HAYAT BİLGİSİ;MESLEĞİMİ SEÇTİİİİİİM:))
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:3
TEMA:BENİM EŞSİZ YUVAM
SÜRE:40+40 DAKİKA HAYAT BİLGİSİ
40 DAKİKA MATEMATİK
40 DAKİKA GÖRSEL SANATLAR
40 DAKİKA TÜRKÇE
KAZANIM :B.3.11.Hayatımızı kolaylaştırmak için çalışanları tanır ve yaptıkları işleri açıklar.
B.3.12. Hayalindeki mesleklerle ilgili duygu,düşünce ve beklentilerini sanat yoluyla ifade etme
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim(kariyer planlama)araştırma,yaratıcı düşünme becerilerini geliştirme
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Kariyer bilinci geliştirmek
KAVRAM:Hizmet
DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLER:
TÜRKÇE :
KAZANIM:Tür,yöntem ve tekniklere uygun konuşma
-Günlük ilişkilerin gerektirdiği farklı durumlara uygun konuşur.
-Dinleme kurallarını uygular.
-Dinlemek için hazırlık yapar.
-Dinleme amacını belirler.
MATEMATİK:Çizim Yapalım
Kazanım :Üçgen,kare dikdörtgen ve çemberi cetvel,gönye vb. kullanarak çizer.
GÖRSEL SANATLAR:
KAZANIM:Geometrik şekillerle görsel tasarımlar yapar.
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa girdiğimde Okulöncesinde çalıştığım yıllardan aklımda kalmış olan meslekler şarkısını söyleyerek girdim.Hatta şarkıyı söylerken yapılan bazı taklit hareketlerini de yaptım,bir çoğu şarkıyı bildikleri için şarkıya eşlik ettiler
İLGİYi ODAKLAMA :Öğrencilere bu şarkıda geçen meslekleri bilip bilmedikleri,bunların dışında hangi meslekleri bildikleri sorulur.Kısa bir beyin fırtınası çalışmasından sonra geçen zaman ve gelişen teknoloji nedeniyle zaman içinde bazı mesleklerin artık yapılmadığı bazılarının ise değişime uğradığı Bu bölümde aslında doktor olan bir veliyi sınıfa davet etmiştik ancak o gün son anda işleri çok yoğun olduğu gelemeyeceğini bildirdi.Biz de okulun yanındaki cadde de görev yapan polis memurlarından bir kaç soru sormak için izin istedik,bizi kırmadılar.Önceden hazırlanmış sorular sorularak dikkatle anlatılanlar dinlendi ve not alındı(Türkçe).
ÖĞRENME DENEYİMİ :Öğrencilerden ilerde olmak istedikleri meslekleri ve bu meslek grubundaki insanların kullandığı,giydiği vb.nesneleri düşünmeleri istendi.Daha sonra cetvel.gönye vb.araçlar yardımıyla geometrik şekilleri de kullanarak bu nesnelerden birisini renkli kartona büyükçe çizmeleri istendi.
Çizim çalışması bittikten sonra,yapılan çalışmanın üzerine büyük harflerle "Ben Kimim?"yazılıp altına o mesleği tanıtan ipuçları yazılıp duvara gerilen ipe asılır.
Herkesin çalışması bittikten sonra kalkıp tüm çaalışmaların ipuçlarını okumaları istenir.Sırayla her öğrenci kendi çalışması için kalkar ve arkadaşlarının tahminlerini alınır.Hemen tahmin edilemezse,Hangi okulu bitirmek gerekir?Nerede çalışırlar?Kime hizmet verirler?gibi sorular sorulur ve meslekler bulunur.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: Bilim çocuk dergisinden edinilen eski meslekler kartı öğrencilere verilerek incelemeleri istenir.Bu kartlar aslında bir oyun kartıdır.Her öğrenciye aynı sayıda kart dağıtılır.Her kartın üzerinde bir mesleği tanımlayan soru bulunur,öğrenci soruyu okur,diğer öğrenciler ellerindeki kartlardan bu soruya uygun olan mesleği bulurlar.Bulunan meslek kartındaki soruyla etkinliğe devam edilir.Öğrencilerle bir tur bu oyun oynanır.
Son olarak öğrencilere kağıtlar dağıtılarak "Ben ........olmak istiyorum"başlığının altına renkli kalemleri kullanarak bir kaç cümle ile neden o mesleği seçtiklerini yazıp sınıfın duvarına asarak dersimizi ve günümüzü bitirdik:)))
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...