Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ABOOOWW KİTAP YAZAN BİRLER!!!!(ilkokuma yazma çalışmaları 2) 6 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ABOOOWW KİTAP YAZAN BİRLER!!!!(ilkokuma yazma çalışmaları 2)

DİKKAT: Bu güncenin giriş gölümü bolca orantı ifadesi içerir.

Bir öğrenci velimin tepkisiydi sayfa başlığındaki cümle. Okuma yazma çalışmaları ilerledikçe verdiğimiz seslerle birlikte, oluşturulabilen hece, kelime ve cümle sayısı da çoğaltılabiliyor. Takdir edersiniz ki çoğalan kelime ve cümlelere karşılık bunların tamamını sınıfta  oluşturabilmek için zamanımız azalıyor. Zaten tüm bu kelimeleri sınıfta  oluşturmak gibi bir zorunluluğumuz da yok. Öğrenilen harf sayısı çoğaldıkça, çocukların okumaya geçme oranları da artış gösteriyor. Böylelikle kaygımız başka yöne doğru kayma eğilimine giriyor. Okuduğunu anlayabilme becerisini kazanabilmek için yapılacak etkinliklerin süresinin artması ile sesleri kavramaları için geçirilen sürelerin ters orantılı olması gerekir diye düşünüyorum. Çünkü çocuklar belli bir sistematik içinde sesi hissetme, tanıma, açık hece ve kapalı heceleri oluşturarak yeni kelimeler oluşturma becerilerini kazanmış oluyor. (bu süre çoğunlukla ikinci grup seslerin bitimine doğru oluşur. Sınıftaki öğrenci sayısı, öğrencilerin durumlar bu süreyi etkiler)

İşte bu aşamadan sonra öğretmen ve veliler rahatlamaya başlarlar. Öğrenci hiç tanımadığı bir sesi bir başkasından duyarak diğer seslerle birleştirip okumalarını yapabilecek düzeye gelmiştir. Öğrencinin bu becerisinin artması, öğretmen ve velinin yaşamış olduğu "çocuklar okuma yazma öğrenebilecek mi" kaygısını azaltır. Tam da bu sürecin keyfini yaşayalım haftada üç ses verelim demeye başlamışsınızdır ki yeni bir orantı sarar etrafınızı, haftada verdiğim ses sayısı artınca sesleri kavrayan öğrenci sayısı azalır sorusu kurcalar zihninizi... Bunun geçmesi de yaklaşık 1-2 hafta sürer çünkü küçük yetişkiner bu duruma da ayak uydurmuşlardır.

Artık küçük yetişkinlerinizle ilgili yeni heyecanlar duymaya başlarsınız. Bu da okuduğunu anlama becerisini geliştirmeye yönelik çalışmalar yapmak gerektiğini düşünmenizden kaynaklanır. Çünkü sınıfınızda kaç tane öğrenciniz varsa o kadar farklı sesleri birleştiren öğrenciniz vardır. Kimisi sesleri tek tek birleştirerek gider. "kalem "kelimesini "k" "a" ka", "l" kal "e" kale, "m" kalem şeklinde okurken bir başka öğrenciniz heceleyerek "ka" "lem" kalem şeklinde okuyabilir. bir başkası ise tüm sesleri tekrarlayıp bir seferde birleştirirken bir diğeri hiç tekrarlamadan kelimenin tamamını bir çırpıda söyleyebilir.(bu paragrafta yazılanlar anlaşılmaz gibi görünse de birinci sınıf öğretmenleri ne demek istediğimizi rahtlıkla anayabileceklerken, birinci sınıf okutmamış kişilerin bu yazılanları anlamaya çalışmak için zihin faaaliyetlerini zorlamaları gerekebilir) Öğrencileriniz kelimeleri farklı şekillerde birleştirme çabası ya da alışkanlıkları çoğaldıkça anlama becerilerinin azalması endişesi duymanız gayet normal. Bu kaygıyı  en aza indirmek için bir çalışma yapmaya karar verdik. Okulumuzda dördüncü sınıfların öğretmeni olan İlhan Gerimterli Öğretmenimin de önerisiyle tüm ilkokullarda aralık ayında "kitap yazıyorum" diyerek tüm sınıflar için böyle bir çalışma başlattık.

Bir kitabı yazarından daha iyi kimse anlayamaz dedik ve öğrencilerimizle kitap yazmaya karar verdik. Çocuklarının kitap yazacağını ve bu bitapları okuyarak onlara kitap okuma ve yazma şevkini aşılayacaklarını velilerimizle paylaştığımızda bir velimizin ilk ve ham tepkisiydi günceye isim olan cümle. Başladık her verdiğimiz seste onlarla birlikte sınıfta bir metin oluşturmaya. Oluşturduğumuz bu metinleri aşağıdaki boş şablonlara yazmaya sayfa kenarlıklarını boyamaya. her sesten sonra oluşan metni buraya yazıp kitabımıza ekliyoruz. Kitabımız da günden güne sayfa sayısı çoğalarak büyüyor.

 

http://ekampus.orav.org.tr/file/51931/d sesi metin yazma.docxhttp://ekampus.orav.org.tr/file/51932/kitap1.docxhttp://ekampus.orav.org.tr/file/51933/ö çalışma.docxhttp://ekampus.orav.org.tr/file/51934/Yeni Microsoft Word Belgesi.docx

Bu boş şablonları hazırlamak için birazcık zaman birazcık ta ms office bilgisi yeterli oldu. Gelelim sınıftaki yansımasına yaşananların. Renkli mukavvalardan kitaplarımıza kapak yaptık delgeçlerle delerek kurdela bağlayarak kitabımızın ana hatlarını oluşturduk. sonra sırsıyla verdiğimiz seslerle ilgili metinler oluşturmaya ve bu metinleri yazmaya. Öğrencilerimizin http://ekampus.orav.org.tr/blogger/ymuhammed/page/42972/harf-tombalasi--ilk-okuma-yazma-calismalari-1- güncesinde bahsettiğimiz ve ben 7 yane yazdım, ben 9 tane yazdım dediği kelimeler metinlerimizin kaynağını oluşturdu.

Oluşturduğumuz metinleri yazmak ve boyamak da işin eğlencesi oldu.

Öğrencilerimiz yazar, bizler okuyucu olunca işin keyfine diyecek  olmaz sanırım. Okuyucuya da görev düşmeli felsefesinden hareketle bedava keyif olmaz sanırım. Bu güncede kaç adet orantı cümlesi mevcuttur? :))))

laughing

  

 

 

 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Değerli arkadaşım işi mutfağında öğrenmek deyimi bir sınıf öğretmeninin tecrübeleri oluyor sanırım.4.yıldır üst üste gönüllü
    1.sınıf okutan biri olrak söylediğin her cümleye fazlasıyla katıldığımı belirterek durumu çok ıyi gözlenmediğini vurgulamak istiyorum.kitap fikri harika.bu tür değişik çalışmalar öğrencilerç heyrcanlandırmakla beraber farklı bir atmosfer ve heyecan katmaktadır işin mutfağına ve küçük ahçılara.mesleğine duyduğun aşka ve verdiin önem için tebrik ederim.sevgi ve saygılarımla sevgili sınıf öğretmenim.

    | cevapla |1 defa beğenildi.

    hürü

    30.12.2014

  • sevgili arkadaşım düşüncelerin için teşekkürler ... mutlaka seninde yaptığın güzel çalışmalar var ise paylaşmanı dilerim...

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    MUHAMMED YILDIRIM

    30.12.2014

  • Buyuklerin cocuklar icin yazdigi kitaplar degil cocuklarin kendi yazdiklari kitaplarin cogalmasi dilegiyle. Ellerinize saglik. Buyuk yazarlar olmasi dilegiyle...

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • Çocukların yazdığı kitapları çoğaltabilirsek, anne babalar evladının yazdığı kitabı okumak zorunda kalıp okuma oranına küçük bir katkı da sunmuş olacaklardır. Velileri tembihledim :)) çocukların yazdığı metinlerden onları sınav yapacağım.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Çıtayı yukarı taşıdınız ama şimdi :) Çok çok beğendim zümrem. Emeğinize sağlık. Katkılarının yanında, birinci sınıf biterken çok değerli bir hatıra olacak ellerinde. Deneyeceğim :)

    | cevapla |1 defa beğenildi.
  • İstikbal göklerde zümrem. Ne kadar yüksekte o kadar iyi... Merakla bekliyorum.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Uyarınızı dikkate aldığım için paylaşmak isterim ki metnin yalnızca ikinci paragrafında ve bir defa "orantı" sözcüğü geçiyor :)
    Muhammed Öğretmenim, bu girişiminizin üzerine sizlerle bir kitap paylaşmak isterim. Çocuklarınız yarıyıl ya da yılsonu tatilinde bu kitabı alıp birkaç yıl boyunca değerlendirebilirler ki sanıyorum sizin minik yazarlarınıza yetmeyecektir bile...:) Türkiye İş Bankası Yayınları'nda "Genç Yazarın Seyir Defteri"... Sevgiler her bir genç kaleme... :)

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • orantı ifadesinden kastım sözcüğün kendisi değildi aslında:)))  "öğrenilen harf sayısı çoğaldıkça, okumaya geçenlerin oranları da artış gösteriyor" şeklinde ifade ettiğim kıyaslama cümlelerini kastetmiştim. kıyaslama cümlesi desem daha mı yerinde olurdu bilmiyorum Esin Hocam... Yayınevinin genel müdürü ve çocuk kitapları editörüne bir mail attık bakalım sonucunu bekliyoruz. Genç kalemler için sürpriz olacak olumlu sonuçlanırsa girişimimiz... teşekkürler  

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Sesler biter bitmez hemen deneyeceğim...Süper olmuş!

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • sesler bitmeden de başlayabilirsiniz öğretmenim. verdiğiniz her sesten sonra oluşturacağınız metni buraya yazabilirsiniz. merakla bekliyorum ...

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Hocam ,eğer bir sakıncası yoksa bu şablonları bana mail olarak atabilir misiniz?

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • hocam başladığımız andan itibaren oluşturulan şablonlar verdiğim linklerde mevcut. Bunun yanı sıra size özel şablonlar oluşturmak isterseniz ofice publisher proğramından çok basit bir şekilde oluşturabilirsiniz. kolay gelsin

    | cevapla |0 defa beğenildi.

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle