MÜZEDE ÖĞRENİYORUM.......
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU: DÜN BUGÜN YARIN
KAZANIM : Müzelerden ve tarihi mekanlardan bir eğitim ortamı olarak yararlanır,nesnelerin müzelerdeki eski hali ile yeni halini karşılaştırarak zaman içindeki değişimi kavrar.
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME :Öz yönetim(öğrenmeyi öğrenme),bilimin temel kavramlarını tanıma(değişim)becerilerini geliştirmeye yöneliktir.
ARAÇ VE GEREÇLER:Müzedeki eserler,renkli kartonlar
İLİŞKİLİ DERSLER :
TÜRKÇE
DİNLEME KURALLARINI UYGULAMA
Dinlemek için hazırlık yapar.
Dikkatini dinlediğine yoğunlaştırır
KENDİNİ YAZILI OLARAK İFADE ETME
Yeni öğrendiği kelimeleri yazılarında kullanır.
Duygu düşünce ve hayallerini anlatan yazılar yazar.
MATEMATİK
TABLO VE ŞEKİL GRAFİĞİ(Müzedeki eserler kullanım alanlarına göre sınıflandırılarak grafikle ifade edilir.)
ZAMANI ÖLÇME
Belirli bir zamanı farklı zaman ölçülerini kullanarak ifade eder.
GÖRSEL SANATLAR
Çevresinden belirlediği biçimlerden hareketle özgün çalışmalar yapar.
MERAK UYANDIRMA:Sınıfa girilip herkesin kalem ve kağıt alarak bahçede sıra olması istenir,başka açıklama yapılmaz.
İLGİYE ODAKLAMA:Müzeye gidildikten sonra önce müze hakkında kısa bilgi verilip yapılacak çalışma anlatılır.Çalışmada müzeyi gezerek ilgilerini çeken nesneleri not almaları ve müze yetkilisinden konuyla ilgili bilgi toplamaları istenir.
Nereye bakıyorlar acabaaa??
ÖĞRENME DENEYİMİ :Müze gezilip notlar alındıktan sonra,sinıfa dönülür.Her öğrenci ilginç bulup not aldığı nesneleri okur ve bu nesneler üzerinde konuşulur.Öğrencilere not aldıkları bu nesnelerin içinde geçtiği kısa bir hikaye yazmaları istenir.Bu çalışmayla nesnelerin gerçek kullanım alanlarını bilip bilmediklerini görebilmek ve düşüncelerini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanır.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI:Müzedeki nesnelerin fotoğrafları biraz küçültülüp renkli fotokopiden çıktısı alınır.diğer yandan bu nesnelerin bu günkü hallerini gösteren resimler de aynı şekilde çıkartılır.Bütün resimlerden iki kopya hazırlanır.Öğrenciler iki gruba ayrılarak resimler karışım olarak verilir.Resimleri önce birbiriyle eşleştirebilen grup oyunu kazanır.
gibi....
bu oyundan sonra öğrencilerden küçük kağıtlara "Bu gün müzede........"sözcüklerini devam ettirmeleri istenerek bu çalışmada neler kazandıklarını ifade etmeleri istenir.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...