FİZİKSEL ÖZELLİKLER(HAYAT BİLGİSİ DERS PLANI)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
KONU:FİZİKSEL DEĞİŞİKLİKLER
KAZANIM:Kendisinin,arkadaşlarının ve ailesindekilerin fiziksel görünümlerinin zaman içinde nasıl değiştiğini fark eder.
SÜRE:40+40
BECERİLERLE İLİŞKİLENDİRME:Öz yönetim-kendini tanıma ,gelişimini takip etme
ARA DİSİPLİNLERLE İLİŞKİLENDİRME:Sağlık kültürü-bireylerin farklı büyüme hızlarını takip eder.
TÜRKÇE:Görsel Okuma
MATEMATİK:Düzeyine uygun problemleri çözer.
MÜZİK:Düzeyine uygun şarkıları söyler.
BEDEN EĞİTİMİ.Düzeyine uygun oyunları oynar.
ARAÇ VE GEREÇLER:Fotoğraflar,kağıt ve renkli kalemler,derse ait sunular...
1MERAK UYANDIRMA:
Bebeklik ve çocukluk foroğrafı öğrencilere gösterilir.Fotoğraftaki halimi öğrencilerele birlikte incelenir,şimdiki halimle benzerlik ve farklılıklar üzerinde konuşulur.
2.İLGİYİ ODAKLAMA:Bir öğrencimiz daha önceki yıllarda giydiği kıyafetini şimdi giymesi istendi.Şimdiki haliyle o azamanki hali üzerinde konuşuldu.
3.ÖĞRENME DENEYİMİ:
1.Konu ile ilgili sunu izlenildi,oradaki çocukların gelişimi üzerinde konuşuldu.Sınıfımızdan iki öğrenci arasındaki fiziksel özellikler karşılaştırıldı.Bu karşılaştırma sırasında aynı yaşta olmalarına rağmen boylarında ve kilolarında neden farklılıklar olduğu üzerinde konuşuldu.Bunların 'beslenme,spor,doğuştan gelen özellikler olabileceği... tahtada listelendi.
2.Arkadaşlarııyla kendileri karşılaştırarak fiziksel görünümlerindeki benzer ve farklılıkları incelemeleri istendi.
3.Kendi bebeklik fotoğrafları ve gelişimlerini gösteren bir zaman tüneli çalışması yapmaları istendi.Bu çalışma sırasında beyin fırtınası yapaılarak fiziksel özelliklerinde ne gibi değişiklikler olduğu yazılması istendi.