Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Küçük KZE'lerim :) 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Küçük KZE'lerim :)

KÜÇÜK KZE’lerim J

 

 

Yirmiden fazla eğitime gittim birçok kez kuralları anlatmış biri olarak hiç bu kadar heyecanlı olmamıştı kuralları anlatmak. Nasıl anlatmalı, neler söylemeli, nerden bağlayacaktım kuralları, nasıl olmalıydı diye düşüncelerle oyun kur malzemelerimi aldım ve sabırsızlıkla girdim sınıfa…

 

Katılımcı sayısı 32’ydi. Küme şeklinde hazırlanmış sınıfa elimde oyun kur malzemeleriyle girdiğimde hepsinin yüzünde heyecan vardı ve merakla bana bakıyorlardı. Hep bir ağızdan “öğretmenim bunlarla ne yapacağız” diye soruyorlardı. Bu defa heyecanlıydım çünkü benim küçük katılımcılarım, öğrencilerim vardı karşımda…

 

Oyun kur malzemelerini dağıtıp bu malzemelerle bir oyun bulmalarını istedim. Şaşkın gözler poşetleri açıp plastik topları, bardakları incelemeye başladılar. Sınıfta yapacakları işin telaşıyla fısıltılar dolaşıyordu. 4 plastik bardak ve 5 plastik top kırılmıştı ama çocuklar mutluyduJ Oyunlar bulunmuştu ve 2. aşamaya gelmiştik. Buldukları oyunların kurallarını yazma sırası gelmişti. Oyun kuralları yazıldı ve sıra diğer masadaki öğrencilerin oynamasına geldiğinde sınıfta diğer eğitimlerde duyduğumuz “bu oyunu nasıl oynayacağımızı anlamadık”sözlerini duymaya başlamıştım. Bu beni mutlu etti, amacıma ulaşmıştımJ  Öğrencilerime neden oynayamadıklarını sorduğumda bir öğrencim kalkıp “öğretmenim çünkü kurallarını anlamadık” dedi. Ve böylece kuralların öneminden bahsetme sırası gelmişti. Kurallar üzerine konuştuktan sonra son olarak da öğrencilerimle birlikte sınıfımızın kurallarını hazırlayıp sınıfımıza astık…

 

Kuralları anlattığımda gözlemledim ki öğrencilerin hepsi çok istekli ve mutluydu. Derse az ilgi gösteren öğrencilerim bile dikkatle bir şeyler yapmak istiyordu. Gruplar içinde lider öğrenciler kendini gösteriyordu… 40 dakikalık dersin sonu gelip de zil çaldığında öğrencilerimin her zamanki gibi kapıya hücum etmemiş, kendi masalarında duran malzemelerle uğraşıyor olduklarını gördüm…

 

4 plastik bardak, 5 plastik topun  kırılması hiç bu kadar etki bırakmamıştı…

 

 

 

 

 

 

 

KURALLAR NİÇİN VAR?

 

Tema Kazanımı: Okul kurallarının neden konduğunu araştırır ve açıklar.

Malzemeler: plastik top, plastik bardak, bir lastik, ataç

  

 

DERSİN İŞLENİŞİ:

Sınıfta oturma düzeni küme şeklinde hazırlanır.

  

Daha önceden hazırlanmış poşetlerin içinde malzemelerle sınıfa girilir. Öğrencilere poşetlerin içinde neler olduğu gösterilir. Bunlarla neler yapabilecekleri sorulur. Alınan cevaplardan sonra malzemeler her masaya dağıtılır. Öğrencilere malzemelerle bir oyun kurmaları söylenir. Kurdukları oyunların kurallarını bir kağıda yazmaları istenir. Daha sonra kümeler saat yönünde bir masa yer değiştirerek arkadaşlarının kurdukları oyunu kağıtta yazıldığı şekilde oynamaları istenir.

 

Oyunlar oynandıktan sonra öğrencilere oyun oynarken zorluk çekip çekmedikleri sorulur. Alınan cevaplara göre neden zorluk çektikleri sorulur. Kuralların yanlış yazılmasından dolayı oyunların oynanmamış olması üzerine konuşulur.

 

Kuralların neden olması gerektiği üzerine konuşulur. Kuralların önemi vurgulanır.,.

 

Son olarak öğrencilerden küçük kağıtlara sınıfta olmasını istedikleri kuralları yazmaları istenir. Öğrencilerin küçük kağıtlara yazdıkları kurallar bir karton üzerine yapıştırılarak sınıfa asılır.

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...