HAYAT BİLGİSİ;YAĞMUR YAĞIYOR.....
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA :DÜN- BUGÜN-YARIN
KAZANIM:DOĞADAKİ SU DÖNGÜSÜNÜN NASIL GERÇEKLEŞTİĞİ HAKKINDA SORULAR SORARAK ÇIKARIMLARDA BULUNUR
Açıkçası su döngüsü konusunu işlemek için oldukça uygun bir gündü,dışarıda bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu.
Merak uyandırma aşamasında üzerinden sular damlayan şemsiyem açık durumda sınıfa girdim.Öğrenciler önce şaşırdılar,daha sonra öğretmenim sınıfta yağmur yağmıyor ki neden şemsiyeniz açık? sorusunu yönelttiler.
Ne kadar çok yağmur yağıyor değil mi?,Nasıl yağdığını biliyor musunuz?sorularıyla öğrencilerin bu konudaki düşünceleri ve neler bildikleri alındı.
Öğrencilerden birinden ,bir gün önceden içine bir miktar su konup kaloriferin üzerine bırakılan kabın içindeki suyu yere dökmesi istendi.Şaşkın şaşkın suyu dökmek için kalktığında,kabın boş olduğunu gördü.
Kabın içindeki su nerede?Tüm öğrencilerden kısaca bu sorunun cevabı alındı.Hemen hemen ortak cevaplarında buharlaşma olayından bahsetiler.Buharlaşma olayını daha somut hale getirebilmek için hemen sınıfımızın yanındaki çay ocağından yararlandık.
Buharın önüne çıkan yüzeye çarptıktan sonra damlacıklar haline gelmesi gözlendi.
Daha önceden a3 kağıtları birbirine yapıştırarak hazırladığım büyük kağıdı tahtaya yapıştırdım.Su döngüsü olayını en başından itibaren basamak basamak açıklayacağımızı ve her öğrencinin açıkladığı basamağı bu kağıda resimleyeceğini söylendi.
Zeynep ve Gaye denizlerden ve bunlardan buharlaşan sulardan bahsetti.
Eda deniz sularını besleyen akarsuları anlattı.
Yusuf bu akarsuların da dağlarda eriyen karlardan beslendiğini anlattı.
Yine Gaye buharlaşma için güneşin gerekli olduğunu belirtti.
son olarak hep birlikte güneş ışınlarını,buharlaşmayı ifade eden okları vb.yaparak resmi tamaladılar.Bu çalışma sürecinde sürekli aktif oldukları ve resim yaptıkları için çok eğlendiler.Resim yetenekleri ve döngüyü anlatışları beni şaşırttı açıkçası.
Daha sonra her öğrenciye renkli kağıtlar verilerek resimlediğimiz olayı kendi cümleleriyle yazmaları ve tahtaya yapıştırmaları istendi.
Bu çalışmayla da, öğrencilerin birbirlerinin ifadelerini okuyarak kendi bilgilerinin varsa eksik yönlerini görmeleri,düşündüklerini yazılı ifade edebilmeleri ve bildiklerini pekiştirmeleri hedeflen di.
Öğrencilerle kar,dolu, yağmur oyunu oynandı.
Son olarak bu etkinlikle ilgili zihinlerinde ne kaldığını ya da ne düşündüklerini renkli kağıtlara yazıp tahtaya yapıştırmaları istenerek etkinlik bitirildi.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...