Sosyal Bilgiler Dostları - 8. Sınıf TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük - "Kim, Kiminle Birlikte?" etkinliği
Öğretmen Akademisi Vakfı’nın 1. DÖNEM (2011–2012) eKampüs internet sitesi üzerinden Sayın Yusuf Ziya GÜLDERE’nin verdiği Sosyal Bilgiler dersini almaktayım. Bu ders doğrultusunda öncelikle ikişerli gruplara(Yasemin ERDİNÇ-Ahmet GÜNDÜZ) ayrıldık. Grubumuzla beraber bir ders etkinliği planladık. Planladığımız etkinliği sınıfımızda uyguladık. Olumlu veya olumsuz yönleri üzerinde fikir alış verişi yaptık.
Aşağıda Yusuf Ziya GÜLDERE ve Serap BENİBOL öğretmenlerimizin yönlendirmeleriyle, Yasemin ERDİNÇ öğretmenimle beraber hazırladığımız “Kim, Kiminle Birlikte?” etkinliğini görmektesiniz. Yorumlarınızla bu etkinliğe katkılarınızı bekliyorum. Şimdiden teşekkürler…
ÖĞRETMEN AKADEMİSİ VAKFI
SOSYAL BİLGİLER DERSİ
Kim, Kiminle Birlikte?
Hazırlayanlar : Yasemin Erdinç /Ahmet Gündüz
DERS: 8. Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük
ÜNİTE ADI: Milli Uyanış:Yurdumuzun İşgaline Tepkiler – 2.Ünite
KAZANIM: I. Dünya Savaşı’nda Osmanlı Devleti’nin durumunu, topraklarının paylaşılmasını ve işgali açısından değerlendirir. (7. sınıf “ Ülkeler Arası Köprüler” ünitesinin 1. kazanımı “20. yüzyılın başında Osmanlı Devleti ve Avrupa ülkelerinin siyasî ve ekonomik yapısıyla I. Dünya Savaşı’nın sebep ve sonuçlarını ilişkilendirir.” kazanımı ile ilişkilendirme yapılacaktır. 1. kazanım)
SÜRE: 40 dk
MATERYALLER: Video ses kaydı /görüntüleri , Devletlerle ilgili bilgi kartları
İŞLENİŞ:
A) MERAK UYANDIRMA(5 dk)
Tahtaya aşağıdaki tablodaki devletlerin adlarının yazılı olduğu büyük bir kağıt asılır/projeksiyon cihazı varsa bu tablo (Bu dengede durmayan bir terazi şekli de olabilir.) perdeye yansıtılır(Devlet isimleri yanında I. Dünya Savaşı ile ilgili çeşitli görseller de bulunur).Öğrencilere, “Burada yazanlar size ne ifade ediyor?” sorusu yöneltilir.
İngiltere Fransa Rus Çarlığı ABD İtalya Sırbistan Karadağ Belçika Japonya Yunanistan
|