Küçük KZE'lerim :)
KÜÇÜK KZE’lerim J
Yirmiden fazla eğitime gittim birçok kez kuralları anlatmış biri olarak hiç bu kadar heyecanlı olmamıştı kuralları anlatmak. Nasıl anlatmalı, neler söylemeli, nerden bağlayacaktım kuralları, nasıl olmalıydı diye düşüncelerle oyun kur malzemelerimi aldım ve sabırsızlıkla girdim sınıfa…
Katılımcı sayısı 32’ydi. Küme şeklinde hazırlanmış sınıfa elimde oyun kur malzemeleriyle girdiğimde hepsinin yüzünde heyecan vardı ve merakla bana bakıyorlardı. Hep bir ağızdan “öğretmenim bunlarla ne yapacağız” diye soruyorlardı. Bu defa heyecanlıydım çünkü benim küçük katılımcılarım, öğrencilerim vardı karşımda…
Oyun kur malzemelerini dağıtıp bu malzemelerle bir oyun bulmalarını istedim. Şaşkın gözler poşetleri açıp plastik topları, bardakları incelemeye başladılar. Sınıfta yapacakları işin telaşıyla fısıltılar dolaşıyordu. 4 plastik bardak ve 5 plastik top kırılmıştı ama çocuklar mutluyduJ Oyunlar bulunmuştu ve 2. aşamaya gelmiştik. Buldukları oyunların kurallarını yazma sırası gelmişti. Oyun kuralları yazıldı ve sıra diğer masadaki öğrencilerin oynamasına geldiğinde sınıfta diğer eğitimlerde duyduğumuz “bu oyunu nasıl oynayacağımızı anlamadık”sözlerini duymaya başlamıştım. Bu beni mutlu etti, amacıma ulaşmıştımJ Öğrencilerime neden oynayamadıklarını sorduğumda bir öğrencim kalkıp “öğretmenim çünkü kurallarını anlamadık” dedi. Ve böylece kuralların öneminden bahsetme sırası gelmişti. Kurallar üzerine konuştuktan sonra son olarak da öğrencilerimle birlikte sınıfımızın kurallarını hazırlayıp sınıfımıza astık…
Kuralları anlattığımda gözlemledim ki öğrencilerin hepsi çok istekli ve mutluydu. Derse az ilgi gösteren öğrencilerim bile dikkatle bir şeyler yapmak istiyordu. Gruplar içinde lider öğrenciler kendini gösteriyordu… 40 dakikalık dersin sonu gelip de zil çaldığında öğrencilerimin her zamanki gibi kapıya hücum etmemiş, kendi masalarında duran malzemelerle uğraşıyor olduklarını gördüm…
4 plastik bardak, 5 plastik topun kırılması hiç bu kadar etki bırakmamıştı…
KURALLAR NİÇİN VAR?
Tema Kazanımı: Okul kurallarının neden konduğunu araştırır ve açıklar.
Malzemeler: plastik top, plastik bardak, bir lastik, ataç
DERSİN İŞLENİŞİ:
Sınıfta oturma düzeni küme şeklinde hazırlanır.
Daha önceden hazırlanmış poşetlerin içinde malzemelerle sınıfa girilir. Öğrencilere poşetlerin içinde neler olduğu gösterilir. Bunlarla neler yapabilecekleri sorulur. Alınan cevaplardan sonra malzemeler her masaya dağıtılır. Öğrencilere malzemelerle bir oyun kurmaları söylenir. Kurdukları oyunların kurallarını bir kağıda yazmaları istenir. Daha sonra kümeler saat yönünde bir masa yer değiştirerek arkadaşlarının kurdukları oyunu kağıtta yazıldığı şekilde oynamaları istenir.
Oyunlar oynandıktan sonra öğrencilere oyun oynarken zorluk çekip çekmedikleri sorulur. Alınan cevaplara göre neden zorluk çektikleri sorulur. Kuralların yanlış yazılmasından dolayı oyunların oynanmamış olması üzerine konuşulur.
Kuralların neden olması gerektiği üzerine konuşulur. Kuralların önemi vurgulanır.,.
Son olarak öğrencilerden küçük kağıtlara sınıfta olmasını istedikleri kuralları yazmaları istenir. Öğrencilerin küçük kağıtlara yazdıkları kurallar bir karton üzerine yapıştırılarak sınıfa asılır.
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
Eline sağlık
Erçin
13.10.2014
Bir melek daha inmiş Gün"ce"nnete perileriyle... :)
Burcu Esin İLİŞ
13.10.2014
Sevgili BURCU ESİN İLİŞ senin emeğin ve bana verdiğin güzel esinti sayesinde bu günce çıktı ortaya.. Desteğin ve dostluğun için çok teşekkür ederim...
Yıldız Paldar
13.10.2014
Erçin Hocam teşekkürler..
Yıldız Paldar
13.10.2014
Birbirini dinlemek, düşüncelere değer vermek, birlikte karar vermek, kuralları belirlemek ve takım olmak. Amacımıza ulaşmak. Paylaşımın için teşekkürler.
Yusuf Ziya Güldere
13.10.2014
Yusuf Ziya Hocam geç gelen bir günce oldu :) amacına ulaşmıştır umarım. Size de teşekkür ederim..
Yıldız Paldar
13.10.2014
Birlikte yol alıyoruz. Birbirimize ne denli bütünleştirici yaklaşırsak o denli huzurla ilerleyebiliyoruz. Ben her an bir şeyler öğreniyorum senden. Bana öğrettiğin her an çok değerli şeyler katıyor bana... Mesela bugün yeni bir şey öğrendim. Madem bu kadar güçlüydü kalemin neden susuyordu ki şimdiye dek merak ettim... Hoşgeldin, geç olsun da güç olmasın diyelim...
Burcu Esin İLİŞ
13.10.2014
Esin bazen bir şeylere başlamak için birilerinin desteğini beklersin sen tamda bu noktada çok büyük destek verdin bana.. Geç olsun güç olmasın :)
Yıldız Paldar
13.10.2014
Yidiz öğretmenim emegine saglık. Paylaşım için teşekkürler.selamlar...
Oğuz Öztürk
13.10.2014
Önemli olan niyet, kalemine kelamına sağlık.
Yusuf Ziya Güldere
13.10.2014
Teşekkürler Oguz hocam..
Yıldız Paldar
13.10.2014
Yıldız Hocam emeğine sağlık 😊 Güncenin başlığını gördüğüm an, ben nasıl da düşünemedim bunu dedim defalarca 😕
Sanırım bazen kendimizde olanı farkedemiyoruz. Drama eğitimi aldığim sıralarda, liderimiz Nalan Olgun bir etkinliğe başlamıştı. Sırayla söylediği malzemeleri mekanda bulacaktık. Cam, kumaş, metal... Hepsini rahatlıkla bir oraya bir buraya koşarcasına buluyorduk. Sıra bir ara " DERİ" kelimesine geldi. Hepimiz yine mekanda "DERİ" arıyorduk. Hani bi koltuk, ceket vs. Bulamadık. Çemberde değerlendirne yaparken, tüm vücudumuzun aslında deri ile kaplı olduğunu farkedememiştik henüz.
Lafı fazla uzattım lakin, Esin size, siz bize...Ateş topları yayılıyor kampüste 😊 Sevgilerimle...
Güneş Erkan
14.10.2014
Güneş hocam guzel dusuncelerin için teşekkür ederim.
Yıldız Paldar
14.10.2014
Harika bir çalışma olmuş. Eline sağlık.
GÖKHAN KIVRAK
21.10.2014
teşekkürler Gökan hocam
Yıldız Paldar
28.10.2014
Yıldız;
Güncenin tamamını keyif alarak okudum. Çok etkilendim. Çocukların şanslılar.. Başarılar dilerim.
Burhan Bayrak
19.11.2014
burhan hocam çok teşekkürler..
Yıldız Paldar
21.11.2014