTEN SICACIIIK İNSAN MANZARALARI..

           11-12 Şubat tarihlerinde Erzurum/Yakutiye'de İMKB İnönü İlköğretim Okulunda sıcacık bir paylaşım gerçekleştirdik arkadaşlarımla.Dışarıdaki soğuk Okulun içindeki misafirperverliğin,samimiyetin ve meslek aşkının gölgesinde kaldı.

             Okul müdiresi sevgili Bahriye Duymuş ve yönetim ekibine, birbirinden değerli İnönü İÖO öğretmenlerine , ceplerimize doldurduğumuz paylaşımları ve güleryüzleri için,ekip arkadaşlarım sevgili Mehmet Tayanç,Muhammed Türkmen,Engin Güven,Ela Topçu ve Mehmet Fatih Ayaz'a destekleri ve arkadaşlıkları için çook teşekkürler.

ONLAR DA ÇOCUKTU;HAYAT BİLGİSİ

ONLAR DA ÇOCUKTU;HAYAT BİLGİSİ

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF:3

KAZANIM:B.3..10 İnsanlığa hizmet etmiş kişilerin yaptıklarını ve çocukluklarını araştırır ve sunar

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Araştırma becerilerini geliştirmeye yöneliktir.

ARAÇ GEREÇ:Bilim insanlarının çocukluklarına dair anılar,belgesel filmler.

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

KAZANIMLAR

   YAZMA

   1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

    3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

6.Yazılarında betimlemeler yapar

    2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme

3. Yazısına uygun başlık belirler

    GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

    1.Görsel Okuma

15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular

DERS:MATEMATİK

ÖĞRENME ALANI:ÖLÇME

ALT

DÖRT ALTIN KURAL

DÖRT ALTIN KURAL

Hindistan' da yaşam kuralı haline gelmiş 4 kural aşağıda yazılı. Çocuklara neredeyse ilk öğretilen, evlenirken gençlere öğütlenen 4 kural.
 

İlk kural : " Karşına çıkan kişiler her kimse, doğru kişilerdir. Bunun anlamı şudur, hayatımızda kimse tesadüfen karşımıza çıkmaz. Karşımıza çıkan, etrafımızda olan herkesin bir nedeni vardır, ya bizi bir yere götürürler ya da bize bir şey öğretirler.

İkinci kural : "Yaşanmış olan her ne ise, sadece yaşanabilecek olandır. Hiç bir şey, hem de hiç bir şey yaşadığımız şeyi değiştiremez. Yaşadığımız olayların  içindeki en önemsiz saydığımız ayrıntıyı bile değiştiremeyiz. "Keşke şöyle yapsaydım, böyle olacaktı" gibi bir cümle boşuna zaman kaybıdır. Ne yaşandıysa, yaşanması gereken, yaşanabilecek olandır. Dersimizi alalım ve ilerleyelim diye. Her ne kadar zihnimiz ve egomuz bunu kabul etmek istemese de, hayatımızda karşılaştığımız her olay, mükemmeldir."

Üçüncü kural : " İçinde başlangıç yapılan her an, doğru andır. Her şey doğru anda başlar, ne erken ne de geç. Hayatımızda yeni bir şeyler olmasına hazırsak, o da başlamaya hazırdır.

Dördüncü kural: "Bitmiş olan bir şey bitmiştir. Bu kadar basittir. Hayatımızda bir şey sona ererse, bu bizim gelişimimize hizmet eder. Bu yüzden serbest bırakmak, gitmesine izin vermek ve elde etmiş olduğun bu tecrübeyle ileriye doğru bakmak daha iyidir."