ANAHTAR SORULAR: Sınıf Düzeni
Dün akşam ki sanal sınıftan geriye kalanlar;
Sınıfınızın oturma düzenine ilişkin aşağıdaki soruları cevaplamaya hazır mısınz?
• Geleneksel öğretim yapmak için bu düzen uygun mu?
• Aktif öğrenme için bu düzen uygun mu?
• İşbirlikli öğrenim için bu düzen uygun mu?
• Bu düzenin faydaları nelerdir?
• Bu düzenin dezadvantajları nelerdir?
• Düzende harf ile belirtilen yerler varsa, (ör. “A” veya “B”), bunlar neyi temsil ediyor olabilir? [Birden fazla cevap vardır].
EK SORULAR:
• Bu düzende olağın dışı veya şaştırıcı bir şey var mı?
• Öğrencilerin sınıf girişleri ve yerlerine gidebilmeleri ne kadar kolay veya zor?
• Öğrencilerin ve öğretmenin sınıf içinde doşabilmesi kolay mı zor mu? Mesela, öğretmen materyalleri kolayca dağıtabilir mi?
• “Kör nokta” veya yoğunluk olan bölgeler var mı? Var ise, nerede?
• Düzen ile ilgili başka gözlemleriniz var mı (ör. dolapların yerleri)?
• Bu sınıfta öğretim yapmak istermisiniz?
Evet mi, hayır mı?
Neden?
http://ekampus.orav.org.tr/file/41803/Classroom Layouts and Organisation-T.pdf
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...