Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
DUYGULARIM(HAYAT BİLGİSİ)

DUYGULARIM(HAYAT BİLGİSİ)

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

SÜRE:40

KAZANIM:Duygularının kendisini ve arkadaşlarını nasıl etkilediğini fark eder.

MERAK UYANDIRMA:Derse çok üzgün şekilde bir öğrencinin girmesi,diğerlerinin bu durumu fark etmeleri sağlandı.(1 gün önceden öğrencimizle hazırlandık)

kucuk_Fotoğraf0194.jpg

İLGİYİ ODAKLAMA:Karşınızdaki kişinin üzüldüğünü  anayabilir misiniz?Arkadaşınızın üzgün olduğunu nasıl anladınız? sorularına cevap alındı.

ÖĞRENME DENEYİMİ:

1.Duygularımız üzerine bir sunu açıldı.Duygu tanımlamaları resimler üzerinde yapıldı,bu tanımlamaları yaparken beden ve yüz hateketlerinin bizi o duyguya göre doğru tanımlama yapmamızı sağladığı üzerinde duruldu.

kucuk_Fotoğraf0197.jpg

2.AYNA AYNA OYUNU ile karşımızdaki kişinin duygusunu görme ve yansıtma çalışması yapıldı.(Yaşadığımız sevinç ,öfke,heyacan,korku gibi duygularını çevrendeki kişilere nasıl yansıtırsınız?Karşınızdaki kişinin yaşadığı duyguları nasıl anlarsınız,bu sizi nasıl etkiler? mesajları  amaçlı bir çalışma yapılması sağlandı)

kucuk_Fotoğraf0203.jpgkucuk_Fotoğraf0202.jpg

3.Hayat bilgisi ders kitabında yer alan Sevgili Günlük metin okunarak ,öğrenciler duygu ifadelerinin yer aldığı kelimeler geldiği sırada ellerindeki guygu ifade maskelerini göstermeleri ve o duyguyu yansıtmaları istendi.(maskeler 1gün önce görsel sanatlar dersinde hazırlandı)


kucuk_Fotoğraf0206.jpgkucuk_Fotoğraf0210.jpg



19 Ekim 2011 Çarşamba 19:15 11 Yorum

HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ

HAYAT BİLGİSİ DERS AKIŞ ÖRNEĞİ

DERS:HAYAT BİLGİSİ

SINIF:2

SÜRE:40+40

KONU:NİÇİN DENGELİ VE DÜZENLİ BESLENMELİYİZ?

KAZANIM:Neden dengeli ve düzenli beslenmesi gerektiğini araştırır ve anlatır.

ARAÇ VE GEREÇLER:Besin örnekleri,besin çıkartmaları,tahta kağıdı,renkli kalemler..

MERAK UYANDIRMA:Sınıfa değişik besin örnekleri ile gelindi(süt,ekmek,yağ,sebze,meyve örnekleri,hazır gıda örnekleri...)Getirlen ürünlerden hangilerini kahvaltıda yedikleri soruldu,üzerinde konuşuldu.

İLGİYİ ODAKLAMA:Diğer öğünlerde neler yiyorsunuz?Her öğünde aynı yiyecekleri mi yiyorsunuz?

ÖĞRENME DENEYİMİ:1.Yiyecekler konuşuyor adlı sunu [ Ali'nin annesinin marketten dönüşü sırasınada yiyeceklerin dile gelip yararlarını anlattığı ...] izlettirildi.

kucuk_DSCF2221.JPGkucuk_DSCF2220.JPG

 

2.Önceden hazırlanmış besin örneklerinin yer aldığı kağıt dağıtıldı ,her öğrenci hangi yiyeceklerden yersek daha dengeli ve sağlıklı besleniriz?sorusuna yönelik kağıtta boyayarak besinlerini belirlenmesi istendi.

 

kucuk_DSCF2206.JPG

 

3.Neden bu besinleri seçtikleri ve dengeli beslenme ve sağlıklı beslenme için uygun olup olmadıkları ,yararları ve zararları üzerinde kunuşuldu.Birlikte bir menü oluşturuldu.

kucuk_DSCF2219.JPG

4.Her gruba bir adet süt dağıtıldı(çilekli,çikolatalı,muzlu,sade),bu şekilde gruplama yapıldı,gruplarda buluşan öğrencilere hazır şablonlar dağıtıldı.Bu şablonlara dengeli ve sağlıklı beslenmek için hangi gıdalardan ne kadar almalıyız? çalışmasını yapmaları istendi.Getirilen besin çıkartmalarını yapıştırarak oluşturabilecekleri söylendi.

kucuk_DSCF2214.JPGkucuk_DSCF2214.JPG

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Yapılan çalışmalar sloganlar,resimler... ile tamamlanarak tahtada sergilendi,sunuldu.

kucuk_DSCF2217.JPGkucuk_DSCF2218.JPG

Sağlıklı olmanın ve dengeli beslenmenin önemi vurgulanarak,beslenme saatiyle birleştirdiğimiz dersimizi artık karnımızın acıkmasıyla tamamladık,dengeli beslenmeye başladık:))

kucuk_DSCF2207.JPG