Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
UZUNLUK ÖLÇÜLERİ 6 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

UZUNLUK ÖLÇÜLERİ

UZUNLUK ÖLÇÜLERİ

DERSİN ADI : MATEMATİK

KONU   :UZUNLUK ÖLÇÜLERİ

KAZANIM : Standart uzunluk ölçme araçlarını belirterek gerekliliğini açıklar.

SINIF : 2.sınıf

DERS ÖĞRETMENLERİ : YILDIZ PALDAR, SÜNDÜZ YORGANCILAR

 

MERAK UYANDIRMA AŞAMASI:

Öğretmen sınıfa ellerinde renkli ip yumaklarıyla girer.  Elindeki yumaklardan aynı uzunluklarda ipler keserek, öğrencilere elindeki iplerin uzunluklarını  ( karış,kulaç,parmak ile)  tahmin etmelerini ister.  Alınan cevaplardan sonra ….

İLGİYİ ODAKLAMA AŞAMASI :

Öğretmen iplerin uzunluğunu 'karış, kulaç' la ölçmeye başlar. A ynı işlemi öğrencilerin de yapmasını ister. Öğretmenin ı ve her bir öğrencinin ölçüm sonuçlarının farklı olduğuna dikkat çekilir. Ve neden her birimizin ölçüm sonucu farklı çıktı diye sorulur? Eskiden karış, kulaç, parmak, adım ve ayak ile ölçümler yapıldığı, ancak bu ölçümlerin kişiden kişiye değiştiği açıklanır.  Günümüzde ise uzunluk ölçüsü olarak 'metre'nin kullanıldığını söylenir ve metre gösterilir. .

 ÖĞRENME DENEYİMİ :

 

Metrenin santimetrelerden oluştuğu gösterilir. 100 cm bir metreyi oluşturduğu gösterilir.  Öğrencilere verilen aynı uzunluktaki iplerin önce karışla ölçülmesi istenir. Sonuçlar alındığında her birinin farklı olduğunu göreceklerdir. Sonra aynı ipleri metre ile ölçmeleri istenir. Her öğrenci aynı sonucu bulduğunda metre ile ölçümü kim yaparsa yapsın sonucun değişmeyeceği yargısına kendileri varır.  Metrenin standart ölçme aracı olduğu söylenir.

Konuyla ilgili bilgi verdikten sonra öğrencilerden sıralarının uzunluğunu , defterlerinin uzunluğunu önce kulaç, adım ve kulaç yöntemiyle daha sonra cetvelleriyle ölçmelerini ister.

 

DENEYİMİN PAYLAŞILMASI :

Öğretmen öğrencilerine resim defterlerine istedikleri bir resmi yapmalarını ister. getirdiği renkli ipleri öğrencilere dağıtarak , yaptıkları resimlerin  kenarlarını ölçmelerini ve ölçtükleri ipleri resimlerine yapıştırmalarını ister.

 

Öğrenciler yaptıkları resimleri arkadaşlarıyla paylaşır..

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

Ders Planı

2 >> Matematik >> Uzunlukları Ölçme >> Standart uzunluk ölçme araçlarını belirterek gerekliliğini açıklar.

2 >> Matematik >> Uzunlukları Ölçme >> Standart uzunluk ölçme araçlarını belirterek gerekliliğini açıklar.