Your browser (Internet Explorer 6) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.
X
ANAHTAR SORULAR: Sınıf Düzeni 5 Beğendim Spam Favorilerime Ekle Değerlendir

ANAHTAR SORULAR: Sınıf Düzeni

Dün akşam ki sanal sınıftan geriye kalanlar;

Sınıfınızın oturma düzenine ilişkin aşağıdaki soruları cevaplamaya hazır mısınz?

 

• Geleneksel öğretim yapmak için bu düzen uygun mu?

• Aktif öğrenme için bu düzen uygun mu?

• İşbirlikli öğrenim için bu düzen uygun mu?

• Bu düzenin faydaları nelerdir?

• Bu düzenin dezadvantajları nelerdir?

• Düzende harf ile belirtilen yerler varsa, (ör. “A” veya “B”), bunlar neyi temsil ediyor olabilir? [Birden fazla cevap vardır].


 

EK SORULAR:

• Bu düzende olağın dışı veya şaştırıcı bir şey var mı?

• Öğrencilerin sınıf girişleri ve yerlerine gidebilmeleri ne kadar kolay veya zor?

• Öğrencilerin ve öğretmenin sınıf içinde doşabilmesi kolay mı zor mu? Mesela, öğretmen materyalleri kolayca dağıtabilir mi?

• “Kör nokta” veya yoğunluk olan bölgeler var mı? Var ise, nerede?

• Düzen ile ilgili başka gözlemleriniz var mı (ör. dolapların yerleri)?

• Bu sınıfta öğretim yapmak istermisiniz?

 

Evet mi, hayır mı?

Neden?

http://ekampus.orav.org.tr/file/41803/Classroom Layouts and Organisation-T.pdf

Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...

  • Üstad sınıfta sadece öğretim mi yapalım yoksa öğrencilerin bilgilerini kullanacakları etkinlikler mi tasarlatalım ? peki öğrenmenin paydaşı (isek) öğretmen olarak sınıfın neresinde yer alalım?

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Sedat Subaşı

    5.3.2014

  • Niyet derler ya niyetimiz, öğrenim yapılan yerleri daha etkin kullanılması için neler yapabiliriz düşüncesinden yola çıkmak gerek. Soruları sormak ve o eğitim ortamında bulunan bireylerin ihtiyaçlarına göre etkinlikler düzenlemek. Herkes 50 beden elbise giyemez bol gelir. Bedene göre elbise gerek. Onun için de herkesin kendi sınıfına uygun etkinlik düzenlemesi. Bizlerin de niyeti zaten bu. Bu niyette olanlar buluştuk.Hep birlikte elimizi taşın altına bir sokalım dedik. El birliği ile  bakalım neler yapacağız. İlerleyen günlerde göreceğiz. Öğretmen gölge misalidir, o ortamda bir var olur bir yok olur. "Sınıfta zahir olmak mı? Bâtin olmak mı gerek?"

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • Üstad eğer yapabilirim ya da yapamam diyorsanız muhtemelen haklısınız demiş düşünen biri,  insanların seçiminden (Öğretmen) bize (öğrenciye) yansıyan nereye götürür?

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    Sedat Subaşı

    8.3.2014

  • Yansımalar, insanların niyetine ulaşmasını sağlar. Niyet ne ise ortaya çıkan da o olur.

    | cevapla |0 defa beğenildi.
  • her zaman sınıfımda farklı oturma düzenleri deniyorum şimdi bende daha önce düşünmediğim farklı oturma şekilleri konusunda farkındalık yarattığınız için öncelikle teşekür ediyorum . yarı altıgen ve öğretmen masasının sınıfın arkasında olmasını bu hafta kesinlikle deniyorum. başarılı olacağına inanıyorum. Sağolun Yusuf Hocam  

    | cevapla |0 defa beğenildi.

    nurcan

    26.12.2015

Yorum Yap

İsim*

email*Sizi bilgilendirmek için kullanılacak

Yorumu Ekle