4. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ---KONU----SES
DERS:FEN VE TEKNOLOJİ
SINIF:4
KONU:SES
KAZANIMLAR:
1-ÇEŞİTLİ SES KAYNAKLARINA ÖRNEKLER VERİR.
2-GÖZLEMLERİNE DAYANARAK HER SESİN BİR KAYNAĞI OLDUĞU SONUCUNU ÇIKARIR.
3-SES KAYNAKLARINI DOĞAL VE YAPAY OLUŞLARI BAKIMINDAN SINIFLANDIRIR.
4-ÇEŞİTLİ CİSİMLER KULLANARAK FARKLI SESLER ÜRETİR.
5-SES ÜRETEN CİSİMLERİN TİTREŞTİĞİNİ FARK EDER.
6-HER SESİN İNSAN KULAĞI TARAFINDAN İŞİTİLEMEYECEĞİNİ FARK EDER.
7-YÜKSEK SESLE MÜZİK DİNLEMENİN İŞİTMEYE VE KULAK SAĞLIĞINA OLUMSUZ ETKİLERİNİ VURGULAR.
8-SES KİRLİLİĞİNİN İNSAN VE ÇEVRE SAĞLIĞINA OLAN OLUMSUZ ETKİLERİNİ AÇIKLAR.
9-YAŞADIĞI SES KİRLİLİĞİNİ AZALTMAK İÇİN ALINABİLECEK ÖNLEMLERİ ARAŞTIRIR.
GEREKLİ MATERYALLER:Laurel ile Hardy videosu, diyapazon, müzik aleti, cam şişeler, kağıtlar, renkli kalemler, müzik...
ÖN HAZIRLIK:Konu ile ilgili araştırma yapmaları belirtildi.
SÜRE:40+40+40 DAKİKA
MERAK UYANDIRMA :
Sınıfa elde diyapazonlar, müzik aletleri, cam şişeler ve beyaz kağıtlarla girilip öğrencilerin meraklı bakışları arasında masanın üzerine bırakıldı.
Öğrencilerden önce sınıfa girerek Laurel ile Hardy videosu hazırlandı. Seslenmeden video seyrettirildi.
Öğretmenim onlar ne, ne yapacağız sesleri duyuluyordu.
İLGİYİ ODAKLAMA :
Ne düşündükleri soruldu. Beyin fırtınası yapıldı. ( Neden sessiz, ne anlatılamak istenmiştir, nereden anladınız gibi...) Bu günkü işlenecek konuya SES e dikkat çekildi.
ÖĞRENME DENEYİMİ :
Sesin nasıl oluştuğu ve nasıl yayıldığı konuşuldu. ( FİL KULAĞI ETKİNLİĞİ İLE KULAĞIN SES DALGALARINI TOPLAMADAKİ ÖNEMİ VURGULANDI )
Gruplara diyapazonlar ve müzik aletleri dağıtıldı. Birlikte sesler oluşturuldu ve titreşime vugu yapıldı.
Gruplara birer kağıt dağıtıldı. Gruplardan doğal ve yapay ses kaynaklarını vurgulayan birer hikaye yazmaları istendi. Yazdıkları hikayeleri sesli okutuldu ve hikayelerin üzerinden DOĞAL VE YAPAY ses kaynaklarına örnekler verildi.
Araştırmalardan elde ettikleri notları çıkarıp gruplarında konuşmaları,tartışmaları istendi.
DENEYİMİN PAYLAŞILMASI :
Sınıfımızda 6 farklı köşeye üzerinde başlıklar olan kağıtlar asıldı. Şimdi sadece KALEMLERİMİZİN KONUŞACAĞI bir etkinlik yapılacağı, bunun içinde herkesin birer renkli kalem seçmeleri istendi. Müzik açılarak etkinlik başladı, 3'er dakikalık sürelerle gruplar yer değiştirerek tüm sınıfın katıldığı ürün ortaya çıktı.
Birer uçak yaptırıldı. Bir kanadına bu günkü ders ile ilgili DUYGULARI, diğer kanadına ise bu günkü derste neler öğrendi yazdırıldı...Müzik eşliğinde havaya atıldı...Yerden alınan herhangi bir uçak okutuldu...Birer hatıra olarakda onlara verild...
EĞLENCE ZAMANI APAÇİ MÜZİĞİ İLE DANS EDİLDİ........
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...