Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Neden K-12 Eğitiminde Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Önemseniyor? 0 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Neden K-12 Eğitiminde Bilgisayar Bilimleri Eğitimi Önemseniyor?

 

 

“Herkes için Bilgisayar Bilimleri” adıyla ABD başkanının 2016 yılının başlarında yaptığı konuşma eğitimcilerin, bireylerin ve pek çok organizasyonun ilgisini bir anda Bilgisayar Bilimleri üzerine çekti. Bazıları, Bilgisayar Bilimleri Eğitiminin tüm öğrencilere öğretilmesi gerekip gerekmediğini ve böyle bir şeyin tam anlamıyla mümkün olup olmadığını tartışmaya başladı. Çünkü Bilgisayar Bilimleri Eğitiminin K-12 öğrencilerine sunulması için hükümetlerin, akademik çevrelerin, eğitmenlerin ve endüstri ortaklarının ortak çalışmasını ve bir dizi taahhüttü yerine getirmesini gerekli kılmaktadır. Bu durum büyük bir meydan okuma olarak görüldü. Böylesine büyük bir meydan okumanın üstesinden gelme çabaları ise Bilgisayar Bilimleri Eğitiminin gelecek kuşaklar için büyük fırsatlar sunması olarak görüldü.   

Öncelikle Bilgisayar Bilimleri Eğitimin temel amacı herkesi programcı yapmak değildir. Bilgi ve İletişim teknolojileri alanında çalışacak birçok kişiye ihtiyaç duyulduğu bir gerçek olsa da Bilgisayar Bilimleri bunu ötesinde bir şeydir ve Bilgisayar Bilimleri Eğitiminin öncelikli amacı yalnızca yazılım mühendisi yetiştirmek değildir. Okullarda öğrencilere sadece okuma-yazma öğretilmez. Bunun ötesinde analiz yapabilmelerini ve araştırma yapmalarını isteyen metinler yazmaları da istenir.  Benzer şekilde fizik eğitimi sadece karanlık madde araştırmaları için mühendis yetiştirmek içinde yapılmaz. Bu ve benzeri konular öğrencelerin içinde yaşadıkları dünyayı anlamaları ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri için öğretilmektedir. Benzer şekilde bilgisayar bilimlerini öğretmek öğrencilerin bir sonraki oyunu veya cep telefonu uygulamasını yazmaları için kazandırılacak bir beceri değildir. Bilgisayar bilimlerini öğrenmek öğrencilerin problem çözme için sistemli düşünme becerilerini geliştirmelerine, mantıksal çıkarımda bulunmalarına ve kendilerini daha iyi bir şekilde ifade etmelerine yardımcı olmak için öğretilmektedir.

Teknolojinin hayatımıza çok hızlı ve her yönden dahil olduğu bir dönemde sunduğu fırsatları ve tehditleri iyi anlamak herkes için önemlidir. K-12 sevisindeki Bilgisayar Bilimleri Eğitimi, bilgisayar teknolojisinin sunduğu imkânları ve sınırlamaların daha iyi anlaşılmasına olanak tanıyacaktır. Böylece kişilerin daha bilinçli karar vermelerini, çevrim için bilgilerin ne kadar güvenilir olup-olmadığını anlamalarına, güvenlik hususlarını ve bilgisayar teknolojilerinin nasıl kullanılabileceği gibi konuların daha derinlemesine incelenmesini sağlar. Bilgisayar Bilimleri ile yoksulluk ve eşitsizlik gibi konulara değinmek, bilgi-işlemsel düşünme becerilerini geliştirmelerine destek olmak için kullanmak bunun için önemlidir.

Doğal olarak küçük yaşlardan itibaren öğrencilerin Bilgisayar Bilimleri Eğitimi ile karşılaşmaları onlardan bir kısmının yazılımcı olmaya ve bu konuda ihtiyaç duyulan insan kaynağının gelişimine katkı sağlayacaktır ki bu durum endişe duyulacak bir konu değildir. Araştırmalara göre tüm öğrencilerin bilgisayar bilimi öğrenmesinin onlara eğlenceli bir eğitim ortamı sunması gibi farklı faydaları da bulunmaktadır. Kız çocuklarının kendilerini daha iyi ifade edebildikleri ve meslek seçimlerini olumlu yönde etkilediği de bir gerçektir. Örneğin, Stanford'da yapılan bir ankette, en az bir bilgisayar bilimi dersi alan kadınların% 64'ü, akademik kariyerinin başlarında bilgisayar dersi almış olanların Bilgisayar Bilimlerini daha fazla kabul ettikleri görülmüştür.

Tüm bu gerekçeler bile Bilgisayar bilimleri dersinin K-12 düzeyindeki öğrencilere öğretilmesi için yeterli sebepler olarak görülebilir. Öğrencilerin bilgi-işlemsel düşünme becerilerini geliştirmeli için fırsatlar vermek onların bir çok kariyer planına yardımcı olacaktır. Dijital olarak hasta kayıtlarının tutulması ve gizliliğinin sağlanmasının önemini anlayan bir doktor veya yeniden programlanabilir bir torna tezgahında çalışabilen bir teknisyende önemlidir.

Anthur C. Clarke “Yeteri kadar ileri bir teknolojinin sihirden ayırt edilemez olduğunu” söylemiştir. Bilgisayar Bilimleri eğitimi ile bu sihrin dünyada var olmasını isteyen bir çocuğa ilham verebiliriz. Bu hepimizin yararına olacaktır. 

 

Önemli Not: Bu yazı Bilgisayar Bilimleri Eğitimi hakkında araştırma yaparken rastladığım bir makaledir. Tümünü bire bir Türkçe'ye çevirmeden yayınlıyorum. Tamamını okumak için bağlantıyı tıklayınız: https://goo.gl/xln4ji 

 

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...