parlayan yıldızlar şenliği
Çocukların eğitiminde kabul edilen temel ilkelerden biri öğretmen, öğrenci, yönetici ve ailenin/velinin eğitim sürecinde birlikte yer alması ilkesidir. İşleyen bütün sistemlerde sevgi ve motivasyon sistemin sorunlarını çözen en önemli anahtarlardır. İnsan davranışlarına yön vermek isteyen hemen herkesin başvuracağı en güçlü yöntem motivasyon olarak görülmektedir. Yapılan şenlikle Öğrenci, Öğretmen ve Velinin motivasyonunu artırmak ve eğitim sürecinde veli işbirliği ile başarının arttırılması amaçlanmaktadır.
Değişik kaynaklardan aktarıldığına göre; Öğrencilerin başarısızlık nedenleri genellikle ailelerin eğitime olan ilgisizlikleri, öğrencilerin motivasyon eksikliği ve ilgisizliği, okulla ilgili sorunlar, öğretmenin niteliği ile ilgili sorunlar, programla ilgili sorunlar ve sistemle ilgili sorunlar olmak üzere altı başlık altında toplanmıştır. Bazı araştırmalarda;
Nasıl bir okul? Sorusuna; Okul aile işbirliğinin yeni proje ve uygulamalarla geliştirildiği, sosyal ve kültürel etkinliklerin yapıldığı, veli-öğretmen ve okul işbirliğinin teşvik edilmesi gerektiği belirtilmiştir.
Nasıl Bir Öğretmen? Sorusuna; öğrencilerinin zekâ alanlarını keşfedip onları geliştirici etkinlikler düzenleyen, öğrencisine güven veren, her öğrencisinin mevcut kapasitesini kabul edip onu geliştirmeye çalışan bir öğretmen olması gerektiği belirtilmiştir.
Nasıl Bir Veli? Sorusuna; Okulda ve dışında da çocuklarıyla ilgilenen, kendi yaşam ortamını iyileştiren, okuldaki toplantılara katılan ve öğretmenlerle görüşen, çocuğa düzenli beslenme alışkanlığı kazandıran, eğitim üzerinde destek ve kontrolünü arttırmak isteyen, sonuç olarak eğitimi bir değer olarak görüp eğitime önem veren veli istenmektedir
Eğitimdeki başarı ancak eğitim paydaşlarının kendi üstlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeleri ile mümkündür. Ailelerin ilgilerinin öğrenci başarısında önemli olduğu vurgulanmalı ve velinin motivasyonun artması ile eğitim sürecine dâhil olacağı ve başarının artacağı göz ardı edilmemelidir.
Çocuklarımızın her birinin ilgileri öğrenme şekil ve düzeyleri farklıdır. “HER ÇOCUK FARKLIDIR VE HER ÇOCUK ÖĞRENMEYİ ÖĞRENİR” öğrenme ortamını, kendilerini ifade edebilecekleri ve çeşitli ürünler ortaya koyacakları EĞLENCELİ BİR ŞENLİĞE dönüştürerek; öğrenci başarısında önemli etkileri olan öğretmen ve velilerin de proje kapsamında aktif hale getirilmesi amaçlanmıştır.
Şenlik Kılavuzu İçin:Parlayan Yıldızlar Şenliği Ana Proje.doc
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...