4. sınıf matematik örüntü ve süslemeler. Uygun karesel, dikdörtgensel ve üçgensel bölgeleri kullanarak, boşluk kalmayacak şekilde döşeyerek süsleme yapar.
Ders: Matematik
Sınıf: 4. Sınıf
Süre: 3 ders saati
Tema: Geometriye Yolculuk
Konu: Örüntü ve süslemeler
Kazanımlar:
1. Uygun karesel, dikdörtgensel ve üçgensel bölgeleri kullanarak, boşluk kalmayacak şekilde döşeyerek süsleme yapar.
Yöntem Teknikler: Rol oynama doğaçlama, yaparak yaşayarak öğrenme
Araç-Gereç: Fon kartonu, kalemler, izometrik kâğıt
MERAK UYANDIRMA İLGİYİ ODAKLAMA: (40’)
Canlandırma:
Etkinlik 1: Öğretmen öğrencileri 4 gruba ayırır. Grupların yapacağı çalışma aşağıda sıralanmıştır.
* Önce bedenlerini kullanarak sözsüz ve hareketsiz bir örüntü oluşturmaları istenir.
* Bedenlerini kullanarak fakat bu defa hareketli bir örüntü oluşturmaları istenir.
* Ses unsurunu işin içine katarak bir örüntü oluşturmaları istenir.
Etkinlik 2: Öğrenciler el ele tutuşarak bir çember oluşturur. A, B diye söylerler. A ´lar bir tarafa, B´ler diğer tarafa karşılıklı dururlar.
1.Gruba: Yeşil, Mavi, Sarı, Kırmızı
2.Gruba: Sarı, Yeşil, Kırmızı, Mavi
Renkteki kartonlar verilir. Kartonlar verilirken yukarıda verilen sırayı göz önünde bulundurmak çok önemlidir. Yani 1.grupta ilk öğrenciye yeşil karton verilirse, ondan sonraki öğrencilere sırasıyla mavi, sarı ve kırmızı kartonlar verilir. Böylece oyun başlar.
Öğretmen hangi rengi söylerse o renkteki kartona sahip öğrenciler, yere çöker. Şaşıran öğrenciler oyundan elenir. Öğrenci sıradan elendiğinde grubun örüntüsü bozulacağından, oyuna, öğrencilerin örüntüyü düzeltmesinden sonra geçilir.
Öğrenciler oyuna konsantre olunca öğretmen bu defa aynı anda iki renk söyler. Yine şaşıranlar oyundan elenir. Sona kalan öğrenciler alkışlanır.
Öğrencilere ellerindeki kağıtlarla süsleme yapmaları istenir.
ÖĞRENME DENEYİMİ: (40’)
Öğrencilerin örüntülerin süslemede nasıl kullanılabilecekleri sorularak öğrencilerden gelen fikirleri alınır.
Öğrencilere örüntülerle yapılan süslemeler hakkında kısa bilgi verilir. Daha sonra öğrencilere örüntü süslemelerle ilgili bazı örneklemeler gösterilir.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI: (40’)
Öğrencilere izometrik kağıt dağıtılır.
Dağıtılan kağıtlara örüntülerle oluşturulan süslemeler yapmaları istenir.
Daha sonra da öğrencilerin yaptıkları sınıfta sergilenerek tüm öğrenciler sergiyi gezerek arkadaşlarının yaptıklarını incelerler.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Ders Planı
4 >> Matematik >> Örüntü ve Süslemeler >> Uygun karesel, dikdörtgensel ve üçgensel bölgeleri kullanarak ve bosluk kalmayacak sekilde döseyerek süsleme yapar.
4 >> Matematik >> Örüntü ve Süslemeler >> Uygun karesel, dikdörtgensel ve üçgensel bölgeleri kullanarak ve bosluk kalmayacak sekilde döseyerek süsleme yapar.