Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
"BİR BİLMECEM VAR ÇOCUKLAR,HAYDİ SOR SOR"HAYAT BİLGİSİ 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

"BİR BİLMECEM VAR ÇOCUKLAR,HAYDİ SOR SOR"HAYAT BİLGİSİ

 

DERS:HAYAT BİLGİSİ

TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM

SINIF:3

KAZANIM:B.3.26 Çocuklara yönelik reklamların işlevlerini;reklamlar,ihtiyaçlar ve imkanlar arasındaki ilişkiyi sorgular. 

BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeye yöneliktir.

ARAÇ GEREÇ:Sınıftaki değişik materyaller,reklam afişleri

DİĞER DERSLERLE İLİŞKİLENDİRME:

TÜRKÇE

YAZMA

   1.Yazma Kurallarını Uygulama

1.Yazmak için hazırlık yapar

2.Yazma amacını belirler.

3.Kelimeler,cümleler ve satırlar arasında uygun boşluklar bırakır.

4.Bütün yazılarını bitişik eğik yazı ile yazar.

5.Anlamlı ve kurallı cümleler yazar.

6.Yazılarında noktalama işaretlerini doğru yazar ve yerinde kullanır.

7.Yazılarında yazım kurallarını uygular.

8.Sayfa düzenine ve temizliğine dikkat eder.

9.Yazılarında sözlük ve yazım klavuzundan yararlanır.

10.Konu dışına çıkmadan yazar.

    3.Tür,Yöntem ve Tekniklere Uygun Yazma

6.Yazılarında betimlemeler yapar

    2.Kendini Yazılı Olarak İfade Etme

3. Yazısına uygun başlık belirler

    GÖRSEL OKUMA VE GÖRSEL SUNU

    1.Görsel Okuma

15.Metin ve görsel ilişkisini sorgular

MERAK UYANDIRMA :Çocukluğumdan hafızamda kalan bir reklam şarkısın söyleyerek derse girdim."Bir bilmecem var çocuklar,haydi sor sor.Çayda kahvaltıda yenir,acaba nedir nedir?"

 Önce gerçekten bir bilmece sorduğumu sanarak bir sürü cevap verdiler,peynir yumurta,reçeeeel.Ben şarkının devamını söyleyince"Bisküvi denince akla hemen onun adı gelir.........."aaa reklammış deyip şaşkınlıklarını dile getirdiler.

İLGİYİ ODAKLAMA : Söylenen şarkı üzerinden giderek böyle bir şarkı tek başına  bu ürünü almanıza sebep olurmuydu? sorusuyla başladık bu bölüme.Çocukların verdiği cevaplar bir reklamdaki beklentilerini ortaya koydu,bunların üzerine de neler olmalı neler olmamalıyı tartıştık bir süre.Hepsinden hafızalarında kalan etkilendikleri bir reklamı düşünmelerini,bu reklamda onları en fazla etkileyen şeylerin neler olduğunu tahtaya yazmalarını istedim.

 Yine yazdıklarından yola çıkarak inandırıcı olmayan pek çok reklam olduğunu,bunu kendilerinide hiç doğru bulmadıklarını,reklamı üzerine aldıkları bazı ürünlerde yaşadıkları hayalkırıklarını anlattılar.Bu bölümde bireysel farklılıklar konsuna da bayağı değinmiş olduk.Konuşmalardan sonra bilgisayardan eski reklamları izledik ve şimdiki reklamlarla karşılaştırma yaptık.

ÖĞRENME DENEYİMİ :Öğrencilerin her birine sınıftaki eşyalardan berer tane verilerek 15 dakika içinde bir reklam metni hazırlayıp sunması istendi.(kalabalık sınıflarda bu çalışma grup çalışması olarak yapılabilir.)

 Süre sonunda her biri yaptığı reklam çalışmasını sundu.

DENEYİMİN PAYLAŞIMI :Bu bölümde tüm öğrencilerin hep birlikte sınııfımızı konu alan bir reklam afişi hazırlamaları istendi.Bunu yaparker de bir reklamda bulunması gereken özellikler tekrar edilerek,göz önünde bulunması istendi.yapılan çalışma sınıfımızın kapısına asıldı.(Fotoğraf makinemizin şarzı bittiği için bu bölümü gürüntüleyemedik:()

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...