Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
Nitelikli Öğretmenlerle Kaliteli Eğitim 4 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

Nitelikli Öğretmenlerle Kaliteli Eğitim

    Kaliteli eğitim denince zihnimizde neler canlanıyor acaba? … Kaliteli eğitim; bir eğitim kurumunu oluşturan fiziksel yapısı, araç-gereç ve teknolojik donanımı, yönetim anlayışı, yönetici, öğretmen ve diğer çalışanların yeterlilikleri, uygulanan öğretim programlarının niteliği, öğretim sürecinin planlanması, okul aile ve çevre ilişkileri, kurum içi iş birliği ve iletişim ağı, sınıf içi uygulamalar gibi ögeleri kapsamaktadır. Kaliteli eğitimde okulu oluşturan tüm ögelerin kalitesi söz konusudur. Okullarda yönetim açısından yapılan uygulamalar yanında, eğitim-öğretim uygulamalarının da kaliteli olması önemlidir.

    Günümüz dünyasındaki sürekli gelişmeler, okullarımızdaki eğitim faaliyetlerinde bir takım değişiklikler yapmayı mecbur kılmaktadır. "Kaliteli eğitim"e giden yol da değişime ayak uydurarak takip etmekten geçer. 

   Eğitimin lokomotifi öğretmenlerdir. Kaliteli eğitim, kaliteli öğretmenler ile sağlanabilir. MEB’in bünyesinde çalışan öğretmenlerimizin; her biri kendi alanında fazlasıyla nitelikli olup, öğretmenlerimiz özgünlük, üreticilik ve daha birçok artı özellikle donanmış donanmış birer kaliteli eğitim uzmanlarıdır. Bunun en son örneğini ÖRAV’ın düzenlediği 4. Kısmı Zamanlı Temel Eğitici Eğitiminde tanık olduk. Haber, masal, sabah programı, vb. konu başlıklarıyla hazırlanan etkinliklerde, sürenin darlığı ve kısıtlı imkânlara rağmen her bir konu başlığı ile ilgili kurgu, gösteri ve etkinliklerde çok çok üst düzey performans gösteren öğretmenlerimizdeki özgünlük ve üstün yeteneklerle donanmış kaşif ruhu izleme fırsatımız oldu.

   Sınıf içinde öğrencilerin öğrenme becerilerinin iyileştirilmesi en çok öğretmenlerin çağdaş öğretim strateji ve yöntemlerini öğrenme süreci içinde etkili bir şekilde uygulamasına bağlıdır. Bunun için öğrencilerin dikkatini çekmek, hazır bulunuşluk düzeyleri ve öğrenme stillerini belirleme, öğrenmeyi konunun içeriğine uygun araç-gereçlerle destekleme, teknolojiden yararlanma, iş birliğine dayalı grup çalışmaları, sorgulayıcı, proje tabanlı ve probleme dayalı öğrenme stratejileri gibi etkili ve verimli öğrenmeyi sağlayan uygulamalara yer vermelidir.

    Sonuç olarak eğitimde kaliteye ulaşmada, dünyadaki öğrenme anlayışındaki gelişmelerin yakından takip edilmesi, bu gelişmelerin yöntem ve içerik olarak sınıf içi etkinliklere yanstılması sağlanmalıdır. Sınıf içi uygulamaları öğretmen merkezli bir eğitim anlayışından kurtarıp öğrenciyi öğrenmenin merkezine alan ve öğrencinin aktifliği esasına dayanan bir anlayışa geçilmelidir. Kaliteli bir eğitim için, Sokrates’in söylediği gibi: “Öğretmenin yapması gereken, bilginin ortaya çıkmasına, diğer bir deyişle doğmasına rehberlik etmektir.”  

   Sözünden hareketle, her eğitim-öğretim yılının yeni bilgilerin ortaya çıktığı, öğrencilerin bireysel farklılıklarının sergilendiği, sağlık, mutluluk ve başarılı geçmesi dileğimle, …

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...