TRAFİKTEKİ DAVRANIŞLARIMIZ(HAYAT BİLGİSİ)
DERS:HAYAT BİLGİSİ
SINIF:2
TEMA:OKUL HEYECANIM
SÜRE:40+25
KAZANIM:A.2.18 Okula geliş gidişlerinde insanların trafikteki davranışlarını gözlemleyerek kendisinin ve başkasının trafikte doğru ve yanlış davranışlarını ayırt eder.
İlişkilendirme:Eleştirel düşünme,iş birliği,paylaşım,katılım...
Kişisel Nitelikler:Doğruluk ve dürüstlük,kurallara uygun davranma
Araç ve Gereçler:Ders Kitabı,konuya ilişkin fotoğraf ve videolar,çalışma kağıtları,boya kalemleri...
MERAK UYANDIRMA:Her grubun masasına bir zarf bırakıldı..Zarfın bir süre masanın ortasında kalması istendi.Derse dair ip ucu da verecek bir bilmece ile derse giriş yapıldı.
'Bu kurallardır kazalardan koruyan, huzurlu, mutlu yaşamamızı sağlayan.'
Cevap:Trafik Kuralları
İLGİYİ ODAKLAMA:Yaya Geçidi adlı metin okundu,neler olduğu üzerinde konuşuldu.Onlarında okula geliş ve gidişlerinde arkadaşlarının ya da çevresindeki diğer insanların trafikte yaptıkları yanlış ve doğru davranışlar neler olduğu üzerinde gözlemlerinin paylaşmaları sağlandı.
YA YA GEÇİDİ
Yaya geçitleri beyaz çizgilerle belirtilir. Eğer alt ve üst geçit, trafik ışığı ya da trafik polisi yoksa orda, yaya geçidi vardır. Yolun bir tarafından karşı kaldırıma kadar çizilen beyaz çizgilerin renkleri silinir ya… İşte bunu yapan trafik canavarı Tıro’durÖzellikle çocuklar bu çizgileri görmesinler diye siler durur.A a a bakın, işte Feyza tam karşıya geçeceği sırada durmuş, çünkü yoldaki yaya geçidi çizgileri, orada değilmiş.Sağa sola bakmış ama yaya geçidini bir türlü bulamamış. Orada yaya geçidini olsa araçlar oraya geldiklerinde yavaşlayıp, yayalara yol verirlermiş ama yaya geçidini görmedikleri için hepsi geçip gidiyormuş.Trafik canavarı da Feyza’nın trafik kurallarını bilmediğini düşünerek olduğu yerden onu izliyormuş.”Karşıya geçmek için koşmaya başlasa da bende onu bir güzel yakalasamSonra kucağıma alıp, hop hop diye hoplatsam” diye düşünüyormuş. Ama olur mu hiç bizim Feyza çok akıllı bir kızmış.Trafik canavarı Tıro’nun yaya geçitlerinin o beyaz çizgilerini sildiğini daha önceden biliyormuş Hemen yolun kenarına geçmiş, önce sola, sonra sağa, sonra tekrar sola bakarak, hızlı adımlarla karşıya geçmiş.
ÖĞRENME DENEYİM:Konuya ilişkin videolar izlendi,üzerinde konuşuldu.
Kaplumbağa ile Tavşan (Trafik kuralları).mp4.flv
trafik kuralları.mp4 yesil cocuk 2.mp4
Ders kitabındaki ve projeksiyonla yansıtılan fotoğraflar üzerinde konuşuldu,Sizin de bu ve benzeri davranışlarla karşılaştığınız oldu mu?sorusu yinelendi.
Masalarında yer alan zarfı açmaları istendİ.Zarfın içinden her gruba farklı mesajlar yansıtan fotoğraflar yer alıyordu,trafikteki yanlış davranışlar yer alıyordu.Bunların doğru bir davranışa dönüştürülmesi için neler yapmalıyız sorusu soruldu.Grup içinde tartışmaları istendi.Grup içindeki öğrenciler numaralandırılarak,farklı gruplar oluşturuldu,her öğrenci kendi grubundan getirdiği çalışmayla ortak bir şekilde bir afiş çalışması hazırladı.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI:Hazırlanan afişler sunuldu,hatta 1.grup sunumunu drama yaparak anlattı.(Otobüsteki davranışlarımız)
BİR GRUBUMUZUN KARŞIDAN KARŞIYA GEÇİŞ İÇİN HAZIRLAMIŞ OLDUĞU ÇALIŞMA BÜTÜN SINIFÇA YAPILDI*DUR-BAK VE DİNLE,SONRA KARŞIYA GEÇ,DUR-BAK VE DİNLE,GÜVENLE KARŞIYA GEÇ!
koMİK RESİM VE KARİKATÜRLERLE DERSİMİZİ GÜLEREK BİTİRDİK
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...