4. sınıf matematik sütun grafiği
Ders: Matematik
Sınıf: 4. Sınıf
Süre: 3 ders saati
Tema: Veriler ve Sayılarla İşlemler
Konu: Sütun Grafiği Oluşturalım
Kazanımlar:
- Sütun grafiği oluşturur.
- Sütun grafiğini yorumlar.
Yöntem Teknikler: yaparak yaşayarak öğrenme
Araç-Gereç: Strafor, Renkli Boncuklar, Çöp Şiş
MERAK UYANDIRMA: (20’)
Öğrencilere önceden hazırlanmış olan dikdörtgen prizma şeklindeki strafor parçaları dağıtılır. Bu dağıtılan parçalar öğrenciler tarafından sulu boya ile mavi, kırmızı, yeşil ve beyaz(sulu boyası olmayanlar verilen straforu boyamadıkları için onlar beyazı seçmiş oluyorlar.) renklerden istedikleri birisiyle boyamaları istenir.
İLGİYİ ODAKLAMA(10’)
Boyanan straforlar masanın üzerine aynı renkler üst üste olacak şekilde konması istenir.
Oluşan şekil öğrenciler tarafından nasıl bir şekil olduğu sorularak konu sütun şekline getirilir.
ÖĞRENME DENEYİMİ: (70’)
Öğrencilere sütunun ne olduğu nasıl kullanıldığı dersimizde nasıl yararlanılacağı anlatılır.
Sonra öğrencilere kendi cümlelerimizle sütun grafiğinin tanımı yapılıp özellikleri anlatılır.
Verilerin dikdörtgensel bölgeler ile gösterildiği grafiklere sütun grafiği denir. Sütun grafiğinde;
» Sütun genişlikleri eşit olmalıdır.
» Sütunlar arası boşluklar eşit olmalıdır.
» Grafik ve grafik eksenleri isimlendirilmelidir.
» Eksenler üzerindeki sayılar eşit aralıklı olmalı ve aynı oranda artmalıdır.
Daha sonra hazırlanmış olan örnek öğrencilere dağıtılarak veya projeksiyonda gösterilerek işlenir.
4.sınıfta …………kız öğrenci vardır.
4.sınıfta ……………erkek öğrenci vardır.
4.sınıfın mevcudu …………öğrencidir.
Okulda ……………kız öğrenci vardır.
Okulda ……………erkek öğrenci vardır.
Okulun toplam mevcudu ……………öğrencidir.
Okulun en kalabalık sınıfı ………sınıftır.
Okulda en az öğrenci ………sınıftadır.
Yukarıdaki grafik okulumuzun öğrenci sayılarını göstermektedir.
Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri grafiğe göre dolduralım.
Ana sınıfında ………kız öğrenci vardır.
Ana sınıfında …………erkek öğrenci vardır.
Ana sınıfının toplam mevcudu ……………öğrencidir.
1. sınıfta …………kız öğrenci vardır.
1. sınıfta ……………erkek öğrenci vardır.
1. sınıfın mevcut sayısı ………………öğrencidir.
2.sınıfta …………kız öğrenci vardır.
2. sınıfta …………erkek öğrenci vardır.
2. sınıfta toplam …………öğrenci vardır.
3.sınıfta …………kız öğrenci vardır.
3. sınıfta …………erkek öğrenci vardır.
3.sınıfta toplam ……………öğrenci vardır.
………… sınıfta kız ve erkek öğrenci sayıları eşittir.
…………sınıfta erkek öğrenci sayısı kız öğrenci sayısından fazladır.
3 sınıfta öğrendiği çetele ve sıklık tablosu kısaca hatırlatılarak, bu bilgileri sütun grafiğinde veri toplamak amacı ile kullanılacağı anlatılır. Yani sütun grafiği oluşturmak için önce elimizde bir veri olması gerektiği vurgulanır.
Merak uyandırma etkinliğinde kullanılan renkleri ilk sütun grafiği verisi olarak kullanarak öğretmen tarafından strafor çöp şiş ve renkli boncuklarla sütun grafiği oluşturulur.
Öğrenciler 2, 3, 4’ erli (sınıfın durumuna göre ve herkese verildiğinde hem çok malzeme gidiyor hem de süre aşılabiliyor) guruplara ayrılır. Her guruba strafor çöp şiş ve renkli boncuklar dağıtılır.
Her gurup istediği veriyi kullanarak kendi sütun grafiklerini oluşturmaları istenir.
DENEYİMİN PAYLAŞIMI (20’)
Her gurup çıkarak kendi sütun grafiklerini arkadaşlarına sunar. Bu bölümde öğrenciler çok istekliler her öğrenci kendinin yaptığı grafiği göstermek istiyor. O yüzden bu bölümü biraz daha uzun tutabilirsiniz.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Fotoları gördükçe, sunum yapabilecekleri günleri hayal ediyorum. Tabi bu güzel planı kullanabilmek için daha 3 yılımız var. Emeğinize sağlık Yunus öğretmenim.
Arslan Gürbüz
1.11.2014
Fotoğraflarla birlikte güzelliğine güzellik katmış.
Ha unutmadan, etkinlikle ilgili 20'ye yakın fotoğraf var ama günce sahibinin fotoğrafı yok, hatırlatayım. :-)
Mustafa Göktaş
1.11.2014
yorumlar için teşekkürler.
neden fotoğrafım yok?
sahne onların ne de olsa (sahnede fazla yer kaplarım.) :) ;)
Yunus Yıldırım
2.11.2014
Üç boyutlu evrende ne kadar yer kapladığın önemli değil. Burası iki boyutlu dünya, ne kadar büyürsen büyü piksellerle ölçülerek eşitleniyorsun. Şaka bir yana, gönül güzelliğinin yansıdığı suretini kimseden esirgememelisin bence.
Mustafa Göktaş
2.11.2014
Emeğinize sağlık Yunus Öğretmenim
Havva Atalay
2.11.2014
Emeğinize sağlık.
M.seher Yozgatlı
8.12.2014