MASALIMSI noktalama (.) (,) (!) (') (?) İŞARETLERİ
Bir varmış, bir yokmuş, ... Evvel zaman içinde, kalburun ne olduğunun bilinmediği zamanlarda, ... Karadeniz Bölgesinin şirin mi şirin, güzel mi güzel, içinden Çoruh Nehri'nin geçtiği Bayburt ilinin Arpalı Kasabasında bir sınıf öğretmeni varmış.
Bu sınıf öğretmeni; ikinci sınıf öğrencilerine virgül, nokta, ünlem, kesme işareti ve soru işaretlerinin neyi temsil ettiğini öğretmeye çalışıyormuş. Virgülün yavaşlama anlamına geldiğini, noktanın durma veya duraklama anlamına geldiğini, ünlemin vurgulama, şaşırma, heyecanlanma anlamlarına geldiğini, kesme işaretinin özel isimlere ve sayılara gelen ekleri ayırmaya, soru işaretinin soru bildiren kelime ve cümlelerin sonlarına konulduğunu açıklamış ve bunları öğrencilerine sesli olarak okutuyormuş. Öğrencilerde çok az değişiklik olmuş. Düşünmüş, taşınmış, ve ...
Öğrencilere kabanlarını giymelerini, dışarı çıkmaların ve kendisini izlemelerini istemiş. Öğrencilerine: "Şimdi size sesleneceğim ve bir çember etrafında yürümenizi istiyorum. Virgül dediğimde yavaşlamanızı, nokta dediğimde çizginin üzerinde hareketsiz durmanızı, ünlem dediğimde de hoooppp diye sıçramanızı, kesme işareti dediğimde elleri kes kes (makas) şekline getirmenizi, soru işaretinde de geri geri yürümenizi istiyorum. Anlaştık mı?" Demiş.
Bir ders boyunca öğrencilerle eğlenerek bu oyunu oynamışlar. İçeri dönüp tekrar okumaya başladıklarında öğrenciler; virgülde yavaşlamış, noktalarda duraklamış, ünlem işaretinde heyecanlanma, şaşırma ve vurgulama yapmışlar, özel isim ve sayılara gelen eklerde kesme işaretini kullanmaya, soru bildiren kelime ve cümlelerde de soru işaretini kullanmaya başlamışlar.
Noktalama işaretleri ermiş muradına, darısı diğer ders kazanımlarının başına, ...
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...
çok güzel olmuş
Ü. Erçin Kimmet
24.4.2013
Sıradaki kazanımlara ilişkin oyunları merak etmeye başladım..
Sedat Subaşı
26.4.2013
Hocam teşekkürler. Çok akılda kalıcı.
Aysun Yağcı
26.4.2013
Öğrenme hem kolaylaştırılmış hem de zevkli hale gelmiştir. Ayrıca kalıcı hale getirilmiştir. Eminim bu çocuklar öğrencilik hayatları boyunca noktalam işaretlerini unutmazlar.
Zinet Çoban
29.4.2013
Olumlu ve onurlandırıcı yorumlarınız için kocaman teşekkürler. İyi ki varsınız.
Zülküf Memiş
29.4.2013
Zülküf Bey çok beğendim, harika. Mutlaka öğrencilerime oynatacağım. Her dersin her konunun böyle bir oyunu olsa ne güzel olur. Paylaşımınız için teşekkür ederiz...
Nilüfer Aydın
1.5.2013
Gökten üç elma düşmüş, biri bu güncedeki kahramana, biri yazarına, diğerini de okurlar paylaşmış. Ama sanırım yazar iki elmayı da almış :))
Dilber Engin
2.5.2013
Benim eğitimlerde en çok sevdiğim oyun HEY---HOOOOP- BREEEEE
Zülküf Hocam çalışmanızı bu gün sınıfımda çocuklarımla oynadım. Eğlendik, güldük, noktalama işaretlerini tekrar ettik....Biz ( çocuklarımla birlikte ) sizin oyununuza bir şeylerde ekledik...Kesme işaretinde de eller kes kes , soru işaretinde de geri geri yürüdük...Masalımsı anlatımlar oldu...Çoooook eğlendik...İyi ki güncelerde paylaşmışsınız Zülküf Hocam...Devamını bekliyoruz...Kolay gelsin...Selamalar...
Ayşen Öznacar
2.5.2013
Ne güzel ve sevindirici paylaşımlar, herkese teşekkürler...
Kesme işaretinde de eller kes kes , soru işaretinde de geri geri yürüdük...Masalımsı anlatımlar oldu... Evet; çoook çoooooooookkkkkkkkk güzel katkılarınız olmuş Ayşen Öğretmenim.
Dilber Hocam; elmaların hepsi benimmmmm olduuuuu... :)
Zülküf Memiş
3.5.2013
Ayşen Öğretmenim; masalımsı noktalama işaretlerine izin verirseniz, sizin uygulamayı da eklemek istiyorum. İçerik daha da zenginleşmiş olur diye düşünüyorum.
Zülküf Memiş
3.5.2013
Bu yıl birinci sınıftım (60-66 aylık), seneye mutlaka uygulayacağım.Çok seveceklerini düşünüyorum,teşekkürler.
Nesrin Koyun
18.6.2013
İşte bu... Eğlenerek öğrenmek. Ellerinize, yüreğinize sağlık.
Hüseyin ARSLAN
5.11.2013
Vücutlarını kullanarak yaptıkları herşey daha kalıcı oluyor. Kinestetik öğrenciler içinde çok etkili. Teşekkürler
Kevser Aydın
2.3.2016